Zapalování

Moderátor: Moderátoři

Zapalování

Příspěvekod FOMA » stř led 07, 2009 19:29

Tak v letošním roce ani u mě na sebe závada nenechala dlouho čekat a je to tu :evil: Při spouštění studeného motoru nechce motor naskočit ihned(jak bývalo zvykem)a musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů no a ještě po takových startech se rozsvítí ,,check engine,, který po dalších startech již teplého motoru většinou zhasne :(
Teplý motor startuje naprosto bez problémů-chtělo by se říct -svíčky,ale ty jsou tam cca8 000km :roll: ,jinak vše o.k(volnoběh drží,motor jde do otáček apd.)
tak vážně nevím,program na diagnostiku má JmJ,ale zatím nemáme propoj kabel,tak se obracím zde na vás zdali s tímhle jste se již někdo nesetkali ? :cry:
Naposledy upravil FOMA dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod plavec » stř led 07, 2009 20:49

Zkus odpojit váhu vzduchu, jak to bude startovat bez ní. Mě taky lada zlobí, takže nejsi sám.Chcípá mi to, když třebas dojíždím křižovatku na neutrál a někdy kolísaj otáčky, je to zvláštní, bez váhy to někdy jede o poznání líp, tak jsem ji dneska schválně odpojil a byl jsem rád že jsem vůbec doblekotal k plynařům, tam mi udělali plynovou diagnostiku a jeli sme se projet a plynař seděl vedle mě a hrál si s tím přes počítač a nějak mi to hezky vyladil.

Fomo a jede Ti to dobře?Mě když odcházel zapalovací blok, tak za tepla to auto nechtělo jet a pak jsem jel jen na dva válce.Než se motor ohřál, tak to jelo ale normálně.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod žež » stř led 07, 2009 22:19

Měl jsem podobný problém, při studeném startu to chytalo dlouho. Rozdělal a vyčistil jsem škrtící klapku. Vytáhl jsem i ten "el. ventil" a snímač polohy škrtící klapky. Snímač ŠK je ale zbytečné demontovat. Vystříkal jsem to čističem a vytíkal z toho pěkně černej sajrajt. Ten ventil chce asi čas od času vyčistit. Všechny el. spoje jsem prostříkl "kontaktolem" a teď to startuje jak zastara.

Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika. Mě to psalo něco o zapalování na válci 1a3. Chytalo to na 2 válce a tak za 2-3 sekundy se to chytlo a drželo si to těch 1500 ot/min.

Svíčky budou ok.
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Zapalování

Příspěvekod Petr HC » stř led 07, 2009 22:31

FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.
Naposledy upravil Petr HC dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 5
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » čtv led 08, 2009 08:22

žež píše:Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika.


Ona leckdy ta diagnostika nic nenajde.Mě teda zrovna včera když jsem byl u pana N. taky nic nehlásila.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » čtv led 08, 2009 10:00

Ona totiž ta diagnostika často nezjistí příčinu , ale důsledek ,který navíc může spočívat ve více různých závadách. Takže po zjištění kódu závady musí následovat rozbor příčin, které mohly závadu způsobit. Jsou to tedy takové softwarově-hardwarové „šachy“. To ale málokterý autoelektronik umí.
Příklad : ucpe se kanálek regulátoru volnoběhu, jak bylo zmíněno. ŘJ se snaží naplno otevřít jeho vzdušník – marně. Ohlásí tedy závadu lambda sondy , která se projeví stejnými důsledky (bohatá směs). To se stane při volnoběhu,kdy motor držíme v chodu plynovým pedálem .Nebo také neohlásí nic, poněvadž kanálek není ucpán úplně a ŘJ nemůže kontrolovat úplně všechno, třeba to, že regulátor už je „nadoraz“a přesto prochází málo vzduchu pro volnoběh. A takových situací může nastat jak říkají bráškové Slováci „něurekom“ .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod radek mb » čtv led 08, 2009 11:25

FOMA píše:musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

to já před 2 dny při -15 st. startoval 2 minuty a na 100% můžu říct,že 06ky by se mi to nestalo....
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Petr HC » čtv led 08, 2009 11:40

Jo ,už to asi nejsou auta na Sibiř (ale proto asi ještě "krabice" vyrábějí). Mám stejné poznatky proti 2104.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Zapalování

Příspěvekod FOMA » čtv led 08, 2009 15:16

Petr HC píše:
FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.

Jo Petře tak je to přesně jak říkáš,když zapnu klíček po druhé ,tak čerpadlo opět tlakuje-no a chytne to hned.
Do tedka(dokud bylo teplo)to nedělávalo,zatím to nechám tedy tak a uvidím,jak se oteplý asi se stavým na učilišti(za známým)at zkusí jestli to auto bude komunikovat s tou jejich chytrou skřínkou a měl bych s diagnostikou po starostech.Jak se oteplý tak bych mrknul na ten kanálek-takže :roll: ...až na jaře :)
Dík Petře :)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

ZAPAĽOVACIE SVIEČKY

Příspěvekod DJW » úte úno 24, 2009 15:39

Vyberal som zapaľovacie sviečky, narazol som na zaujímavý test viacerých druhov, výhodou je, že ich testovali na motore VAZ 2111.

Stručne: víťaz NGK BPR6E
výkon +4,4%, spotreba -5%, emisie na priemernej úrovni.

UPDATE - POZOR MAJITELIA 16V!!!
Vzhľadom na to, že sviečky sú "utopené" hlboko v úzkom kanáli hlavy valcov, je nutné použiť BCPR6E - je to to isté ale na sviečkový kľúč 16-ku. S 21-kou by ste mali problém sa tam dostať.

Originál verzia, azbuka:
http://www.autoreview.ru/archive/2004/22/svechi/

Strojový preklad pre ne-ruštinárov:
http://translate.google.sk/translate?pr ... l=ru&tl=sk
Naposledy upravil DJW dne ned dub 12, 2009 23:27, celkově upraveno 4
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvekod plavec » úte úno 24, 2009 18:11

Co se svíček týče, tak jsem měl Bosch,Champion(plynový) a pak už jen Brisky- ty co prodávaj přímo na Koněvce.A Kromě ceny jsem si jako běžnej povozník nevšiml, že ta či ona značka by byla lepší nebo horší. :wink:

ad zapalování.Pane Zelvotron, nevíte jestli má aapetr ještě na tý obíračce dobrej zapal.blok?Už si na to nevzpomenu. :oops:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod FOMA » úte úno 24, 2009 20:34

nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod zelvotron » úte úno 24, 2009 20:35

Myslím, že říkal, že ho upotřebil na svůj povoz...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod JmJ » stř úno 25, 2009 08:47

FOMA píše:nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?


5% uspory paliva, to mas na 40 litrech (cca 1 nadrz?) usporu 2 litry, coz by pro 7 litrech na 100 kilometru, znamenalo ujet o cca 30 km vice, potazmo usetreni 50 CZK na nadrzi. Pokud by tech 5% byl dlouhodoby efekt aspon takovych 5000 km, tak by se dalo teoreticky usetrit 500 - 550 CZK na palivu. Otazkou je, kolik stoji ty svice :-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Saša » stř úno 25, 2009 11:05

Už jsem o svíčkách NGK mluvil . Mám ty nejlepší skušenosti . Spotřebu a ostatní neřeším . Hlavní je až několika násobná výdrž oproti jiným typům . Kupuji je po 100 kč/kus . Bezproblémová výdrž 25-30ť km na LPG .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků