Trhanie motora

Moderátor: Moderátoři

Trhanie motora

Příspěvekod sabo.jsa » sob dub 18, 2009 15:50

Chcel by som poprosit vsetkych nadsencov znacky Lada o radu.Neviem preco,ale znicoho nic mi zacalo auto trhat-mam Lada 2112 r.v. 2004.
Problem je zrejme v tom,ze mi nejde benzin do karb. tak ako ma(teda aspon si myslim,kedze nie som velky automechanik) ale niekedy auto ide v poho a znicoho nic zacne vynechavat a pritom mi svieti kontrolka check teda robi to nezavisle na rychlosti jazdy alebo dlzky jazdy.Sviecky som menil,kable su ok,PF som nemenil,ale to by potom robilo stale.Som fanusik Lada a preto ma to dost hneva,servis nehrozi bol som tam a na nic neprisli iba ja -o peniaze.Prosim poradte mi ake su moznosti opravy.Zatial dik.
Uživatelský avatar
sabo.jsa
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvekod Erik » sob dub 18, 2009 17:57

Ahoj, benzin do karburátoru Ti nejde určitě, protože tam karburátor nemáš. :D Přestane Ti to úplně jet a nebo to jakoby cuká? Já Ti mohu poradit to, co jsem měl já. Může to dělat vzduchová váha a nebo snímač polohy škrtící klapky. Osobně bych to tipoval spíš na tu váhu. Zkus se domluvit s nějakým kolegou, co má ladu taky, dejte si vstreču a zkus ji vyměnit z jeho vozu na svůj. Může to být i něco jiného, ale tohle je dosti pravděpodobné. Teda podle mě.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod sabo.jsa » sob dub 18, 2009 18:20

Ahoj,ak by som mal pravdu napisat tak skor trha(cuka).Ked zastavim auto a necham na volnobehu tak vidim,ze otacky motora su ovela mensie ako by mali byt a po pridani pocut akoby to islo na dva tri valce a ked pridavam dlhsie tak to znova naskoci a bud to ide normalne alebo musim uplne vypnut motor a startovat 3-4 razy kedy to normalne naskoci a dalej pokracujem v jazde.Prave s tym je problem lebo lady kamosi velmi nemaju(a ani nachcu-neviem preco),uz rozmyslam ze sa do toho pustim sam,ale to bude asi koniec auta.Skus mi prosim ta popisat,kde sa nachadza vzduchova vaha a skrtiaca klapka.Zatial ti dakujem za odpoved :)
Uživatelský avatar
sabo.jsa
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvekod Petr HC » sob dub 18, 2009 20:32

Pokud Ti při závadě svítí kontrolka CHE, bude závada stoprocentně zapsána v paměti řdídící jednotky a pokud na takovouto samozřejmost servis nepřišel, neměl jsi mu nic platit. Já bych takového "servismana" hnal klackem od auta a něco by dostal hned a zbytek až by utíkal. Jinak- vzduchová váha a snimač polohy škrtící klapky jsou programově zastupitelné , (nouzový provoz) takže závada se dá poznat i jejich postupným odpojováním (za klidu motoru). Začal bych určítě přečtením údajů v ŘJ na diagnostice (v solidním servisu nebo u někoho, kdo má diagnostiku). Kdybys nebydlel tak daleko, přečetl bych Ti ŘJ i já. Zkus se obrátit na Maja, ten je zo Zvolena a to máš- odhadem 60-70 km.
Přesto - můj tip je povolená nebo zoxidovaná některá zemnící svorka okolo jmenovaných elementů.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » sob dub 18, 2009 22:46

Těch věcí, který to můžou být je hned několik.Váha vzduchu- tu najdeš za filtrem na vzduch.Zapalovací blok- vedou z něj 4 kabely ke svíčkám.(to si alemoc nemyslím)Dále pak čidlo škrtící klapky, a krokový motorček volnobehu.Hlavní je nejdřív najít dobrej servis, kde maj diagnostiku a umí jí používat, aby Ti vyčetli závadu.Na Slovensku neznám reference, takže v tomhle neporadím.U nás v autoeuro Humpolec třeba byli šokováni, když jsem jim tam postavil ten muj pekáč že chci diagnostiku a ptali se kde že to má vůbec zásuvku a když pak konečně našli kabel tak zase nevěděli kam ten druhej konec zastrčit. :shock: to už sem nevydržel a musel sem se jim vysmát. Takže hledat dobrý servis kde znaj a vědí oč jde je jako hledat jehlu v kupce sena.
Eriku, Tvůj nápad s vyměňováním dílů z auta odvedle je perfektní.Ale už jsem se taky přesvědčil, že takle vyměním skoro všechno a jede to pěkně třeba 200 km a pak je to stejný.Takže dokonalá metoda to není, ale rozhodně je to dobrý. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod sabo.jsa » ned dub 19, 2009 07:34

Tak zrejme mi uz je jasne,že bez kvalitnej diagnostiky to tak lahko nevyriešim,čo by som mohol spraviť je asi začať od toho,čo napisal Petr HC a potom postupne vylučovať ostatne vady a keď to nepomôže tak diagnostika-pokial dovtedy nezničím auto :D .Práve to je to,lebo auto potrebujem súrne každý deň a na opravu nie je čas a keď je tak nie je kde-viď diagnostika v ZM(katastrofa chlapci z SOUP toho vela nevedia).Chlapi dik za rady,poteším sa keď ich bude ešte viac,no isté je že vada je zrejme len nejaka prkotina-aspoň podla toho čo píšete :D
Uživatelský avatar
sabo.jsa
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvekod zelvotron » ned dub 19, 2009 07:54

Kolik máš najeto?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod sabo.jsa » ned dub 19, 2009 08:57

Vela km to zatial nema-----60 000km a je to uplne nove kupovane auto...
Uživatelský avatar
sabo.jsa
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 18, 2009 15:35
Bydliště: Zlate Moravce

Příspěvekod Petr HC » ned dub 19, 2009 09:44

plavec píše: ... takle vyměním skoro všechno a jede to pěkně třeba 200 km a pak je to stejný.Takže dokonalá metoda to není, ale rozhodně je to dobrý. :wink:

Už jsem se o tom někde zmiňoval – ale znovu – k „vejmněnkaření“ se může v krajním případě uchýlit amatér. Pokud s tím však začne profesionál, zaslouží si být učiněn nezaměstnaným. Oni si někteří „takyprofíci“ takto usnadňují práci s diagnostikováním závady, ale to představuje pro zákazníka nejen zbytečně vyhozené peníze , ale především nejistý výsledek opravy.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » ned dub 19, 2009 11:44

Hm, to čidlo klapky vydrží tak 2x tolik, i když příznaky by tomu odpovídaly.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » ned dub 19, 2009 13:37

For Zelvotron, pokud má Sabojsa r.v. 2004, měl by mít již téměř nezničitelný bezkontaktní snimač polohy ŠK – jak se pozná - viz Fórum.
Ale napadá mně ještě (vzhledem ke stavu najetých km) ucpaný filtr paliva nebo nedostatečný výkon palivového čerpadla. I to by však měl profesionální servis zjistit. Ve fóru jsou uvedeny tlaky i kde a jak se to měří.
Téměř všechno tady již bylo probíráno – takže – Sabojso – neboj sa použít ve fóru příkaz „Hledat“a najdeš tam spoustu možností jak závadu odstranit.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod LidskyZdroj » ned dub 19, 2009 14:41

Je to len také plácnutie do vody, moja skúsenosť: Podobné príznaky som mal u lady samary. Chyba bola v tom, že som mal zanesený benzínový filter. Použil som vtedy aditívum do paliva. A ten sajrajt zaniesol filter. Každopádně ak to vymeníš , bude ťa to stáť len pár korún. Ale neviem kde to je v 2112
Nešťastný majitel Lady 2112 1,5 8V
LidskyZdroj
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned dub 05, 2009 22:52
Bydliště: Praha , Prešov

Příspěvekod plavec » ned dub 19, 2009 15:14

Benzínový filtr se nachází nad zadní nápravou.Pozor při výměně je nutno dát nový správně, na něm je namalovaná šipka směru průtoku. :wink:
Jinak pro PETR HC : Jistěžě jsem amatér. :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod joles » ned dub 19, 2009 15:52

Podobnú závadu som mal aj ja. Občas motor stratil ťah a išiel trhane a po chvíli sa spamätal a zasa šiel normálne. Na voľnobehu bolo poznaľ, že šiel na 2 alebo 3 valce, ale RJ udržala voľnobežné otáčky. Postupne to bolo čoraz častejšie. A bolo jedno, či zohriaty alebo studený. V Slovlade - BA mali diagnostiku, ale z nej nič konkrétne nevyčítali. Na tretí pokus sa to podarilo, bol to zapaľovací modul. Ale boli fér, peniaze si vypýtali až keď to fungovalo.
Ale keď som ja kupoval pred 6 rokmi moju Ladu v Zlatých Moravciach, predajca sa chválil, že sú tuším druhý najlepší servis LADA na Slovansku (Auto Extra, tuším p. Kroupa). Žeby sa tak pokazili?
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod plavec » ned dub 19, 2009 16:34

no já myslím že diagnostika neumí říct že je vadný modul zapalování.Jen se rozsvítí check engine.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků