Ventilátor topení

Moderátor: Moderátoři

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod Cory » pon led 14, 2013 20:57

Je to to? viewtopic.php?f=18&t=18575&p=374148&hilit=kurenia#p374148

Dohodli by sme sa na menej, aj tak mi to len zavadzia :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod JmJ » pon led 14, 2013 21:06

To je ono. Ja jen nevim, jestli to nemam nahradni sam.

Neztak v tom odesla nejaka kokotina snadna na opravu. Musim to prvni vyrvat ven.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod Cory » pon led 14, 2013 21:08

Tak potom daj vediet
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod zelvotron » pon led 14, 2013 21:11

A režim automat jede - řadí rychlosti ventilátoru, nebo nejde taky? Zkusil bych mrknout na odpory ventilátoru, jsou v tělese topení chlazený proudícím vzduchem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: ovladani ventilatoru topeni

Příspěvekod Petr HC » pon led 14, 2013 21:12

JmJ píše:...Mel jsem zapnuty ventilator na dvojku, vypnu ho, zapnuho zpet na dvojku a nic. Polohy jedna, dva a auto nejedou, trojka jede jak ma. Korekce teploty jede.
Muzete prosim dat nejakou radu? Co tohle chovani muze znamenat? Da se to lidsky vyrvat? Jak se nejlepr dostat ke konektoru?...

Toto by mohl dělat přerušený předřadný odpor, umístěný kvůli jeho chlazení v sání (nebo výtlaku) ventilátoru.
Kabel ke konektoru lze uvolnit přizvednutím zespod (otvorem pro hodiny a "kukačky". Pak se dostaneš na vývody (konektor) toho předřadného odporu. Doufám, že to není řízeno buzením. To by se dalo zjistit tak, že by motor v těch "nefunkčních" polohách odebíral příliš velký proud-ale to by asi praskla pojistka. Prohlédni si vlákno
viewtopic.php?f=91&t=8879&start=120
je tam schema.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » pon led 14, 2013 21:46

Avtomat nejde. Mozna kdyby zaradil trojku, tak by jel.

Cumim na to schema a vychazi mi z toho, ze cim vyssi rychlost, tim radim vic odporu do serie? Pak mi z toho ale nejak nevychazi, proc to na trojku jede a na zbytek ne. Cekal bych, ze to spis pojede na jednicku a na zbytek ne. Asi to nechapu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod zelvotron » pon led 14, 2013 22:52

Tak na schéma sem nekoukal, ale z logiky věci bych čekal, že třetí stupeň bude lokomotivní terminologií ekonomický, tedy bez odporů.

Ty odpory se nacházej na podobným místě jako servo klapek, akorát více vepředu, takže k nim je relativně lepčí přístup, jestli si měl venku ventilátor, kvuliva těm klapkám, tak si na ně musel cestou narazit :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Petr HC » pon led 14, 2013 22:54

Pokud je to tak, jak píšeš, tak by šlo o derivační motor, řízený buzením - tam při odbuzování statoru stoupají otáčky.Pokud ale dojde k přerušení budícího proudu, motor se neroztočí, ale kotva odebírá velký proud. Z toho schematu to ale nejde vyčíst.
Naposledy upravil Petr HC dne úte led 15, 2013 00:02, celkově upraveno 1
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » pon led 14, 2013 23:15

zelvotron píše:Tak na schéma sem nekoukal, ale z logiky věci bych čekal, že třetí stupeň bude lokomotivní terminologií ekonomický, tedy be odporů.

Ty odpory se nacházej na podobným místě jako servo klapek, akorát více vepředu, takže k nim je relativně lepčí přístup, jestli si měl venku ventilátor, kvuliva těm klapkám, tak si na ně musel cestou narazit :)


narazil. vim o nich :-) vim kde sou, jen me desi, ze to zas budu kuchat :rolleyes:

asi to zas risknu tak jako posledne, tedy oddelam jen odhlucneni a budu doufat, ze kolem posilovace tam nejak sahnu. jen plasty ne, prosim plasty pod oknem ne... deti, ochutnejte stydlika...

mam dojem, ze uz neni misto, ktere bych na tom aute nerozebral. mozna bych ho poslepu i znovu vyrobil.

btw jeste sem nasel jednu peknou vec :-) kdyz mam zaple vyhrivani zadniho skla, tak bud vubec nejde nebo jde velmi slabe treti brzdove svetlo... :hrob:

na hrob mi napiste "zlomil si vaz".
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » čtv led 17, 2013 13:13

Takze auto bylo v servise skrze vymenu kloubu na predni naprave. Po prevzeti vozu jsem zjistil, ze jede i ventilator. Nemyslim si, ze by s tim neco delali. Nechapu, co se tomu stalo :-). Mozna volny/zoxidovany konektor u tech predradnych odporu. Uvidime co bude dal :-)

Mozna to opravili nanoboti :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod dvk » čtv led 17, 2013 13:35

Vsadím boty, že do 14 dnů se to posere zase. Z těchhle samovolných oprav jsem už vyrostl :D
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Laďuša » čtv led 17, 2013 13:36

To je propracovanej informační systém. Větrák dával najevo, že kloub jde do háje.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod dvk » čtv led 17, 2013 13:41

Jako že jinak hučí tak, že přes něho není nic slyšet a proto byl násilně vypnut, aby řidič zaregistroval závadu kloubu ? :mrgreen:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Petr HC » čtv led 17, 2013 13:52

Přestože konektory na Ladách 211x lze rozpojit pouze značným úsilím, je téměř pravidlem, že některý pin občas přestane vést proud. Přisuzuji to tomu, že něktré piny jsou jednak proudově poddimenzované a ostatními protéká minimální proud o malém napětí, které není schopno si vrstvičku oxidu "prorazit" a že by byly galvanicky ošetřeny - také nic moc. Stalo se mi to už nejméně v pěti případech i přesto, že vůz garážuji v suché garáži, v zimě jezdím minimálně a nikdy do garáže nezajíždím s mokrým vozem. Dokonce došlo k přerušení pinu u čerpadla paliva v nádrži, kde je stále v koncentrovaných benzinových parách a občas "opláchnutý"čistým benzinem.
Většinou stačí podezřelý konektor vytahnout/zastrčit (někdy se snad na něj jen vyčítavě podívat) a pokud se ještě prostřikne Kontoxem, je na delší dobu pokoj.
Než na toto přišli konstruktéři počítačů, mobilů, automatizačních prvků atd. a nezačali piny zlatit, měli stejné nebo větší problémy. Nestačí ani stříbření, poněvadž okolo auta se vždy najdou sloučeniny síry a sirníky stříbra jsou jak známo velice dobré izolanty. Ale pak bychom asi museli počítat se značným navýšením cen automobilů.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod zelvotron » čtv led 17, 2013 17:38

Já si tak matně vzpomínám, že se mi to možná taky jednou na druhý ladě stalo, že ten ventilátor na určitý rychlosti nešel, sem si řikal co s tim krámem zase je ale pak za dvě jízdy to bylo ok. Možná nějaká chyba bloku SAUO.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron