Trhanie motora

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod sabo.jsa » ned dub 19, 2009 17:48

OK chlapi,vymením(dám vymeniť) PF aby som vylučil ďalšiu možnosť vady a priznám sa keď čítam vaše rady čo všetko to môže byť,budem rád keď to bude PF----ale netrhalo by to potom stále????? To už ja neviem,ale rozhodne to skúsim a dám vedieť :wink:
Uživatelský avatar
sabo.jsa
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvekod Petr HC » ned dub 19, 2009 20:18

Velmi dobrý indikátor činnosti zapalování je dlouhovlnný radiopřijimač (starší „tranzistoráky“),který na DV naladíš mezi stanice, dáš hlasitost naplno , otevřeš kapotu a přijimač přiblížíš cca 0.3 – 1m od motoru (ne do těsné blízkosti !). Každý zážeh se projeví intenzivním „lupnutím“.Podle pravidelnosti „lupání“ se dá usoudit, jestli jde o závadu zapalování, nebo něčeho jiného. To jsem zde již jednou psal.
Dnes to doplňuji touto informací :
Software ICD umí spouštět zapalování (cívky 1-4 nebo 2-3 válce) při motoru v klidu a v kombinaci s předešlou informací, lze lokalizovat, zda je jedna ze zapalovacích cívek vadná - projeví se odlišným charakterem „lupnutí“. Navíc ICD umí blokovat za chodu motoru jednotlivé vstřiky, což může opět přispět k lokalizaci řady závad jako je např. kolísání otáček. Také je v těchto případech nutno vzít na vědomí, že tlak ve sběrném potrubí vstřiků (který se značně sníží při závadě čerpadla nebo ucpání filtru paliva) není ovládán ŘJ, ale samostatným redukčním ventilem na sběrném potrubí. A pochybuji, že ten tlak servisy měří nebo kontrolují redukčák.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » ned dub 19, 2009 20:29

Stalo se mi tenhle víkend, že jsem ani nedojel na náves a pod kopcem mi chvíli "blekotal motor" a až nakonec zhasnul.Tak sem si lámal hlavu nad tím, co se zase dějě, a ejhle.Bylo málo benzínu v nádrži. Jak jezdím na lpg tak to ani nesleduju kolik mám benzínu :roll: Naštěstí jsem přepnul na lpg a pak jsem radši hnedka načepoval, měl jsem strach o čerpadlo. :oops:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod FOMA » pon čer 13, 2011 20:26

Už se to tu řešilo hodněkrát a nyní to potkalo i mě :cry: Včera při přidání plynu automobil držel konstantní rychlost a nechtěl zrychlit :shock: po krátkém šoku jsem akcelerátor sešlápl až na podlahu auto zaškubalo a poté zrychlilo již normálně, tak se dělo ještě asi 2x během jízdy.Při konstatní rychlosti(při jízdě po městě) auto občas poškubne. :roll:
Volnoběh o.k,startování o.k,žádné pazvuky,žádné střílení do výfuku apd.
Check engine nesvítí.(ale funguje).
Zjednodušeně: auto občas nereaguje na sešlápnutý pedál plynu,popř.reaguje jaksi se zpožděním.
S JmJ se laicky domníváme,že zřejmě potenciometr škrt.klapky, popř.váha vzduchu.
Auto má najeto 104 000km.
Jaký je váš názor?Děkuji za všechny reakce :) (i negované typu Plavec 8) )
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod zelvotron » pon čer 13, 2011 20:33

Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod FOMA » pon čer 13, 2011 20:39

zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 14, 2011 06:03

FOMA píše:
zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Právě proto by jste to měli navzájem vyměnit - třeba se problém touto výměnou odstraní u obou aut :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod JmJ » úte čer 14, 2011 14:13

Luděk Musil píše:
FOMA píše:
zelvotron píše:Laicky bych se domníval stejně, přehoď to od JmJ :lol: a nezapomeň odpojit baterku při tom.


To bych si moc nepomohl, on je na tom obdobně :lol:
Právě proto by jste to měli navzájem vyměnit - třeba se problém touto výměnou odstraní u obou aut :idea: . L.


ja sem zatim v klidu, protoze to dela jen z kraje chodu pedalu a jen pri studenem motoru a jen nekdy ;-) ale taky s tim budu muset asi neco urobit. poridit druhy a prvni zkusit "opucovat".

vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

navic sem nebyl takovy "blazen" jako FOMA a nechal sem si cerveny interceptor v zaloze :lol: ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod radek mb » úte čer 14, 2011 14:25

JmJ píše:navic sem nebyl takovy "blazen" jako FOMA a nechal sem si cerveny interceptor v zaloze :lol: ;-)


Moudré rozhodnutí :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Petr HC » úte čer 14, 2011 15:20

JmJ píše: ...vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

Podívej se okolo :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#189425
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod JmJ » úte čer 14, 2011 16:07

Petr HC píše:
JmJ píše: ...vite prosim nekdo jake hodnoty a ceho (asi odporu) se na tom potenciometru maji dat namerit na jakych pinech? (ptam se velmi informativne, zatim sem tuto soucastku ani poradne nehledal pod kapotou).

Podívej se okolo :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#189425


Diky, je to zjevne jak sem si myslel, proste zmerim odpor, jestli se meni plynule. Multimetr Iskra meho otce bude opet slavit uspech ;-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Petr HC » úte čer 14, 2011 16:36

JmJ píše: .. Multimetr Iskra meho otce bude opet slavit uspech ;-).

Digitální přístroj je pro tento účel naprosto nevhodný . Během "vzorkování" se závada v průběhu může snadno "ztratit". Nejlepší je ručkový voltmetr s minimálním tlumením, nebo přípravek podle obr. u kterého se musí plynule měnit tón ve sluchátku. Vcc je 5 V. Tranzistory jsou běžné nízkovýkonové NF ,třeba KF 507/KF 517 nebo KC147/BC157.
Přílohy
testDPDZ.jpg
(25.63 KiB) 2732 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » úte čer 14, 2011 22:34

Ano, čidlo polohy škrtící klapky, hledat u škrtící klapky (překvapivě :mrgreen: ) . Tyto čidla jsem myslím vyprodal, hoši sere se vám to moc rychle, nestíhám doplňovat sklady :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Trhanie motora

Příspěvekod hranicar » pon úno 08, 2016 19:29

Tak opět je to tu.Ladička si děla zas co chce , a už nevím kam šáhnout.
U auta výměna svíček , zapalovacích kabelu , zapalovacího modulu , snímač polohy plynu ,...-na volnoběh hotový švícary ,vonoběžný otačky drží krásně jak má , ale jak zařadím a chcu po motoru aby dělal co má , tak vynechává zapalovaní -hlavně když potřebuju aby táhnul , takže pocukavame a jen to musím lehtat aby se nenadřel ,aby se dalo jet .na Lpg to samozřejmě děla taktež.
Jestly někdo měl podobný problem prosím o radu .
hranicar
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát led 10, 2014 08:55

Re: Trhanie motora

Příspěvekod Chester » pon úno 08, 2016 19:42

Přesně to samé jsem řešil, ale byl to zapalovací blok, ten už máš nový.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron