Trhanie motora

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
sabo.jsa
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvek od sabo.jsa »

OK chlapi,vymením(dám vymeniť) PF aby som vylučil ďalšiu možnosť vady a priznám sa keď čítam vaše rady čo všetko to môže byť,budem rád keď to bude PF----ale netrhalo by to potom stále????? To už ja neviem,ale rozhodne to skúsim a dám vedieť :wink:
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Velmi dobrý indikátor činnosti zapalování je dlouhovlnný radiopřijimač (starší „tranzistoráky“),který na DV naladíš mezi stanice, dáš hlasitost naplno , otevřeš kapotu a přijimač přiblížíš cca 0.3 – 1m od motoru (ne do těsné blízkosti !). Každý zážeh se projeví intenzivním „lupnutím“.Podle pravidelnosti „lupání“ se dá usoudit, jestli jde o závadu zapalování, nebo něčeho jiného. To jsem zde již jednou psal.
Dnes to doplňuji touto informací :
Software ICD umí spouštět zapalování (cívky 1-4 nebo 2-3 válce) při motoru v klidu a v kombinaci s předešlou informací, lze lokalizovat, zda je jedna ze zapalovacích cívek vadná - projeví se odlišným charakterem „lupnutí“. Navíc ICD umí blokovat za chodu motoru jednotlivé vstřiky, což může opět přispět k lokalizaci řady závad jako je např. kolísání otáček. Také je v těchto případech nutno vzít na vědomí, že tlak ve sběrném potrubí vstřiků (který se značně sníží při závadě čerpadla nebo ucpání filtru paliva) není ovládán ŘJ, ale samostatným redukčním ventilem na sběrném potrubí. A pochybuji, že ten tlak servisy měří nebo kontrolují redukčák.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Stalo se mi tenhle víkend, že jsem ani nedojel na náves a pod kopcem mi chvíli "blekotal motor" a až nakonec zhasnul.Tak sem si lámal hlavu nad tím, co se zase dějě, a ejhle.Bylo málo benzínu v nádrži. Jak jezdím na lpg tak to ani nesleduju kolik mám benzínu :roll: Naštěstí jsem přepnul na lpg a pak jsem radši hnedka načepoval, měl jsem strach o čerpadlo. :oops:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Už se to tu řešilo hodněkrát a nyní to potkalo i mě :cry: Včera při přidání plynu automobil držel konstantní rychlost a nechtěl zrychlit :shock: po krátkém šoku jsem akcelerátor sešlápl až na podlahu auto zaškubalo a poté zrychlilo již normálně, tak se dělo ještě asi 2x během jízdy.Při konstatní rychlosti(při jízdě po městě) auto občas poškubne. :roll:
Volnoběh o.k,startování o.k,žádné pazvuky,žádné střílení do výfuku apd.
Check engine nesvítí.(ale funguje).
Zjednodušeně: auto občas nereaguje na sešlápnutý pedál plynu,popř.reaguje jaksi se zpožděním.
S JmJ se laicky domníváme,že zřejmě potenciometr škrt.klapky, popř.váha vzduchu.
Auto má najeto 104 000km.
Jaký je váš názor?Děkuji za všechny reakce :) (i negované typu Plavec 8) )
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

FOMA píše:
zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Právě proto by jste to měli navzájem vyměnit - třeba se problém touto výměnou odstraní u obou aut :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Luděk Musil píše:
FOMA píše:
zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Právě proto by jste to měli navzájem vyměnit - třeba se problém touto výměnou odstraní u obou aut :idea: . L.


ja sem zatim v klidu, protoze to dela jen z kraje chodu pedalu a jen pri studenem motoru a jen nekdy ;-) ale taky s tim budu muset asi neco urobit. poridit druhy a prvni zkusit "opucovat".

vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

navic sem nebyl takovy "blazen" jako FOMA a nechal sem si cerveny interceptor v zaloze :lol: ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

JmJ píše:navic sem nebyl takovy "blazen" jako FOMA a nechal sem si cerveny interceptor v zaloze :lol: ;-)


Moudré rozhodnutí :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše: ...vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

Podívej se okolo :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#189425
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Petr HC píše:
JmJ píše: ...vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

Podívej se okolo :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#189425


Diky, je to zjevne jak sem si myslel, proste zmerim odpor, jestli se meni plynule. Multimetr Iskra meho otce bude opet slavit uspech ;-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše: .. Multimetr Iskra meho otce bude opet slavit uspech ;-).

Digitální přístroj je pro tento účel naprosto nevhodný . Během "vzorkování" se závada v průběhu může snadno "ztratit". Nejlepší je ručkový voltmetr s minimálním tlumením, nebo přípravek podle obr. u kterého se musí plynule měnit tón ve sluchátku. Vcc je 5 V. Tranzistory jsou běžné nízkovýkonové NF ,třeba KF 507/KF 517 nebo KC147/BC157.
Přílohy
testDPDZ.jpg
(25.63 KiB) Staženo 2732 x
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Ano, čidlo polohy škrtící klapky, hledat u škrtící klapky (překvapivě :mrgreen: ) . Tyto čidla jsem myslím vyprodal, hoši sere se vám to moc rychle, nestíhám doplňovat sklady :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
hranicar
Příspěvky: 3
Registrován: pát led 10, 2014 08:55

Re: Trhanie motora

Příspěvek od hranicar »

Tak opět je to tu.Ladička si děla zas co chce , a už nevím kam šáhnout.
U auta výměna svíček , zapalovacích kabelu , zapalovacího modulu , snímač polohy plynu ,...-na volnoběh hotový švícary ,vonoběžný otačky drží krásně jak má , ale jak zařadím a chcu po motoru aby dělal co má , tak vynechává zapalovaní -hlavně když potřebuju aby táhnul , takže pocukavame a jen to musím lehtat aby se nenadřel ,aby se dalo jet .na Lpg to samozřejmě děla taktež.
Jestly někdo měl podobný problem prosím o radu .
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: Trhanie motora

Příspěvek od Chester »

Přesně to samé jsem řešil, ale byl to zapalovací blok, ten už máš nový.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“