Stránka 1 z 1

nejde elektrika

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2009 22:00
od Mareček offroad
prosím pro kamaráda bych potřeboval poradil na samaře 2109 nejde nastartovat najednou starter točí benzín jde ale nejde štáva do svíček před týdnem jsem čistil víčko které nikdo 5 let nečistil auto taky nejelo ale potom po očistění to chytlo hned zkoušel jsem vyměnit cívku ale nic a v tom novém rozdělovači se nevyznám jak to nemá kladívko tak tomu nevěřim :( svíčky jsou nové na pojistky sem koukal víc sem nedokázal tak jsem ho musel odtáhnout s malou kiou Picanto chudák se škubala a bylo to do kopce. Prosím poráďte on potřebuje za týdem na Ukrainu odjet.

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2009 23:22
od Majo
zisti kam nejde stava - ak ide na stredny kabel od inducky hladaj chybu vo viecku...
premeraj ci je plus na inducke....
skontroluj kable ktore idu od inducky do RJ a takisto od RJ do alternatora. precisti kontakty....
a aku cievku si tam dal????? samara nema klasicku, ma to nieco ako favorit s nizsim odporom!!

PříspěvekNapsal: pát čer 19, 2009 20:24
od Mareček offroad
takže sem se dostal až ke komutátoru sice nevim jak to funguje ale vim že to asi nejde nebo chvíly de a chvíly nejde je to možné??? Pak už jenom ŘJ ale to už fakt nevim. Mohl by mi někdo napsat správné označení toho komutátoru kdybych ho chtěl koupit?? Děkuji.

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2009 15:06
od utia
Ahoj,
mam take 2109 asi pred 3 roky se mi porouchal komutator zapalovani (tak se to jmenuje) po vymene v pohode. RJ snad v samare neni, alespon jsem na nic takoveho nenarazil:)) Mozna bych zacal opravu od rozdelovace (je levnejsi) tedy pokud kabely a svicky jsou OK. Idealni by bylo sehnat nekoho se samarou (myslim ze 08 a 09 maji stejne motory) a pujcit si na vyzkouseni dily nez je zbytecne kupovat. Jestli je vada v rozdelovaci nebo v komutatoru to bohuzel nepoznas...

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2009 17:19
od Saša
utia píše:Jestli je vada v rozdelovaci nebo v komutatoru to bohuzel nepoznas...

Nepozná to jen kdo to neumí změřit . A přitom nemusí jít o složitou metodu ani přístroje .
Jen mi není jasné co si mám představit pod pojmem "komutátor" Někdo asi nevěděl jak "onu" věc nazvat tak jí přiřadil tenhle název . Jinak komutátor je již mnoho generací nazývána část elektromotoru na níž dosedají uhlíky .
Co to tedy je v tomhle "skomoleném" případě ? Vlastní elektronika zapalování , nebo snímač v rozdělovači ?
Jaký typ snímače je použit v rozdělovači ? Hal (obyčejně clona s výřezy) či indukční (hvězdice+cívka - jako Favorit)

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2009 17:22
od Cory
v samarackom rozdelovaci je hal, stejne ako v zigulackom a "komutator" je tiez ten isty. K nazvu: tak to volaju Rusi, preco, to neviem.

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2009 17:34
od Saša
V tom případě je test halu popsán zde strana 5 a 6 http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... e&start=60

PříspěvekNapsal: pon čer 22, 2009 18:34
od Dusan
Komutator by mal byt zapalovaci modul. elektronika pre Hall + spinaci prvok pre cievku plus riadenie sytenia cievky