"Budík" množství paliva a problémy s ním spojené

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod tavri » pon dub 27, 2009 17:43

Ukazatel paliva, ukazuje plnou nádrž i když tam je kulový, někdy jde a někdy ne... když bylo v nádrži skoro prázdno, ukazoval plno, ale v zatáčce kontrolka problikla... natankoval jsem plnou, myslel jsem, že se plovák odlepí a ukazuje stejně, někdy plnou, někdy méně plnou :-) kam sáhnout jako první?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod FOMA » pon dub 27, 2009 18:04

plovák :roll: ?
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Jelen » pon dub 27, 2009 18:06

Neříkej, že nová krabice má už kapacitní snímač :-D
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod plavec » pon dub 27, 2009 20:50

No u fáčka mi takle zlobil plovák.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » pon dub 27, 2009 21:17

a leze se tam předpokládám přes zadní sedák? očistím konektory v prvním kole ;-) Ráno ukazoval dobře, teď večer zase plnou nádrž.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » úte dub 28, 2009 08:53

myslím že pod pravým zadním sedákem máš plastový černý okýnko a tudy se tam leze na plovák.Ale bez záruky.Pokud bys ale měl vadný palivoměr na přístrojovce tak ten se koupit samostatně nedá a musíš vyměnit celej sdruženej přístroj. :cry: Což kvůli jeho ceně asi nemá smysl řešit.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Saša » úte dub 28, 2009 09:52

Chtělo by to kouknout na schéma . Dle závady (třeba tenhle případ - nic v nádrži a budík tvrdí opak) jde dle schématu určit kde je vada . Nejvíce se používají dva typy zapojení . Při odpojení plováku ručička "vyletí" na max , nebo "spadne" na 0 . Také by šel udělat test v době kdy to zrovna "chodí" a odpojit konektor k plováku a kouknout na to co udělal budík . V případě vady v přístrojovce je oprava určitě jednoduší (krom vyndání) . Při poruše plováku (měřícího systému) je někdy oprava bez výmněny nemožná (vydřená odporová dráha) .
Někdy k odhalení místa závady stačí použít léty ověřenou metodu "dobře mířeným úderem" (plácnout rukou zespoda do nádrže nebo zvrchu do palubky) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod tavri » stř dub 29, 2009 08:12

Odpojil jsem konektrory u plováku i u budíků, nikde nic přerušeného, žádný zkrat, nic vypaléného nebo zaneseného bordelem.
Po vypojení konektoru u plováku ručička ukazuje 0.
Všechno jsem patřičně pořádně pobouchal a ručka stále ukazuje plnou nádrž, i když tam jsou cca dvě třetiny. Při pohledu do schematu jsem nic nelogického neobjevil...
Aspoň že fungovala svítící dioda. Teď nemohu její funkci potvrdit, musím spálit benzín.
Takže při tankování nulovat počítadlo a řídit se jím :-(
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Saša » stř dub 29, 2009 11:34

Nejsem znalcem Vašich vozů (nová řada) , ale kolik vede do plováku drátů ? Tři nebo dva ? (mimo čerpadla pokud je v nádrži) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » stř dub 29, 2009 12:00

Saša píše:Nejsem znalcem Vašich vozů (nová řada) , ale kolik vede do plováku drátů ? Tři nebo dva ? (mimo čerpadla pokud je v nádrži) .

Viz příloha - kousek schematu. Zkusil bych ohmmetrem, zda se mění odpor mezi svorkami A - C při změně polohy vozu ( z kopce / do kopce nebo při intenzivním zahoupání).
For Tavri !!! Konektor ABCD musí být při měření ODPOJEN od palubní sítě !!!
Přílohy
pal_crp2112.jpg
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod tavri » stř dub 29, 2009 12:48

Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Saša » stř dub 29, 2009 13:32

Skus to dle návodu Petra HC to ukáže jednoznačně kde je vada , ale mám obavy že naklánění vozu nebude mít podstatný vliv na plovák . Nevim jak je to "tady" ale u většiny novějších aut se to měří v "komůrce" kde nedochází ke šplouchání . Změř hodnotu odporu teď a pak po ujetí třeba 100 km .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod zelvotron » stř dub 29, 2009 14:09

Sklon, zejména podélnej, vliv bohužel má, klidně 1/8 nádrže. Mimochodem to schéma co nahodil Tavri je na karburátorvou verzi (mechanická pumpa) tak jestli to nemá vliv na zapojení čidla, který je vstřikování v bloku s el. čerpadlem...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » stř dub 29, 2009 14:39

Схема электрооборудования автомобилей ВАЗ-21102
http://www.rusvaz.ru/repair/scheme/21102/
http://www.rusvaz.ru/Image/base/Image1768.jpg
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Petr HC » stř dub 29, 2009 18:13

Saša píše: ...u většiny novějších aut...

Tady jde sice o novější auta, ale se staršími komponenty. (někdy je to i výhoda-co by si člověk počal třeba s kapacitním snimačem hladiny paliva)
Ten údaj čidla hladiny se skutečně mění se sklonem vozu velmi výrazně a pokud jde o "šplouchání", mají to zajištěno zřejmě softwarově (údaj měřidla se mění se zpožděním).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků