Stránka 1 z 5

Ventilátor topení

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 08:30
od Jan Vašák
Zdravím všechny!
Tak se mi stala v těchto mrazech poměrně nepříjemná věc.
Nejde ventilátor topení. Někdy funguje bez problémů a někdy nejde vůbec. K závadě došlo z ničeho nic, bez známek přepálení motoru. V současné době už nejde delší dobu vůbec a současně nefunguje čidlo teploty u stropu - netočí se ten malý větráček. V řídící jednotce topení na palubce to při přepínání rychlostí cvaká, jako spínání relátka které tam nejspíš i bude.

Potřeboval bych vědět: Na jakou pojistku je napojen ventilátor a kde je-průběžná na kabelu...? Je spínán přes relé a případně které? Je zapojen přes nějaký záludný konektor, který mohl vypadnout jako např. ventilátor chlazení a pokud ano, kde je? Které vodiče vedou římo k ventilátoru?

Teď je opravdu zima a nechce se mi to prolézat a měřit, tak děkuji všem za nápady a rady.

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 09:53
od Petr HC
Podle mojí dokumentace jde o pojistku . F 18 ( 25 A ) pro osvětlení schránky palubní desky, řízení vytápění a zapalovač cigaret .

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 10:20
od Jan Vašák
Ještě jsem v autě nebyl, ale zapalovač jde osvětlení schránky také a teplotu topení také mohu řídit. Myslím že ten ventilátor bude píchlý jinam, ale díky a na tu pojistku se stejně podívám.

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 12:27
od Petr HC
Podle jiného pramenu jistí F 18 ( 25 A ) osvětlení schránky palubní desky a řízení vytápění- zapalovač cigaret je jištěn F6 ( 15 A ) . Existují dvě provedení řízení vytápění - s polohou A (aut) a bez ní . Žádné relé tam není - rychlost se řídí přepínáním odporů v buzení motoru . Můj tip - opotřebené uhlíky motoru .Pokud by tvrdošíjně vyhazoval pojistku F 18 , pak bude přerušen některý předřadný odpor buzení - (odpory jsou v serii).

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 13:15
od plavec
Závady s nefungujícím větráním jsou tady: http://translate.google.cz/translate?hl ... ry_state0=
A tady je , jak se dostat k větráku. http://209.85.135.104/translate_c?hl=cs ... WqovmtvcQA Takže žádný med to nebude.Sundat stěrače, dva plasty pod čelním sklem, ten koberec, a pro lepší přístup i hadici od vzduchovýho filtru., pak by ses dostal k těm drátům.Myslím že jsou tam jen na volno a po čase vypadly, nic víc. :wink:

Děkuju

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 16:06
od Jan Vašák
Myslím taky na ten vypadlý konektor, ale hrůza rozdělávání v mrazu je veliká a vůbec se mi do toho nechce. Odkaz na ty stránky je perfektní a děkuju. Ještě mám jeden problém s LPG, ale to napíšu jinam.

Re: Děkuju

PříspěvekNapsal: čtv led 08, 2009 20:36
od plavec
Jan Vašák píše:Myslím taky na ten vypadlý konektor, ale hrůza rozdělávání v mrazu je veliká a vůbec se mi do toho nechce. Odkaz na ty stránky je perfektní a děkuju. Ještě mám jeden problém s LPG, ale to napíšu jinam.


Tak teď za mrazu to ani nedělej, protože zmrzlýma prstama tam toho moc šikovně nejspíš neuděláš.Jestli mohu, tak nabízím svou garáž, kde zatopím a to by se nechalo zkouknout.Jestli jsi z těch Sudoměřic u Tábora, tak to máš ke mě docela kousek.Bydlím za Ml.Vožicí, tak klidně písni SZ.

PříspěvekNapsal: ned led 11, 2009 09:26
od Jan Vašák
Děkuju za nabídku a někdy můžeme o supervozidle klidně pokecat. Jsem ze SuT. Každopádně jsem se do toho i za mrazu pustgil a i když jsem strašlivě vymrzl, tak se to nevyndavá až tak špatně, jak jsem se bál. Konektory vypadlé nebyly a ventilátor pokud se napojí na přímo, běhá jak má. Po sestavení zpět vše fungovalo i na řídící jendotku. Jenomže jsem to před tím všechno proměřil a z řídící jednotky nešla šťáva. U toho ventilátoru je konektor, který napájí odpor pro řízení větráku (3 dráty, barvy už nevím) ale jsou stejné jako ty na menším konektoru u řídící jednotky-tam je silové vedení. Větší konektor ŘJ připojuje ovládání klapek a čidlo v kabině. Motor ventilátoru je ukostřen pod tapecírunkem motorového prostoru a + je připojen konektorem, který kouká asi 10 cm z toho tapecírunku kousek pod nádržkou brzdovky a jde do kabidy.
Je ale divné, že 1 vodič + od motorku je tím konektorem připojen na 2 spojené vodiče (červené) do kabiny a takové na ŘJ topení vůbec nejsou. Prostě tam musí ještě něco být, mezi ŘJ topením-motorkem/odporem.
No zahýbal jsem s tím, vím jak to vyndat a z 50% i jak to funguje. Sice nic moc, ale zatím to topí. Kdyby bylo nějaké lepší schéma, vůbec by to nevadilo.

PříspěvekNapsal: ned led 11, 2009 09:38
od plavec
Jan Vašák píše:Děkuju za nabídku a někdy můžeme o supervozidle klidně pokecat. Jsem ze SuT. Každopádně jsem se do toho i za mrazu pustgil a i když jsem strašlivě vymrzl,


no vidíš, takovej kousek si měl k dispozici vyhřátou garáž a nemusel jsi mrznout.Asi moc do Tábora nejezdíš, když jsme se ještě nepotkali. Pokecáme a zkouknem povozy. :wink:

Nemáš náhodou fotky, jak to tam vypadá s tím větrákem?

PříspěvekNapsal: ned led 11, 2009 09:55
od Jan Vašák
Ty spíš na internetu? Fotky nemám ale klidně vše vysvětlím, potkat se můžeme kdykoliv, je to za kopcem a víc hlav víc ví, to vždycky platilo. Do Tábora a přes něj jezdím každý den a nějakou tu ladu čas od času vidím, ale stejnou jako mám já asi ještě ne. Takže se stačí jen domluvit.

PříspěvekNapsal: pon led 19, 2009 09:24
od Jan Vašák
No a už to topí a fouká. Větrák jsem měnil za nový v sobotu dopoledne a starý měl úplně sjeté uhlíky a odřený komutátor. Dělal jsem to po 2. a už to netrvalo dlouho a šlo to pěkně. Jinak si myslím, že i když motorek není připraven na výměnu uhlíků, je bez problémů reálná po odehnutí plíšků nad uhlíky. A sehnat vhodné by určitě šlo. Ložisko a vinutí bylo úplně v pohodě, takže akorát stačí, když to začně zlobit, nečekat a hned je vyměnit, aby se nepoškodil rotor.
Cena je totiž 1160,-

A odstranil jsem další závadu, zadní ostřikovač nešel a byl to přepínač stěračů pod volantem. Cena kupodivu velice příjemná - 250,- Kč.

PříspěvekNapsal: pon led 19, 2009 11:19
od plavec
Tak se konečně v autě i ohřeješ. :)
Já jsem včera k tomu větráku taky vlezl, a měl jsem tam dva lupínky (listí) tak nešikovně zapadlý, že když se větrák pustil, tak to jakoby drnčelo.Jinak jsem to tam ani moc neočumoval, ono tam toho na zkoumání stejně není :D .Ale při montáži toho obalu jak v něm je větrák zpět jsem to pořád nemohl nějak slícovat- tam dole je nějaká západka, a musí se trochu bouchnout, aby zapadla. :roll:

ovladani ventilatoru topeni

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:34
od JmJ
Tak a mira dobreho vkusu byla asi prekrocena.

Mel jsem zapnuty ventilator na dvojku, vypnu ho, zapnuho zpet na dvojku a nic. Polohy jedna, dva a auto nejedou, trojka jede jak ma. Pomlatil sem to, nepomohlo.

Zkusil sem to vytahnou cele ven ale ma to kratke draty.

Korekce teploty jede.

Muzete prosim dat nejakou radu? Co tohle chovani muze znamenat? Da se to lidsky vyrvat? Jak se nejlepr dostat ke konektoru?

Na plavce: kupoval jsem si od tebe ten panel ovladani?

Re: ovladani ventilatoru topeni

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:48
od Cory
Jeden panel mam, novy :P keby bolo treba.

Re: ovladani ventilatoru topeni

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:51
od JmJ
Cory píše:Jeden panel mam, novy :P keby bolo treba.


Pokud to nestoji milion toz to posli. Kdyztak poslu zpatky ;-)