Stránka 1 z 1

Kontrolky ECON jazdy a stav paliva

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 00:12
od andreykooo
Mám problém s týmito kontrolkami. Benzin mi najprv neukazovalo vobec, vymena cidla zabrala, ale len do urcitej miery. Ukazovatele ECON a paliva sa spravaju rovnako a to tak, ze strasne dlho im trva, kym zaujmu svoju polohu. Cize ak sa ma rucicka z 0l v nadrzi (vypnuty klucik zapalovania) dostat na 1/2nadrze (zapnuty klucik), tak fotrovi a setkym normalnym ludom to skoci za zlomok sekundy, mne tam rucicka putuje asi 10sekund. Podobne je to aj s ECON, cize ak povedzme stojim na mieste, a stupim na pedal, a hned "odstupim", rucickou ani nehne, zatial co vam vystreli na druhu stranu. Ak predbieham, tak vidim ze pri dlhsom case co su vyssie otacky tak sa aj ta rucicka presunula na ine miesto, a zaradim dalsi stupen, normal otacky a mozem sledovat dalsich X sekund ako sa bude vracat do povodnej polohy.
Ako funguje plavakove cidlo viem, je to vpodstate potenciometer, ktoreho bezcom hybe plavak. Ako vsak funguje (ako vizera a kde sa nachadza) cidlo ECON absolutne netusim. Iste vsak je, ze to chcem opravit, prosim, poradte mi kde je problem, stretol sa s tym niekto? Vyriesili ste to?
Dik za kazdu radu.

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 08:20
od Cory
no neviem teraz ake kontrolky myslis, lebo s tymto suvisi iba 1 kontrolka a to je kontrolka rezervy paliva... ostatne su budiky (Ekonomer, ukazovatel stavu paliva). ECON je riadeny podtlakom, membranka v budiku ECON je spojena hadickou so sacim potrubim, resp. karburatorom, takze prefuknut hadicku, skontrolovat, ci nie je poskodena, popripade vymenit membranku v budiku ECON.

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 09:01
od andreykooo
Zle som to nazval, mal som namysli budik - ekonomer a uk. stavu paliva.
Btw kontrolka rezervy je jedina co funguje vporiadku, zatial mi na kazdej jame blikla :D
ten budicek ECON je ovladany mechanicky? som myslel ze elektricky...
Ale budik paliva je urcite elektricky, tak asi ho vyberiem a skusim dako vycistit a premazat..
No a tu hadicku asi az najar... Odkedy mam auto, tak chapem preco tak vela ludi nema rado zimu... Uz ju nemam rad ani ja.

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 09:31
od Saša
Vastní "budík" ekonomněru bude v pořádku . V hadičce od něj k sání je vložena malá tryska a ta se ráda časem zanese (tryska může být součástí vývodu z karbecu-nátrubku) . Hledej spoj na té hadici , nebo je někde skříplá .
Co se týká líného palivomněru tak některé mívají velké tlumení aby ručička nelítala sem a tam .

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 10:07
od andreykooo
Aha, čiže ukazovatel hladiny paliva môžem považovať za funkčný? Ja to skúsim nejako natočiť na video, lebo je to skutočne dosť dlha doba. No foter ma tiež samaru, o 1 rok staršiu a jemu to vyleti hned. Možno jemu tlmenie povolilo alebo mne prituhlo heh.

PříspěvekNapsal: stř pro 17, 2008 14:23
od Pežot
Na 083 mi fungoval palivomer normálne ale na 09 mi ide dooooosť dlho do normálnej pozície a teda jazdím odhadom koľko mám paliva :lol: :lol: :lol:

andreykoo daj si bacha keď to budeš vyberať, lebo toľko káblov tam je jak v riti a keď som to vybral tak som nevedel, ktorý je odkiaľ :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: pát pro 19, 2008 20:06
od andreykooo
Este som mozno zabudol povedat, ze ukazovatel paliva ide povedzme na "spravnu" polohu cas T, ale ked vypnem klucik, tak do "vychodzej" polohy ide este dlhsie, povedzme 2T. Takze to bude tym "tlmenim".
A novinka, ECON mi uz vobec neukazuje, furt je v zltom. A nie je to ani syticom, ani stylom jazdy..
Doparady to dam asi az najar.

PříspěvekNapsal: sob pro 20, 2008 16:47
od Saša
andreykooo píše:Doparady to dam asi az najar.

Doba opravy (nalezení té trysky a vyčištění) je práce na max 10 min i s hledáním čím to prošťourat . Funguje to i bez té trysky, ale je nebezpečí že když motor "střelí" do karbecu tak přetlak zničí měřák .