Stránka 2 z 3

ventilátor

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2009 19:40
od plavec
Dodi píše: voda v systéme sa zohriala tak, že mal zopnúť ventilátor chladenia, ale nezapol. Doposiaľ však fungoval. Poistka, relé sú v poriadku, na priamo ventilátor ide. Na PP vypisuje En.1 02.1 - 1602. Čo s tým?

Ten samá problém jsem měl taky.Ventilátor se nezapnul, protože ho Řídící jednotka nesepla, tak mi to elektrikář předělal na vypínač, jako to maj škodovkáři. Po měsíci se pak zničeho nic sám od sebe rezběhl, tak jsem to nepochopil.Teď už mi běhá. :wink:

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2009 20:02
od zelvotron
seznam závad: http://forum.ladaklub.com/download.php?id=8678

Ale je to starší neopravená verze, 1602 je ve skutečnosti nízký napětí na ŘJ.
Ty další chyby ukazujou na tu lambdu a na senzor klepání, no uvidíš, jestli se objeví opakovaně.

Jinak s tím větrákem chlazení - na PP se ti ukazuje i přesná teplota chl. kapaliny, zkus to zkontrolovat pomocí toho.

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2009 20:39
od Dodi
"Zelvotron" díky za zoznam závad. Dosť jasne som nepochopil nízke napätie RJ - PP ukazuje 13,6V pri voľnobehu bez spotrebičov. Aké si potom napätie žiada RJ? Odchádza alternátor?
Teplotu na PP som ešte "neobjavil", ale vzhľadom na vrenie expanzky a vysoký údaj teplomera na palubovke usudzujem, že sa so spínaním ventilátora niečo stalo, keďže mi doposiaľ teplota na takú úroveň nestúpla a ani expanzka nevrela.

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2009 21:02
od zelvotron
V podstatě to nemusí znamenat nic zásadního, třeba jen horší akumulátor atd, víc tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=130247#130247

Parametry, který jdou zobrazit na PP jsou taky v tom excelu co jsem dával odkaz a dostaneš se na ně tak, že když budeš mít na displeji to Cu 3, tak zmáčkneš tlačítko >o< a potom tlačítkama + a - najdeš číslo parametru, kterej chceš zobrazit a potom znova zmáčkneš >o< a zobrazí se hodnota.

PříspěvekNapsal: pát dub 03, 2009 21:50
od Dodi
OK fajn, zajtra sa na to mrknem. Čo sa napätia týka, zmeriam si úbytok pri štarte ako sa tu popisuje, je celkom možný odchádzajúci akumulátor, je 44Ah a xxx starý. Na diagnostike mi vtedy povedali, že alternátor "slabšie" dobíja - max. 13,8V. Žeby to bolo spôsobené aj tým?

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 07:08
od plavec
Do lady patří AKU 55Ah, a nízký napětí palub.sítě mám skoro pořád .Pokaždý když děláme diagnostiku, tak to načte tuhle závadu. Neřeším to.

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 07:16
od zelvotron
No 13,8V je sice spodní hranice, ale stále ještě "v normě". Baterka by měla být 55Ah. Ale ten pokles napětí na ŘJ bych asi stejně nějak zvlášť zatím neřešil. Spíš tu lambdu, ty chyby ukazují, že je k ní asi přerušený vedení a to jak signál, tak vyhřívání. Problémy s ventilátorem jsou tady taky někdy popsaný (zkontroloval bych relátko a pojistku pod pravým deklem).

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 07:51
od Dodi
Idem to ešte raz prekontrolovať, keďže doposiaľ spínanie fungovalo, bude to len dajaká prkotina (dúfam). Keďže na budúci týždeň mi budú meniť komplet rozvody, mrknú sa mi aj na káblovačku k lambde (je to vraj častá závada - zlepenie vodičov v tuneli tesne pred priechodkou do kabíny vplyvom tepla výfuku). Auto som s takou baterkou kúpil vlani v autobazári v Nymburku, tak je možné že baterku vymenili (ako aj elektróny) tam.

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 09:31
od plavec
Auto som s takou baterkou kúpil vlani v autobazári v Nymburku

přesně moj prípad.
Taky sem to koupil s malou baterií, kdyby mě pan N. neupozornilm, ani bych to nevěděl.Šmelináři v těch bazarech vidí, že tam někdo dal auto se zánovní baterkou tak jí vyndají a daj tam nějakou stoletou co najdou v kopřivách a novou si nechaj pro sebe, nebo jí ještě jednou zpeněží.

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 12:39
od Dodi
Svätá pravda, dostal som sa potom k majiteľovi auta a ten potvrdil, že tam bola nová Varta 55Ah a voz bol na elektrónoch, plechové disky boli ako bonus v kufri. Ošklbal ma bazarista ako hus (elektrony voz už nemal, 44Ah Akuma) a rovnako predošlého majiteľa (nevyplatil mu všetky peniaze), holt celý život sa človek učí...
Inak problém s ventilátorom chladenia je vyriešený, pri manipulácia so svorkou RJ, ako aj s releovou lištou sa rozpojil spoj kostry vedúcej od relé na elmotor (tiež nechápem, prečo ten spoj tam vlastne je - cca 40cm od relé).
Teraz idem skontrolovať PP tak ako popisuje "zelvotron".

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 12:56
od plavec
Dodi píše:Svätá pravda, dostal som sa potom k majiteľovi auta a ten potvrdil, že tam bola nová Varta 55Ah a voz bol na elektrónoch, plechové disky boli ako bonus v kufri. Ošklbal ma bazarista ako hus (elektrony voz už nemal, 44Ah Akuma) a rovnako predošlého majiteľa (nevyplatil mu všetky peniaze), holt celý život sa človek učí...
Inak problém s ventilátorom chladenia je vyriešený, pri manipulácia so svorkou RJ, ako aj s releovou lištou sa rozpojil spoj kostry vedúcej od relé na elmotor (tiež nechápem, prečo ten spoj tam vlastne je - cca 40cm od relé).
Teraz idem skontrolovať PP tak ako popisuje "zelvotron".


v dnešní době tam oškubou každýho.V tomhle směru je snad lepší nekupovat ojetinu ale nový auto na salúnu.Tam člověk ví co za ty peníze má dostat. (výbava, služby,apod.) V tom maj prodejci nových aut pravdu. Jenže otázka je, kde na nový vzít chechtáky.
Ten bazar to prodával jako v komisi, nebo to auto vykupoval předtím hotově?
Které to relé je tedy na elektromotor ventilátoru chladiče :?: Já to v knize nenašel.

PříspěvekNapsal: sob dub 04, 2009 13:48
od Dodi
Relé ventilátora chladiča je na releovej lište pod RJ, sú tam 3 relé a 3 poistky, v mojom prípade je to prvé relé od motora (z kontaktu 87 toho relé vychádza bielo-čierny vodič ako mínus na motor vetráka), na lište sa nachádza aj poistka (+) tohto vetráka (vedie k nej ružový a červený vodič a nie je na rozdiel od ďalších dvoch (poistka pal. čerpadla a poistka hl. relé) prepojená s relé.
Ako to predával ten bazár to neviem, ale volal mi ten pán, že mu z tej ceny za ktorú auto predával odrátali poplatky ktoré som vraj ja nezaplatil (prepis, kontrola, poistenie, atď), samozrejme ja som mal doklad o opaku, tak som sa vlastne dozvedel, ako odrbali mňa. Ale máš úplnú pravdu s novým vozom a otázka u mňa je rovnaká.

lambda sonda č1 a č2

PříspěvekNapsal: pon bře 01, 2010 20:41
od žež
Při "jarní" prohlídce auta, jsem připojil ze zvědavosti diagnostiku a ukázala se mi chyba:
P0134 a P0137. KONTROLKA NEsvítila!!!
Chybu P0137 neřeším - nemá na nic vliv a ukazuje se sem tam už asi 35000km. Před opravou řj. se kontrolka che. při této chybě rožínala.

Chyba P0134 asi naznačuje že lambda č1 bude v pr....?! Napětí na sondě č1 se pohybuje - 0,785v - 0,235v na benzín a 0,535v - 0,180v na LPG.
Napětí na sondě č2 je 0,445v na benzín i LPG, už bude asi mrtvá :roll: :?:
Chyby jsem smázl. Zítra se mrknu zda se chyby ukážou znova.
Najeto mám asi 85tis.

Lambda sonda

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 16:00
od žež
Dal jsem novou lambdasondu (před katalizátor) a po ujetí cca 2km se rožla kontrola check engine! Chyba 0135 Lambda sonda 1 (před katalyzátorem), chybná funkce ohřívače.

Odpor na drátech ohřevu LS je 9,3 ohmu což je ok. Stará LS má odpor 3,6 ohmu ale při vrácení a zkušební jízdě chybu nevykazuje!!!

Kde je CHYBA????? :evil:

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 16:24
od Saša
No rozdíl 3.6 a 9.3 ohmu se může zdát zanedbatelný , ale pro ŘJ múže znamenat poruchu .
Měřils jestli obvodem ohřevu teče proud , nebo alespoň jestli je v konektoru LS přítomno napětí ?