Stránka 1 z 13

Zapalování

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 19:29
od FOMA
Tak v letošním roce ani u mě na sebe závada nenechala dlouho čekat a je to tu :evil: Při spouštění studeného motoru nechce motor naskočit ihned(jak bývalo zvykem)a musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů no a ještě po takových startech se rozsvítí ,,check engine,, který po dalších startech již teplého motoru většinou zhasne :(
Teplý motor startuje naprosto bez problémů-chtělo by se říct -svíčky,ale ty jsou tam cca8 000km :roll: ,jinak vše o.k(volnoběh drží,motor jde do otáček apd.)
tak vážně nevím,program na diagnostiku má JmJ,ale zatím nemáme propoj kabel,tak se obracím zde na vás zdali s tímhle jste se již někdo nesetkali ? :cry:

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 20:49
od plavec
Zkus odpojit váhu vzduchu, jak to bude startovat bez ní. Mě taky lada zlobí, takže nejsi sám.Chcípá mi to, když třebas dojíždím křižovatku na neutrál a někdy kolísaj otáčky, je to zvláštní, bez váhy to někdy jede o poznání líp, tak jsem ji dneska schválně odpojil a byl jsem rád že jsem vůbec doblekotal k plynařům, tam mi udělali plynovou diagnostiku a jeli sme se projet a plynař seděl vedle mě a hrál si s tím přes počítač a nějak mi to hezky vyladil.

Fomo a jede Ti to dobře?Mě když odcházel zapalovací blok, tak za tepla to auto nechtělo jet a pak jsem jel jen na dva válce.Než se motor ohřál, tak to jelo ale normálně.

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 22:19
od žež
Měl jsem podobný problém, při studeném startu to chytalo dlouho. Rozdělal a vyčistil jsem škrtící klapku. Vytáhl jsem i ten "el. ventil" a snímač polohy škrtící klapky. Snímač ŠK je ale zbytečné demontovat. Vystříkal jsem to čističem a vytíkal z toho pěkně černej sajrajt. Ten ventil chce asi čas od času vyčistit. Všechny el. spoje jsem prostříkl "kontaktolem" a teď to startuje jak zastara.

Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika. Mě to psalo něco o zapalování na válci 1a3. Chytalo to na 2 válce a tak za 2-3 sekundy se to chytlo a drželo si to těch 1500 ot/min.

Svíčky budou ok.

Re: Zapalování

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 22:31
od Petr HC
FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 08:22
od plavec
žež píše:Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika.


Ona leckdy ta diagnostika nic nenajde.Mě teda zrovna včera když jsem byl u pana N. taky nic nehlásila.

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 10:00
od Petr HC
Ona totiž ta diagnostika často nezjistí příčinu , ale důsledek ,který navíc může spočívat ve více různých závadách. Takže po zjištění kódu závady musí následovat rozbor příčin, které mohly závadu způsobit. Jsou to tedy takové softwarově-hardwarové „šachy“. To ale málokterý autoelektronik umí.
Příklad : ucpe se kanálek regulátoru volnoběhu, jak bylo zmíněno. ŘJ se snaží naplno otevřít jeho vzdušník – marně. Ohlásí tedy závadu lambda sondy , která se projeví stejnými důsledky (bohatá směs). To se stane při volnoběhu,kdy motor držíme v chodu plynovým pedálem .Nebo také neohlásí nic, poněvadž kanálek není ucpán úplně a ŘJ nemůže kontrolovat úplně všechno, třeba to, že regulátor už je „nadoraz“a přesto prochází málo vzduchu pro volnoběh. A takových situací může nastat jak říkají bráškové Slováci „něurekom“ .

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 11:25
od radek mb
FOMA píše:musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

to já před 2 dny při -15 st. startoval 2 minuty a na 100% můžu říct,že 06ky by se mi to nestalo....

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 11:40
od Petr HC
Jo ,už to asi nejsou auta na Sibiř (ale proto asi ještě "krabice" vyrábějí). Mám stejné poznatky proti 2104.

Re: Zapalování

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 15:16
od FOMA
Petr HC píše:
FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů

Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.

Jo Petře tak je to přesně jak říkáš,když zapnu klíček po druhé ,tak čerpadlo opět tlakuje-no a chytne to hned.
Do tedka(dokud bylo teplo)to nedělávalo,zatím to nechám tedy tak a uvidím,jak se oteplý asi se stavým na učilišti(za známým)at zkusí jestli to auto bude komunikovat s tou jejich chytrou skřínkou a měl bych s diagnostikou po starostech.Jak se oteplý tak bych mrknul na ten kanálek-takže :roll: ...až na jaře :)
Dík Petře :)

ZAPAĽOVACIE SVIEČKY

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 15:39
od DJW
Vyberal som zapaľovacie sviečky, narazol som na zaujímavý test viacerých druhov, výhodou je, že ich testovali na motore VAZ 2111.

Stručne: víťaz NGK BPR6E
výkon +4,4%, spotreba -5%, emisie na priemernej úrovni.

UPDATE - POZOR MAJITELIA 16V!!!
Vzhľadom na to, že sviečky sú "utopené" hlboko v úzkom kanáli hlavy valcov, je nutné použiť BCPR6E - je to to isté ale na sviečkový kľúč 16-ku. S 21-kou by ste mali problém sa tam dostať.

Originál verzia, azbuka:
http://www.autoreview.ru/archive/2004/22/svechi/

Strojový preklad pre ne-ruštinárov:
http://translate.google.sk/translate?pr ... l=ru&tl=sk

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 18:11
od plavec
Co se svíček týče, tak jsem měl Bosch,Champion(plynový) a pak už jen Brisky- ty co prodávaj přímo na Koněvce.A Kromě ceny jsem si jako běžnej povozník nevšiml, že ta či ona značka by byla lepší nebo horší. :wink:

ad zapalování.Pane Zelvotron, nevíte jestli má aapetr ještě na tý obíračce dobrej zapal.blok?Už si na to nevzpomenu. :oops:

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 20:34
od FOMA
nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 20:35
od zelvotron
Myslím, že říkal, že ho upotřebil na svůj povoz...

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 08:47
od JmJ
FOMA píše:nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?


5% uspory paliva, to mas na 40 litrech (cca 1 nadrz?) usporu 2 litry, coz by pro 7 litrech na 100 kilometru, znamenalo ujet o cca 30 km vice, potazmo usetreni 50 CZK na nadrzi. Pokud by tech 5% byl dlouhodoby efekt aspon takovych 5000 km, tak by se dalo teoreticky usetrit 500 - 550 CZK na palivu. Otazkou je, kolik stoji ty svice :-).

PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 11:05
od Saša
Už jsem o svíčkách NGK mluvil . Mám ty nejlepší skušenosti . Spotřebu a ostatní neřeším . Hlavní je až několika násobná výdrž oproti jiným typům . Kupuji je po 100 kč/kus . Bezproblémová výdrž 25-30ť km na LPG .