Stránka 1 z 1

Nová baterka + dobijanie

PříspěvekNapsal: ned pro 13, 2009 22:33
od andreykooo
Caute, planujem kupit novu baterku, tusim mame mat 55Ah, co sa stane ak tam napcham 60Ah, alebo 72Ah? Predavac mi hovoril vraj to altik nemusi stacit dobit, ale ja si niesom isty ci je to pravda. Mate s tym niekto skusenosti? Ja mam len taku ze som dlhsiu dobu jazdil na 44Ah, dlho nebol problem a jedneho dna sa to proste posralo a baterka umrela. Ale za tu dobu nebol problem.

Duha otazka, na volnobehu mi ukazuje palubny voltmeter napatie nieco okolo 10V, ked pridam tak je to v "normalnom" policku, ale na volnobehu je to v tom cervenom. Kde je problem? Zla baterka? Altik? Regler? Netusim kde je problem. Ked kupim baterku a prestane to robit tak ok, ale ak to bude robit aj nadalej, tak neviem...
Diky za rady a skusenosti.

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 01:15
od Saša
Dolní mez napětí určuje baterie . Pokud to klesá k 10ti V a není vada v měřáku nebo připojení je jasně vadná baterie . Pokud to ale normálně startuje hledej chybu jinde .
Větší kapacita baterie nevadí . To že jí altík nedobije je kec ! Pouze to trvá o něco déle .

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 02:04
od utia
Hlavne aby se Ti tam vesla rozmerove, jinak vetsi kapacita nevadi. Palubni voltmetr muze kecat, over si to radeji zkouseckou...

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 08:30
od rezna
Saša píše:Větší kapacita baterie nevadí . To že jí altík nedobije je kec ! Pouze to trvá o něco déle .


akorat je potreba si dat pozor na to co za baterku si koupi - pokud totiz koupi nejakou bezudrzbu muze se stat ze ta bude vyzadovat vyssi nabijeci proudy - pak ju altik nenabije

kdyz jsem do zigula kupovat 3 roky z5 novou tak jsem na tohle narazil, tehdy jsem bral Perion nejaky 50Ah

jinak jak rika Sasa - pokud ta baterka splnuje to ze ji altik vubec nabije (nabijeci proudy) pak je to jedno a zalezi co ti tam vleze - ted jsem do Sharana narval maximum 100Ah co mi tam vleze velikostne a je to jedno - na delsi ceste se dobije cela, po meste proste ne

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 12:22
od Petr HC
Saša píše:. To že jí altík nedobije je kec ! Pouze to trvá o něco déle .

Kdysi běžel slogan : Nakupujte u odborníků . Už tenkrát jsem dával ty "odborníky" do uvozovek . Koukám, že je to ještě horší .
A for Rezna - neboj i tu bezúdržbu nabije, také jen o něco pomaleji . Nabíjecí křivka se v běžné oblasti prakticky neliší, jen ta "bezúdržba" snese o něco větší napětí při "přebíjení".

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 13:31
od andreykooo
Budem konkretny, planujem zakupit Banner Power bull, vo forstingeri maju v akci 44Ah, 55Ah a 74Ah. 44Ah nechcem, 55Ah je optimalne, 74Ah neviem ci sa mi zmesti.
Maju tam aj 60Ah, ale ta nie je v akcii a stoji viac ako 74Ah v akcii.
Kazdopadne maju ich dostat az v stredu, cize dovtedy kludne piste.

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 13:53
od rezna
na baterky v akci pozor :) - aby to nebyly lezaky - ale vice nejspise tu v tematu "Baterka" nebo "Baterie" v poklabosme - tema zakladal Marek a je tam nekolik stran o tom co kdo ma a proc

PříspěvekNapsal: ned pro 27, 2009 21:59
od andreykooo
Diky za odkaz na topic, precital som to, je tam vela zaujimavych veci, fakt diky za info.
Kazdopadne kupil som si Banner Power Bull P55-19, v akcii za 70€, aj bezprostredne po vymene baterie pretrvava "stav", ze je tam napatie proste nizsie ako 12V na volnobehu, musim si tam nastalo pripojit voltmeter aby som mohol informovat konkretne Volty ale jazdim trasy priemer asi 5km cize velmi kratke. Bateria je sice predavana ako nabita, kazdopadne by som ju chcel vybrat a nabit doma na nabijacke, ak bude stale ukazovat na volnobehu malo V tak skusim skontrolovat nejako ten regler, alebo kupim nasupu novy stoji okolo 20€, rad by som si vytunil ten stary na vyssie nabijacie napatie, obavam sa tiez ze mam baterku s vyssim nabijacim napatim, vsetko este zistim a premeram.
Kazdopadne netusim kde v Bratislave zohnat suchu baterku... :-(

PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 18:47
od FOMA
..no nevím esi se ti podaří ,,vytunit,,regulátor.... poněvadž je polovodičový a tak má pevně stanovené parametry :?
spíše bych se zaměřil na spoje(ukostření motoru,vyhřáté svorky-očka,napnutí klín.řemenu) a co se dobíjení při volnoběhu týče tak bych to neřešil-to nestíhá u více aut,důležité jsou zvýšené otáčky-řekněmě od 1200-1500 nahoru

pokud však jezdíš pouze krátké trasy jakožto 5km tak se asi občasnému-externímu dobití baterie nevyhneš

PříspěvekNapsal: pon pro 28, 2009 20:00
od Křečík Barbuška
Vytunit lze podložením kostry na regulátoru diodou o úbytek co na ní vzniká. U "pětkového" krabicového regulátoru je to téměř neproveditelné, ale jestli se regler na samaře podobá íčkovému mělo by to jít. Saša to tu tuším někde dával přímo i s fotografií.