Chyba ohrevu 2 lambda sondy

Moderátor: Moderátoři

Re: lambda sonda č1 a č2

Příspěvekod Petr HC » sob kvě 15, 2010 13:26

žež píše:Při "jarní" prohlídce auta, jsem připojil ze zvědavosti diagnostiku a ukázala se mi chyba:
P0134 a P0137. KONTROLKA NEsvítila!!!
Chybu P0137 neřeším - nemá na nic vliv a ukazuje se sem tam už asi 35000km. Před opravou řj. se kontrolka che. při této chybě rožínala.

Chyba P0134 asi naznačuje že lambda č1 bude v pr....?! Napětí na sondě č1 se pohybuje - 0,785v - 0,235v na benzín a 0,535v - 0,180v na LPG.
Napětí na sondě č2 je 0,445v na benzín i LPG, už bude asi mrtvá :roll: :?:
Chyby jsem smázl. Zítra se mrknu zda se chyby ukážou znova.
Najeto mám asi 85tis.

Záleží jakým programem a jakými měřidly jsi toto zjistil. Podle mých zkušeností je odpor žhavení LS okolo 9 ohmů v pořádku(můj tip - zkrat na přívodu k žhavení ev.při odpojené sondě zkrat na části žhavícího tělíska). Napětí na LS1, pokud ho neodečítáš na osciloskopu je hausnumero dané tlumením ručkového nebo vzorkováním digitálního přístroje. Napětí okolo 0,45 V na LS 2 je v pořádku - zde diagnostika měří střední hodnotu tohoto napětí.
Prostuduj si přílohu zejmína graf2 kde jsou vyznačeny hodnoty které by měřil ručkový přístroj (spojnice trendu) -je to měřeno na vozu s najetými cca 15 kkm. Odpor žhavení a ostatní důležité hodnoty najdeš v tabulce.
Přílohy
vysl2345.xls
(207.5 KiB) 368 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » ned kvě 16, 2010 19:40

Nemohl by být problém v typu lambdasondy?
Původní LS je made in Russia LSH 25 - ta má odpor 3,6 ohmu. č. 0 258 005 133
Koupená je Bosch LS 6537 - odpor 9,3 ohmu.(made in USA) č. 0 258 006 537

Brouzdal jsem na netu a zjistil jsem že odpor 3,6 ohmu je u LSH 25 asi v pořádku.
Je možný že by moje řj. chtěla lamdu s menším odporem???

jen tak pro zajímavost - cena lambdy v rusku cca 350 kč :lol:
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Petr HC » ned kvě 16, 2010 20:40

žež píše:Nemohl by být problém v typu lambdasondy?
Původní LS je made in Russia LSH 25 - ta má odpor 3,6 ohmu. č. 0 258 005 133
Koupená je Bosch LS 6537 - odpor 9,3 ohmu.(made in USA) č. 0 258 006 537
Brouzdal jsem na netu a zjistil jsem že odpor 3,6 ohmu je u LSH 25 asi v pořádku.
Je možný že by moje řj. chtěla lamdu s menším odporem???
jen tak pro zajímavost - cena lambdy v rusku cca 350 kč :lol:

Je mi dost divné, že se odpory žhavícího tělíska o tolik liší . V každém případě by však měl souhlasit typ LS s příslušnou ŘJ (nevím jakou máš), poněvadž v případě ruské LS je spínán výkon 40 W , vpřípadě LS Bosch 15,5 W. Také si zkontroluj teplotní čidlo pro ŘJ (pro palubní teploměr je jiné), poněvadž při jeho poruše se nemusí zapnout žhavení LS (bez záruky).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » ned kvě 16, 2010 20:52

Řídící jednotka Bosch M7V08V0 2112 - 1411020 - 50
Také si zkontroluj teplotní čidlo pro ŘJ (pro palubní teploměr je jiné), poněvadž při jeho poruše se nemusí zapnout žhavení LS (bez záruky).

Teplotní čidlo pro ŘJ? Které to je??

[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 08:54 ]
No tak chlapi soustřeďte se trochu při tom používání citací :D
Naposledy upravil žež dne pon kvě 17, 2010 07:51, celkově upraveno 1
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod zelvotron » ned kvě 16, 2010 21:13

To, do kterýho vedou dva dráty.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » ned kvě 16, 2010 21:59

žež píše: Řídící jednotka Bosch M7V08V0 2112 - 1411020 - 50

Já mám M7V08X03 2112 – 1411 020 – 50 takže v tom může být problém s těmi odpory. V horším případě tam někdo již dříve dal tu LS s menším odporem (která tam možná nepatří) a pak může být "v háji" spínací tranzistor v ŘJ. Kontrola-připojit paralelně ke žhavení LS žárovku 12 V 50 mA a sledovat, zda se po nastartování studeného motoru na cca 1 min. rozsvítí.

[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 08:54 ]
No tak chlapi soustřeďte se trochu při tom používání citací :D
Naposledy upravil Petr HC dne pon kvě 17, 2010 07:52, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » pon kvě 17, 2010 17:51

LS je tam původní.
Žárovek mám doma docela dost ale 12v 50mA ani jednu :)
Zelvotron spokojen??? :wink:

[ Komentář přidal: zelvotron: po květen 17, 2010 21:55 ]
Kázeň musi byt, tak je to spravne, tak to má byt :wink:
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Petr HC » pon kvě 17, 2010 18:03

žež píše:LS je tam původní.
Žárovek mám doma docela dost ale 12v 50mA ani jednu :)
Zelvotron spokojen??? :wink:

Tak tam dej 12 V 2 W cca 160 mA nebo ledku s odporem cca 1 -2 kohmů (pozor na polaritu) .Odzkoušej si na aku.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků