Stránka 18 z 19

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 22:02
od Rankl
s tím zahříváním- mě se řemenice (pokud je to , čemu říkáš kladka) taky extrémně hřála, bylo to ale poučitím nepůvodního dlouhého šroubu, který drží alternátor ve spodním držáku a ovalitou otvoru v držáku, takže docházelo k téměř neviditelné nesouososti řemenic, řemen se tiše dřel, guma smrděla, několikrát jsem vyměnil řemen (i prskl), blbec jsem to napínal více, pak zas méně, nic nepomáhalo, až výměna šroubu a držáku. Asi to nebude Tvuj případ, ale podívej se na to.
Zkus natahnout nové kabely, jak kostru (může být naoxidovaná uvnitř), tak buzení, uvidíš.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 22:32
od Ondra1,7mpi
To je dost možné, mám tam místo šroubu závitovou tyč, ale proč nedobíjí? Spolu to asi nesouvisí, zkusím jak psal Majo zas vyndat a zkontrolovat, žel teď to není to hlavní co mě trápí, chci nejdřív vyřešit korozi nosníků... Pokud se povede, snad ano, tak potom... jen jsem potřeboval vědět kde hledat....
Máte někdo zkušenost s alternátorem z druhovýroby? Je levnější, ale nevím zda vydrží, moc toho s ní nenajezdím, cca 10000km za rok. Spíš dostává zabrat skrz špínu a vodu...
Jo a kabely to nebudou, byl už ve 2 nivách a stejný, v té jedné jiný funguje dobře. A taky mě napadá že na šroubu origo se asi nehřál... Ten vyměním určitě. Díky za typ.
------
Nevím výrobce alternátoru co nabízí automanta.sk ale je docela levnej (100e)... Nemáte typ kde koupit ne Čínu a ne drahej?

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 22:33
od Majo
Ja pouzivam 100A tusim bulharsky a 115 tiez nie original, mozno slovinsko, horsie nez origo nie su. Ale cinske napodobeniny su uplne sracky....

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2018 11:06
od Mara
Odpadla mi opakovaně pojistka krajni vpravo nahore, č. 10. To jsem vyčetl je buzeni altiku.
Napada mě, že jak jsem svařoval k napravnici, tak mi utekla odpojena svorka k + baterky a zase se pri svarovani spojila.
Je mozne, ze to odepsalo regulator napeti altiku a tim to pali tu pojistku? Diky.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2018 11:24
od valda1971
Ano, je :(

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2018 16:35
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
ani nechtej vedet, kolik jsem pri svarovani poskodil altiku, baterku pokazdy odpojuju, ale pak mi treba po 3tis. km odejde regler nebo dioda :( regler na ten v nive z oplu zafira byl za 1500,-kc :/ ve zlutym rapidu ko dioda, vymenil jsem ji, pak jsem se rozhodl zavarit diru v prahu, najel jsem s tim 3tis. km, vypalilo mi to skoro vsechny zarovky a KO regler :/

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2018 16:43
od Cory
S cim to zvaras? S COčkom mi nikdy nic neodpalilo.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2018 16:51
od Jarda_NIVA1.7
2 Cory:
COckem, takovym malym na 230V, nikdy se mi nestalo, ze bych dovaril a neco bylo KO, ale pak po nekolika stovkach nebo nekolika malo tisicich km neco odejde, tak to pripisuju jedine tomu, protoze na autach, na kterych nic nevarim mi nic takto neodchazi... na cervenym MTX 60tis. km drzi jeden altik - celou dobu jsem nic nevaril, ale na zlutym rapidu mam ten stejnej a za ty km jsem ho resil snad 3x, felda to samy, dokud jsem nic nevaril, tak altik drzel...

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2018 17:36
od Mara
Ono ty bylo nakonec uplne jinak. To cislovani pojistek mam nejak obracene, nez je tady nekde uvedene. Takze ta pojistka mela souvislost s brzdovymi svetly, ktere nesvitily. Zaraželo me, ze budik ukazoval dobijejici altik. Požgaral jsem draty, vymenil pojistku a od te doby to drzi, akorat jen nevim v cem to bylo. Takze pulrok svařovani zda se nic moc neodepsal. Jen teda bojuju neuspesne s tim volnobehem (check 13 na lpg a asi 35 nesoulad ot kliky na volnobeh). Mozna by to mohlo delat i cidlo rychlosti, to kdyz jsem kutil, tak to bylo schopne vyplivnout na check řadu dalsich chyb navic. Ale to je k jinemu tematu :( :/ :) :D

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte říj 12, 2021 21:14
od davidh
Zdravím vás.
Na Nivě mi přestalo fungovat dobíjení. Naměřeno 12,5V jak na baterii tak i altíku. Pojistky ok. Vyndal jsem ALT a byl to asi nějaký bastl. Nebo je toto originál alternátor na Lada Niva 1,7i 4x4, 2121 40U, r.v. 2008?
Starý altík z 1,6 vypadá úplně jinak. Podle čísla to je snad ze Subaru a někdo jej nabastlil do této Nivky.

Je ten držák altíku originál?
Díky moc

IMG_20211012_173008.jpg

IMG_20211012_173012.jpg

IMG_20211012_173022.jpg

IMG_20211012_190803.jpg

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte říj 12, 2021 21:16
od valda1971
Bez fotek to není jasné.....

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte říj 12, 2021 21:21
od davidh
Bojoval jsem s přílohami. Už se povedlo :). Díky za rychlou reakci.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř říj 13, 2021 12:00
od davidh
Tak dnes jsem použil starý alternátor ale na buzení nejde vůbec proud. Pokud tam pošlu 12V tak altík generuje cca 17V cože mi přijde hodně.
Může to být regulátorem nebo čím?
A kde jej prosím najdu?
Díky moc za rady
David

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř říj 13, 2021 14:29
od Luděk Musil
Když použiješ starý altík (předpokládám 3-vývody), asi G221, tak k němu musíš doplnit regulátor napětí.
Je to (bývala to) taková černá krabička s vyraženým nápisem PP 380, případně deriváty. Já měl kdysi elektronický regulátor.
Ten origo alternátor (prýžesubaru :lol: … ale japonec jo) měl/má regulaci v sobě, proto mu stačí 2 vývody (buzení + silový).
Myslím, že už od dob Samary (?) dávali regulaci do altíku. Já to na 21073 SPi z roku 1996 už měl taky "pecku" na altíku.
L.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř říj 13, 2021 17:23
od davidh
Díky za informace. Pokusím se původní altik nechat opravit a pokud to nepůjde objednám nový origo do nivy.
Kdyz na kabelu buzení nenamerim žádné napětí tak kde je pak chyba? Pojistka vypadá ok. Díky moc