Ventilátor topení

Moderátor: Moderátoři

Ventilátor topení

Příspěvekod Jan Vašák » úte led 06, 2009 08:30

Zdravím všechny!
Tak se mi stala v těchto mrazech poměrně nepříjemná věc.
Nejde ventilátor topení. Někdy funguje bez problémů a někdy nejde vůbec. K závadě došlo z ničeho nic, bez známek přepálení motoru. V současné době už nejde delší dobu vůbec a současně nefunguje čidlo teploty u stropu - netočí se ten malý větráček. V řídící jednotce topení na palubce to při přepínání rychlostí cvaká, jako spínání relátka které tam nejspíš i bude.

Potřeboval bych vědět: Na jakou pojistku je napojen ventilátor a kde je-průběžná na kabelu...? Je spínán přes relé a případně které? Je zapojen přes nějaký záludný konektor, který mohl vypadnout jako např. ventilátor chlazení a pokud ano, kde je? Které vodiče vedou římo k ventilátoru?

Teď je opravdu zima a nechce se mi to prolézat a měřit, tak děkuji všem za nápady a rady.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvekod Petr HC » úte led 06, 2009 09:53

Podle mojí dokumentace jde o pojistku . F 18 ( 25 A ) pro osvětlení schránky palubní desky, řízení vytápění a zapalovač cigaret .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Jan Vašák » úte led 06, 2009 10:20

Ještě jsem v autě nebyl, ale zapalovač jde osvětlení schránky také a teplotu topení také mohu řídit. Myslím že ten ventilátor bude píchlý jinam, ale díky a na tu pojistku se stejně podívám.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvekod Petr HC » úte led 06, 2009 12:27

Podle jiného pramenu jistí F 18 ( 25 A ) osvětlení schránky palubní desky a řízení vytápění- zapalovač cigaret je jištěn F6 ( 15 A ) . Existují dvě provedení řízení vytápění - s polohou A (aut) a bez ní . Žádné relé tam není - rychlost se řídí přepínáním odporů v buzení motoru . Můj tip - opotřebené uhlíky motoru .Pokud by tvrdošíjně vyhazoval pojistku F 18 , pak bude přerušen některý předřadný odpor buzení - (odpory jsou v serii).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » úte led 06, 2009 13:15

Závady s nefungujícím větráním jsou tady: http://translate.google.cz/translate?hl ... ry_state0=
A tady je , jak se dostat k větráku. http://209.85.135.104/translate_c?hl=cs ... WqovmtvcQA Takže žádný med to nebude.Sundat stěrače, dva plasty pod čelním sklem, ten koberec, a pro lepší přístup i hadici od vzduchovýho filtru., pak by ses dostal k těm drátům.Myslím že jsou tam jen na volno a po čase vypadly, nic víc. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Děkuju

Příspěvekod Jan Vašák » čtv led 08, 2009 16:06

Myslím taky na ten vypadlý konektor, ale hrůza rozdělávání v mrazu je veliká a vůbec se mi do toho nechce. Odkaz na ty stránky je perfektní a děkuju. Ještě mám jeden problém s LPG, ale to napíšu jinam.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Re: Děkuju

Příspěvekod plavec » čtv led 08, 2009 20:36

Jan Vašák píše:Myslím taky na ten vypadlý konektor, ale hrůza rozdělávání v mrazu je veliká a vůbec se mi do toho nechce. Odkaz na ty stránky je perfektní a děkuju. Ještě mám jeden problém s LPG, ale to napíšu jinam.


Tak teď za mrazu to ani nedělej, protože zmrzlýma prstama tam toho moc šikovně nejspíš neuděláš.Jestli mohu, tak nabízím svou garáž, kde zatopím a to by se nechalo zkouknout.Jestli jsi z těch Sudoměřic u Tábora, tak to máš ke mě docela kousek.Bydlím za Ml.Vožicí, tak klidně písni SZ.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Jan Vašák » ned led 11, 2009 09:26

Děkuju za nabídku a někdy můžeme o supervozidle klidně pokecat. Jsem ze SuT. Každopádně jsem se do toho i za mrazu pustgil a i když jsem strašlivě vymrzl, tak se to nevyndavá až tak špatně, jak jsem se bál. Konektory vypadlé nebyly a ventilátor pokud se napojí na přímo, běhá jak má. Po sestavení zpět vše fungovalo i na řídící jendotku. Jenomže jsem to před tím všechno proměřil a z řídící jednotky nešla šťáva. U toho ventilátoru je konektor, který napájí odpor pro řízení větráku (3 dráty, barvy už nevím) ale jsou stejné jako ty na menším konektoru u řídící jednotky-tam je silové vedení. Větší konektor ŘJ připojuje ovládání klapek a čidlo v kabině. Motor ventilátoru je ukostřen pod tapecírunkem motorového prostoru a + je připojen konektorem, který kouká asi 10 cm z toho tapecírunku kousek pod nádržkou brzdovky a jde do kabidy.
Je ale divné, že 1 vodič + od motorku je tím konektorem připojen na 2 spojené vodiče (červené) do kabiny a takové na ŘJ topení vůbec nejsou. Prostě tam musí ještě něco být, mezi ŘJ topením-motorkem/odporem.
No zahýbal jsem s tím, vím jak to vyndat a z 50% i jak to funguje. Sice nic moc, ale zatím to topí. Kdyby bylo nějaké lepší schéma, vůbec by to nevadilo.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvekod plavec » ned led 11, 2009 09:38

Jan Vašák píše:Děkuju za nabídku a někdy můžeme o supervozidle klidně pokecat. Jsem ze SuT. Každopádně jsem se do toho i za mrazu pustgil a i když jsem strašlivě vymrzl,


no vidíš, takovej kousek si měl k dispozici vyhřátou garáž a nemusel jsi mrznout.Asi moc do Tábora nejezdíš, když jsme se ještě nepotkali. Pokecáme a zkouknem povozy. :wink:

Nemáš náhodou fotky, jak to tam vypadá s tím větrákem?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Jan Vašák » ned led 11, 2009 09:55

Ty spíš na internetu? Fotky nemám ale klidně vše vysvětlím, potkat se můžeme kdykoliv, je to za kopcem a víc hlav víc ví, to vždycky platilo. Do Tábora a přes něj jezdím každý den a nějakou tu ladu čas od času vidím, ale stejnou jako mám já asi ještě ne. Takže se stačí jen domluvit.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvekod Jan Vašák » pon led 19, 2009 09:24

No a už to topí a fouká. Větrák jsem měnil za nový v sobotu dopoledne a starý měl úplně sjeté uhlíky a odřený komutátor. Dělal jsem to po 2. a už to netrvalo dlouho a šlo to pěkně. Jinak si myslím, že i když motorek není připraven na výměnu uhlíků, je bez problémů reálná po odehnutí plíšků nad uhlíky. A sehnat vhodné by určitě šlo. Ložisko a vinutí bylo úplně v pohodě, takže akorát stačí, když to začně zlobit, nečekat a hned je vyměnit, aby se nepoškodil rotor.
Cena je totiž 1160,-

A odstranil jsem další závadu, zadní ostřikovač nešel a byl to přepínač stěračů pod volantem. Cena kupodivu velice příjemná - 250,- Kč.
Jan Vašák
Jan Vašák
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvekod plavec » pon led 19, 2009 11:19

Tak se konečně v autě i ohřeješ. :)
Já jsem včera k tomu větráku taky vlezl, a měl jsem tam dva lupínky (listí) tak nešikovně zapadlý, že když se větrák pustil, tak to jakoby drnčelo.Jinak jsem to tam ani moc neočumoval, ono tam toho na zkoumání stejně není :D .Ale při montáži toho obalu jak v něm je větrák zpět jsem to pořád nemohl nějak slícovat- tam dole je nějaká západka, a musí se trochu bouchnout, aby zapadla. :roll:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod JmJ » pon led 14, 2013 20:34

Tak a mira dobreho vkusu byla asi prekrocena.

Mel jsem zapnuty ventilator na dvojku, vypnu ho, zapnuho zpet na dvojku a nic. Polohy jedna, dva a auto nejedou, trojka jede jak ma. Pomlatil sem to, nepomohlo.

Zkusil sem to vytahnou cele ven ale ma to kratke draty.

Korekce teploty jede.

Muzete prosim dat nejakou radu? Co tohle chovani muze znamenat? Da se to lidsky vyrvat? Jak se nejlepr dostat ke konektoru?

Na plavce: kupoval jsem si od tebe ten panel ovladani?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod Cory » pon led 14, 2013 20:48

Jeden panel mam, novy :P keby bolo treba.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod JmJ » pon led 14, 2013 20:51

Cory píše:Jeden panel mam, novy :P keby bolo treba.


Pokud to nestoji milion toz to posli. Kdyztak poslu zpatky ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků