Vypadávají "budíky"

Moderátor: Moderátoři

Vypadávají "budíky"

Příspěvekod LidskyZdroj » ned dub 05, 2009 23:16

Jsem tady nový. Asi před 5 měsíci jsem koupil Ladu 2112 1,5 8V hatchback. Hned druhý den se objevila chyba přístrojové desky. Z ničeho nic přestal ukazovat rychloměr, otáčkoměr a jiné budíky. Trvalo to několik hodin provozu. Pak začalo fungovat. Jenže ty výpadky jsou stále častější. Asi to bude nějaký kontakt, ale nezjistil jsem který. Nevíte někdo , kde přesně může být chyba ? Případně doporučit seriózní servis.
Naposledy upravil LidskyZdroj dne čtv dub 09, 2009 11:41, celkově upraveno 1
Nešťastný majitel Lady 2112 1,5 8V
LidskyZdroj
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned dub 05, 2009 22:52
Bydliště: Praha , Prešov

Příspěvekod Petr HC » pon dub 06, 2009 06:33

Projdi, očisti a dotahni všechny ukostřovací body. Hledat seriozní servis = hledat jehlu ne v kupě, ale ve stodole sena (nejlépe nemagnetickou).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod FOMA » pon dub 06, 2009 17:52

Petr HC píše:Projdi, očisti a dotahni všechny ukostřovací body. Hledat seriozní servis = hledat jehlu ne v kupě, ale ve stodole sena (nejlépe nemagnetickou).





Jo přesně tak,docela mě šokovalo při montáži tažného zařízení jak ,,lajdácky,,jsou upevněny konektory k zadním světlům... :x ,až se divím,že to tak může fungovat..(a zatím kupodivu bezchybně)
Ten konektor jako by tam držel silou vůle..ale světla svítí :)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod zelvotron » pon dub 06, 2009 18:38

FOMA píše: ale světla svítí :)


Zatím... :P :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod joles » pon dub 06, 2009 18:53

Takúto závadu som mal aj ja. Po údere na palubovku (zhora nad budíky) to nabehlo. Na záručnej prehliadke som to oznámil. Neviem čo tam spravili ale asi 1 mesiac to fungovalo a potom znova... Tak som to rozobral (vtedy som "objavil" tie krokové motory). Doska plošných spojov, kde sú aj budíky, displej aj konektory je zaistená mechanicky takými plechovými jazýčkami prestrčenými cez obdĺžnikové otvory v tejto doske, a tie jazýčky sú kombinačkami zatočené. To za prvé pritiahne dosku k mechanike a za druhé, pod niektorými hazýčkami je aj vodivý spoj, ktorý má byť tými jazýčkami prepojený s kostrou - záporným pólom. A toto tam bolo odfláknuté - kotakt bol a po prechode cez jamu tam už nebol. Stačilo tie jazýčky seriózne pritiahnuť - zatočiť, aby sa poriadne opreli o vodivú plochu plošného spoja a už 5 rokov mám pokoj.
Dúfam žesom to aspoň trocha zrozumiteľne napísal. Ale nevylučujem ani zlý kontakt mimo vlastnú prístrojovku.
Trocha mimo. Na plošáku pod ciferníkom otáčkomera sú nachystané spoje pre nejaký čip a aj na ciferníku je okienko pre displej - podobme ako pod tachometrom sú kilometre. Ale okienko je z vonkajšej strany zaslepené, nie je vidieť ani náznak. Neviete čo tam občas montujú?
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

Příspěvekod zelvotron » pon dub 06, 2009 19:49

21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod FOMA » pon dub 06, 2009 20:00

jo tak to jsem viděl na nějakém RU webu,ale kua neviem už teraz k čomu to blo,ale bolo to niečo obyčajné..??(hodiny,teplota alebo čo.. :roll: )
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod LidskyZdroj » pon dub 06, 2009 21:48

Tak toto skúsim, až sa k tomu niekedy cez víkend dostanem. Mne sa to prajevuje podobne, akurát miesto buchnutia používám kop tesne nad plinový pedál. A chvíľu to funguje.
Nešťastný majitel Lady 2112 1,5 8V
LidskyZdroj
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned dub 05, 2009 22:52
Bydliště: Praha , Prešov

Příspěvekod DJW » pon čer 08, 2009 20:47

Prestal mi fungovať rýchlomer, nevie prosím nejaký macher na elektriku ako PetrHC náhodou nejakú domácu fintu ako zdiagnostikovať, kde je chyba? :)

Vopred ďakujem.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon čer 08, 2009 20:51

Předpokládám, že tam bude náhon bovdenem z převodovky. Podívej se jestli se ti nepovolila matice na převodovce nebo na přístrojovce a nevypadl bovden.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » pon čer 08, 2009 20:51

Luděk Ondrůch píše:Předpokládám, že tam bude náhon bovdenem z převodovky. Podívej se jestli se ti nepovolila matice na převodovce nebo na přístrojovce a nevypadl bovden.


nebo muze byt predrenej. to by byl v pytli i ten obal
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod DJW » pon čer 08, 2009 21:12

Bovden? :D

Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra.. ;)

Ale diky za tip :)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvekod zelvotron » pon čer 08, 2009 23:01

Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD. Tak aspoň budeš vědět že máš v pořádku přístrojovej štít. Jinak to může bejt čidlo (případně po cestě k němu) rychlosti - na převodovce v místě, kde býval vzpomínanej náhon rychloměru, mělo by to být i zapsaný v řj jako chyba.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » úte čer 09, 2009 16:44

zelvotron píše:Diagnostika budíků: zmáčkni a drž tlačítko nulování denního počítadla a pak zapni zapalování, potom můžeš tlačítko pustit. Provede se test - ručičky několikrát projedou sem a tam rozsvítí se všechny segmenty LCD

a já vím, kdes to našel, Na youtube. Taky sem se tam díval.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » úte čer 09, 2009 17:18

DJW píše: Ja mam tachometer elektricky.. Preto som vzýval Petra.. ;)

Když už jsem byl "vyvolán" tak tedy: pokud při této závadě svítí CheckEngine, nepřicházejé impulzy z čidla (na rozvodovce) - někdy bývá jen povytažené. Pokud CHE
nesvítí je závada v ukazovacím přístroji nebo v přívodu k němu.
P.S. myslím, že elektrické tachometry má celá řada 211x.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků