Motor nejde nastartovat

Moderátor: Moderátoři

Motor nejde nastartovat

Příspěvekod žež » sob říj 24, 2009 21:08

Objevila se první vážnější závada:
Motor točí, ale neháže jiskru!!!
Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
Pojistky pod řj jsou ok.
Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod staneko » sob říj 24, 2009 21:33

Asi bych vyzkoušel to čidlo na klice ..... stává se, že je špatný a diagnostika ho nenahlásí .... už jsem se s tím setkal ...... myslím, že by jsme ho mohli mít skladem, tak pokud by byl zájem, tak stačí říct ...... případně objednám ....... a pokud by to nebylo ono, dá se vrátit :wink:
Uživatelský avatar
staneko
 
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno

Re: Motor nejde nastartovat

Příspěvekod Petr HC » sob říj 24, 2009 22:25

žež píše:Objevila se první vážnější závada:
1)Motor točí, ale neháže jiskru!!!
2)Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok, diagnostika mlčí.
3)Imobilizér jsem vyřadil a stále nic.
4)Pojistky pod řj jsou ok.
5)Co by se mělo naměřit za hodnoty na drátech, co vedou do zapalovacího modulu???
6)Dá se nějak proměřit čidlo polohy klikového hřídele?
7)Mohla odejít řídící jednotka?
Dík za každou radu.

1)Dobrá diagnostika (ICD) umí prověřit zapalovací soustavu i v klidu motoru.
2)Tato věta odporuje sama sobě.
3)Pokud je úplně odpojen, nemůže fungovat diagnostika.
4)Ok
5)nesahat na to
6)Odpor čidla polohy se musí pohybovat mezi 550 - 750 ohmů , střídavé napětí na čidle při otáčení motoru starterem min. 200 mV a mezera mezi zuby kotouče a čidlem má být 0,7 - 1,1 mm
7)I to je možné
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » ned říj 25, 2009 08:21

Čidlo změřím a ozvu se.
1, Bohužel mám jen základní diagnostiku. :cry: (autoscanner).
2)Tato věta odporuje sama sobě.

Ok omlouvám se za špatnou formulaci.
2, Svíčky, kábly, zapalovací modul a pojistky jsou ok.
3, Propojil jsem piny 8 a 19 a zastaroval. Diagnostiku jsem měl napíchlou ještě před odpojením imobilizéru.
4, ok
5, nechám na pokoji :)
6, jedu to proměřit.
7, JEN TO NE!!! :shock:
zatím díky
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod plavec » ned říj 25, 2009 09:31

žež píše:7, JEN TO NE!!!

To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou. :cry:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » ned říj 25, 2009 10:05

plavec píše:
žež píše:7, JEN TO NE!!!

To bych nepřál nikomu.Když jsem se ptal orientačně na cenu ŘJ, tak prý cca 20 tisíc. Tož jsem požádal o židličku, abych si sedl a neseklo to se mnou. :cry:

To Plavec. Asi bychom měli opravit slogan "Nakupujte u odborníků" na "Nenakupujte u zlodějů". Podle ruského ceniku stojí ŘJ na 2112 E3 6400 RBL ,což je při aktuálním kurzu 0,6 3840 CZK.
To Žež - pravděpodobnost totální poruchy ŘJ je velmi malá.
Důvody: ŘJ odvozuje počátek všech dynamických výpočtů procesoru od čidla polohy klkové hřídele . Pokud reaguje na čidla jejichž činnost není podmíněna chodem motoru (poloha plyn. pedálu, teplota motoru, teplota vzduchu, odpor top. tělísek LS) je pravděpodobně v pořádku. Musíš ale jít na diagnostiku ,která umí číst parametry motoru v klidu.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » ned říj 25, 2009 11:23

čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!! :(
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Dusan » ned říj 25, 2009 11:49

rozvod je ok ?
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned říj 25, 2009 12:17

1.) Funguje ti palivové čerpadlo a jde palivo až do vstřikovače?
2.) Jak zkoušels jiskru?
3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?
5.) Po nastavení řemenice na klice na 0° sedí značka na rozvodovém kole na vačce proti nálitku na obalu vačky?
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » ned říj 25, 2009 16:24

žež píše:čidlo má 682 ohmu - což je ok.
řj na diag. ukazuje teplotu motoru, teplotu vzduchu, napětí na 1. a 2. lambdasondě a ještě nějaké hodnoty, teď si na vše nevzpomenu.
Co krmí zapalovací modul? řj?
Porucha proběhla asi takto: nastartoval jsem teplý motor a hned po startu chcípl a už nechytl.
Dá se proměřit zap modul? Mam koupenej novej, tak jsem ho tam dal a jiskra nikde, tak jsem šel po pojistkách a taky nic, diagnostika i imo.nic, čidlo otáček ok, ŘJ asi ok, tak kde je zakopán pes??!! :(

Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.
P.S. Luďku O. - předpokládám ,že u Žeže jde o motor ze řady 211x.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod FOMA » ned říj 25, 2009 20:34

:evil: no tak to jsem tedy zvědaf co se z toho vyklube.. :roll: původně bych zázel na imob.popř na čidlo otáček :roll:
no pokud zapal .blok proměřoval jen Ohmmetrem tak by mu ublížit nemusel
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod staneko » ned říj 25, 2009 20:56

Pokud to nejede vůbec, tak nemůže být problém to odhalit ...... nejhorší jsou závady typu ..... udělá to jednou za 14 dní .... :D
Pokud nejde jiskra, pak bych se okruhem paliva nezabýval .....
Čidlo fázování sice zhoršuje starty, ale že by to nenastartovalo vůbec??? A takhle ráz naráz???
Uživatelský avatar
staneko
 
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno

Příspěvekod plavec » ned říj 25, 2009 21:56

Luděk Ondrůch píše:3.) Zkusils vyblikat chybové kódy ř.j.?
4.) Když sundáš víko ventilů, není přetržený řetěz?

Luďku: 3.) Vyblikávání už u desítek neumíme.
4.) Tenhle motor má rozvodovej řemen, ne řetěz.
Trošku si to popletl.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod žež » ned říj 25, 2009 22:10

Jakou diagnostikou jsi kontroloval ? Co máš za motor a jakou ŘJ ? Jak jsi zjistil to "jiskra nikde"? (tím jsi mohl "odprásknout" i dobrý zapalovací modul - ZM) ZM má své VN spínací tranzistory buzené spínacími tranzistory v ŘJ. Proměření ZM je popsáno na Chiptuner.ru - ale neradím zde cokoli zkoušet, pokud nejsi elektronik - nejlépe s velkým E. Pokud máš 16V motor mohlo by také být vadné čidlo fáze na vačkové hřídeli. Běží Ti palivové čerpadlo ? Po zastartování a opětném zapnutí zapalování by mělo být slyšet. Neškodila by ani kontrola tlaku ve sběrném potrubí trysek.

Diagnostika autoscanner.
http://www.cardiag.cz/cz/autodiagnostik ... -cz-2.html
Motor 1,5 16v. rv 2004. řj Bosch (m7,0 přesně si nepamatuju) dodám zítra.
Zjištění jiskry vytáhl jsem faju 1. válce a dal do ní novou svíčku, tu přiložil na motor a :shock: ostatní faje zůstaly zapojeny.
Na proměření ZM jsem krátkej - elektrice moc nerozumím.
Čidlo fáze jsem nekontroloval. Je jako by před zapalovacím modulem?
Palivové čerpadlo asi běží kryje se ze zvukem toho ventilátorku ve stropě.
Na kontrolu tlaku nemám bohužel měřák. Ale neměl by být problém jej vyrobit.

Mám v autě přestavbu na lpg, mohlo by to mít nějaký vliv?
dík moc
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod staneko » ned říj 25, 2009 22:43

LPG by možná vliv mít mohlo ..... ale jen mi v tom pořád nesedí, proč by nešla jiskra .....
ovládání LPG se tváří normálně?
Uživatelský avatar
staneko
 
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků