Chyba ohrevu 2 lambda sondy

Moderátor: Moderátoři

Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Chyba ohrevu 2 lambda sondy

Příspěvek od Dodi »

Mám 2111, r.v.2002 (Euro 3). Stále mi svieti C-E, na diagnostike mi povedali že je vadný ohrev zadnej sondy. Po výmene a vyresetovaní RJ sa situácia zopakovala, nepomohla ani ďalšia výmena lambda sondy. Tak vraj bude vadná RJ, ale jazdiť sa dá aj bez tej sondy. Vo voze je namontovoný aj palubný počítač AMK 2110 a mal by ukazovať o.i. aj kódy porúch, ale sú len pomlčky. Voz má najazdených 105.000,-km. Poradí niekto?
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

mohl by byt nekde prodreny drat k ohrevu lambdy nebo mit nekde spatnej kontakt
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Sonda jak píše Maysner.
Ten palubák někdy závady ukazoval? jestli ne a jinak na něm všechno funguje, tak patrně není propojenej kablík na pin diagnostický zásuvky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Příspěvek od Dodi »

Boli kontrolované kontakty na RJ aj na zásuvke, tam problém nebude. Dá sa zohnať a nejako jednoducho vymeniť spomínaný prívod k tej lambda sonde? Je to zväzok s tienením, takže ak bude niekde predrený drôt ako spomína Maysner tak je problém.
Zelvotron - na PP ukazuje všetko okrem spomínaných kódov a vonkajšej teploty - nie je namontované čidlo. Ako teda prepojiť diagnostickú zásuvku so zásuvkou PP aby sa kódy zobrazovali?
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Kontakt č. 2 na palubním počítači by se měl napojit na K-line v diag. zásuvce (č. 7). Jestli máš návod, schéma bude tam, jestli ne, dá se stáhnout tady:

http://www.autocomp.ru/.storage/catalog ... mk2110.zip

Ještě by ti teď nemělo fungovat zobrazování údajů z řj (otáčky, teplota chl kapaliny atd...).

K tý lambdě, špatná řj je až ta poslední možnost, no nejdřív možná zapoj ten palubák, co ukáže...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Příspěvek od Dodi »

Zelvotron veľmi si mi pomohol, nemal som kompletnú schému. Čo sa týka ostatných údajov ktoré uvádzaš, máš pravdu - nezobrazujú sa a ani som nevedel, že sa majú zobrazovať. Je pravda, že sa pomlčky objavia pri Pc, Er a Cu, ale neskúmal som čo to znamená, keďže manuál som nemal. Takže sa to najprv pokúsim prepojiť a tak sa uvidí.
RJ meniť -ak bude vadná - nebudem. Cez EK auto bez problémov prešlo a na "oranžovú" kontrolku si holt budem musieť zvyknúť, no predbieham.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

For Dodi – odpor žhavícího tělíska LS se má pohybovat v mezích 9,5 +/- 0,5 ohmu . Naměříš-li tuto hodnotu na svorkách D-B LS (s odpojeným vedením k ŘJ) je žhavení LS v pořádku. Pak musíš téměř stejnou hodnotu naměřit na svorkách 37 a 41 ŘJ. Nebude-li tomu tak, evtl.naměříš zkrat, je vadné vedení od LS k ŘJ. V opačném případě je to vadný spínací tranzistor v ŘJ (v případě zkratu na vedení téměř určitě). Uvedené platí, pokud máš ŘJ Bosch MP 7.0 xx , nejspíše s koncovým devítičíslím 1411020-50 .
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Petr HC píše:... vadný spínací tranzistor v ŘJ (v případě zkratu na vedení téměř určitě)
Vyhřívání lambdy nemá pojistku?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Pojistku určitě nemá.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Petr HC píše:Pojistku určitě nemá.
Pokud při zkratu odchází tranzistor v ŘJ, pak by nebylo od věci, si tam svépomocí pojistku doplnit. Sierra pojistku vyhřívání má, ve svazku drátů je bajonetové pouzdro. Tady když pojistka není, tak chybu vyhřívání lambdy pojistka na svědomí určitě nemá, jak jsem chtěl původně nadhodit. :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvek od žež »

Vyhřívání lambdy nemá pojistku?

Pojistku určitě nemá.


Podle návodu k obsluze VAZ 2110 má lambda sonda (vytápění) pojistku - vpravo pod bočním krytem střední konzoly.
Přílohy
doc2.doc
(504 KiB) Staženo 545 x
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Bohužel už nevím, která je na co, mám jen takovej dojem, že na větrák je ta vlevo nebo uprostřed.
Obrázek
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

jedna by měla bejt na benzínový čerpadlo.Zítra se kouknu do moudré knihy. :wink:

jo a ten doc2.doc nějak nemůžu přečíst, vykoukly na mě klikyháky :shock:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Takže –dementuji – vytápění LS nejsou sice jištěna samostatnou pojistkou ale společnou pojistkou u hlavního relé pod krytem (spolu s jištěním imobilizeru, čidla rychlosti, čidla fází vstřiku, diagnostické zástrčky a vstupu 37 ŘJ) . Druhá pojistka jistí ventilátor chlazení a třetí benzinové čerpadlo. Kdybych měl stanovit jejich pořadí, musel bych to projít na vozu (tak až bude tepleji).
Omlouvám se za ukvapenou informaci, ale vždy bývá něco trochu jinak. Bohužel pozdě jsem si všiml na schematu (nevalné kvality), že jsem spletl označení kabelů S9 a SF.
Ještě zajímavý poznatek : funkčnost řídící LS poznám při brždění motorem na „dvojku“(pokud je motor studený)
tak, že když se LS nahřeje proudem a začne regulovat, motor výrazně „přibrzdí“ , poněvadž ŘJ sníží v tomto okamžiku volnoběžné otáčky. Není to univerzální rada, poněvadž od domu jedu cca 50 m po rovině a pak cca 200 m s kopce a vždy okolo poloviny kopce +/- 20 m pozoruji tento jev.
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Příspěvek od Dodi »

Takže - dnes som sa pustil tak do lambda sondy ako aj PP.
Na odpojenej sonde som nameral odpor 5 Ohmov, pri meraní na svorkách 37 a 41 RJ (odpojenej) už ale iba 0 Ohmov, čiže niekde sú vodiče spojené (do skratu) čo ma nepotešilo, lebo vedú kdesi v stredovom tuneli pod kobercom. Ako čo najjednoduchšie vymeniť káble?
Prepojil som PP s diag. zásuvkou podľa rady "zelvotrona". Na PP naskočili tieto údaje:PC 3, Cu 3, En 3. Pri prezeraní En 3 display zobrazil A2.1 - 0327, E4.2 - 0140 a E2.3 - 0141. Poruchy som zresetoval tlačítkom X na PP, kontrolka CE zhasla. Nechal som motor bežať na voľnobeh, sem-tam som ho pretúroval, voda v systéme sa zohriala tak, že mal zopnúť ventilátor chladenia, ale nezapol. Doposiaľ však fungoval. Poistka, relé sú v poriadku, na priamo ventilátor ide. Na PP vypisuje En.1 02.1 - 1602. Čo s tým?
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“