nejde elektrika

Moderátor: Moderátoři

nejde elektrika

Příspěvekod Mareček offroad » čtv čer 11, 2009 22:00

prosím pro kamaráda bych potřeboval poradil na samaře 2109 nejde nastartovat najednou starter točí benzín jde ale nejde štáva do svíček před týdnem jsem čistil víčko které nikdo 5 let nečistil auto taky nejelo ale potom po očistění to chytlo hned zkoušel jsem vyměnit cívku ale nic a v tom novém rozdělovači se nevyznám jak to nemá kladívko tak tomu nevěřim :( svíčky jsou nové na pojistky sem koukal víc sem nedokázal tak jsem ho musel odtáhnout s malou kiou Picanto chudák se škubala a bylo to do kopce. Prosím poráďte on potřebuje za týdem na Ukrainu odjet.
Uživatelský avatar
Mareček offroad
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 22, 2007 21:02
Bydliště: U vody

Příspěvekod Majo » čtv čer 11, 2009 23:22

zisti kam nejde stava - ak ide na stredny kabel od inducky hladaj chybu vo viecku...
premeraj ci je plus na inducke....
skontroluj kable ktore idu od inducky do RJ a takisto od RJ do alternatora. precisti kontakty....
a aku cievku si tam dal????? samara nema klasicku, ma to nieco ako favorit s nizsim odporom!!
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Mareček offroad » pát čer 19, 2009 20:24

takže sem se dostal až ke komutátoru sice nevim jak to funguje ale vim že to asi nejde nebo chvíly de a chvíly nejde je to možné??? Pak už jenom ŘJ ale to už fakt nevim. Mohl by mi někdo napsat správné označení toho komutátoru kdybych ho chtěl koupit?? Děkuji.
Uživatelský avatar
Mareček offroad
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 22, 2007 21:02
Bydliště: U vody

Příspěvekod utia » pon čer 22, 2009 15:06

Ahoj,
mam take 2109 asi pred 3 roky se mi porouchal komutator zapalovani (tak se to jmenuje) po vymene v pohode. RJ snad v samare neni, alespon jsem na nic takoveho nenarazil:)) Mozna bych zacal opravu od rozdelovace (je levnejsi) tedy pokud kabely a svicky jsou OK. Idealni by bylo sehnat nekoho se samarou (myslim ze 08 a 09 maji stejne motory) a pujcit si na vyzkouseni dily nez je zbytecne kupovat. Jestli je vada v rozdelovaci nebo v komutatoru to bohuzel nepoznas...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » pon čer 22, 2009 17:19

utia píše:Jestli je vada v rozdelovaci nebo v komutatoru to bohuzel nepoznas...

Nepozná to jen kdo to neumí změřit . A přitom nemusí jít o složitou metodu ani přístroje .
Jen mi není jasné co si mám představit pod pojmem "komutátor" Někdo asi nevěděl jak "onu" věc nazvat tak jí přiřadil tenhle název . Jinak komutátor je již mnoho generací nazývána část elektromotoru na níž dosedají uhlíky .
Co to tedy je v tomhle "skomoleném" případě ? Vlastní elektronika zapalování , nebo snímač v rozdělovači ?
Jaký typ snímače je použit v rozdělovači ? Hal (obyčejně clona s výřezy) či indukční (hvězdice+cívka - jako Favorit)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » pon čer 22, 2009 17:22

v samarackom rozdelovaci je hal, stejne ako v zigulackom a "komutator" je tiez ten isty. K nazvu: tak to volaju Rusi, preco, to neviem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Saša » pon čer 22, 2009 17:34

V tom případě je test halu popsán zde strana 5 a 6 http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... e&start=60
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Dusan » pon čer 22, 2009 18:34

Komutator by mal byt zapalovaci modul. elektronika pre Hall + spinaci prvok pre cievku plus riadenie sytenia cievky
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků