Stránka 1 z 2

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2009 17:43
od tavri
Ukazatel paliva, ukazuje plnou nádrž i když tam je kulový, někdy jde a někdy ne... když bylo v nádrži skoro prázdno, ukazoval plno, ale v zatáčce kontrolka problikla... natankoval jsem plnou, myslel jsem, že se plovák odlepí a ukazuje stejně, někdy plnou, někdy méně plnou :-) kam sáhnout jako první?

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2009 18:04
od FOMA
plovák :roll: ?

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2009 18:06
od Jelen
Neříkej, že nová krabice má už kapacitní snímač :-D

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2009 20:50
od plavec
No u fáčka mi takle zlobil plovák.

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2009 21:17
od tavri
a leze se tam předpokládám přes zadní sedák? očistím konektory v prvním kole ;-) Ráno ukazoval dobře, teď večer zase plnou nádrž.

PříspěvekNapsal: úte dub 28, 2009 08:53
od plavec
myslím že pod pravým zadním sedákem máš plastový černý okýnko a tudy se tam leze na plovák.Ale bez záruky.Pokud bys ale měl vadný palivoměr na přístrojovce tak ten se koupit samostatně nedá a musíš vyměnit celej sdruženej přístroj. :cry: Což kvůli jeho ceně asi nemá smysl řešit.

PříspěvekNapsal: úte dub 28, 2009 09:52
od Saša
Chtělo by to kouknout na schéma . Dle závady (třeba tenhle případ - nic v nádrži a budík tvrdí opak) jde dle schématu určit kde je vada . Nejvíce se používají dva typy zapojení . Při odpojení plováku ručička "vyletí" na max , nebo "spadne" na 0 . Také by šel udělat test v době kdy to zrovna "chodí" a odpojit konektor k plováku a kouknout na to co udělal budík . V případě vady v přístrojovce je oprava určitě jednoduší (krom vyndání) . Při poruše plováku (měřícího systému) je někdy oprava bez výmněny nemožná (vydřená odporová dráha) .
Někdy k odhalení místa závady stačí použít léty ověřenou metodu "dobře mířeným úderem" (plácnout rukou zespoda do nádrže nebo zvrchu do palubky) .

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 08:12
od tavri
Odpojil jsem konektrory u plováku i u budíků, nikde nic přerušeného, žádný zkrat, nic vypaléného nebo zaneseného bordelem.
Po vypojení konektoru u plováku ručička ukazuje 0.
Všechno jsem patřičně pořádně pobouchal a ručka stále ukazuje plnou nádrž, i když tam jsou cca dvě třetiny. Při pohledu do schematu jsem nic nelogického neobjevil...
Aspoň že fungovala svítící dioda. Teď nemohu její funkci potvrdit, musím spálit benzín.
Takže při tankování nulovat počítadlo a řídit se jím :-(

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 11:34
od Saša
Nejsem znalcem Vašich vozů (nová řada) , ale kolik vede do plováku drátů ? Tři nebo dva ? (mimo čerpadla pokud je v nádrži) .

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 12:00
od Petr HC
Saša píše:Nejsem znalcem Vašich vozů (nová řada) , ale kolik vede do plováku drátů ? Tři nebo dva ? (mimo čerpadla pokud je v nádrži) .

Viz příloha - kousek schematu. Zkusil bych ohmmetrem, zda se mění odpor mezi svorkami A - C při změně polohy vozu ( z kopce / do kopce nebo při intenzivním zahoupání).
For Tavri !!! Konektor ABCD musí být při měření ODPOJEN od palubní sítě !!!

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 12:48
od tavri

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 13:32
od Saša
Skus to dle návodu Petra HC to ukáže jednoznačně kde je vada , ale mám obavy že naklánění vozu nebude mít podstatný vliv na plovák . Nevim jak je to "tady" ale u většiny novějších aut se to měří v "komůrce" kde nedochází ke šplouchání . Změř hodnotu odporu teď a pak po ujetí třeba 100 km .

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 14:09
od zelvotron
Sklon, zejména podélnej, vliv bohužel má, klidně 1/8 nádrže. Mimochodem to schéma co nahodil Tavri je na karburátorvou verzi (mechanická pumpa) tak jestli to nemá vliv na zapojení čidla, který je vstřikování v bloku s el. čerpadlem...

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 14:39
od tavri
Схема электрооборудования автомобилей ВАЗ-21102
http://www.rusvaz.ru/repair/scheme/21102/
http://www.rusvaz.ru/Image/base/Image1768.jpg

PříspěvekNapsal: stř dub 29, 2009 18:13
od Petr HC
Saša píše: ...u většiny novějších aut...

Tady jde sice o novější auta, ale se staršími komponenty. (někdy je to i výhoda-co by si člověk počal třeba s kapacitním snimačem hladiny paliva)
Ten údaj čidla hladiny se skutečně mění se sklonem vozu velmi výrazně a pokud jde o "šplouchání", mají to zajištěno zřejmě softwarově (údaj měřidla se mění se zpožděním).