Stránka 17 z 19

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 21:59
od Hanuš
Zdravím, snad to může být v tomto tématu. Problém je asi v dobíjení. Niva 1.7 rv2003. O víkendu mě museli dotáhnout, nastartoval jsem jedu, větrák, stěrače, potkávačky...Pak už to přestalo reagovat na plyn, jako když to jede na dva hrny a pak nic. Dal jsem druhou baterku a dva dny jsem jezdil. Dnes jedu, potkávačky, větrák a zase to začalo vynechávat. Tak je vypnul světla a topení a najednou to začalo zase táhnout. Před domem jsme skoušel zapínat a vypínat světla a při zapnutých světlech se ihned snížily otáčky (docela dost), při vypnutí zase se zvýšily. Co je za problém? Altik? Kontrolka nesvítí. Díky

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 07:15
od Luděk Musil
Napoprvý bych zkusil změřit multimetrem napětí při stojícím a běžícím motoru.
Pro začátek bez světel, potom s tlumenými světly při volnoběžných a 2000 rpm.
A podle hodnot by se vidělo, jak dobíjí. Pokud i bez světel budeš mít hodnoty (na stojícím i běžícím motoru) stejné, tak nedobíjíš, nebo málo. L.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 12:17
od Majo
Kontrolka je u 2003jky zaroven aj budenie. Teda ak nesvieti pri otoceni klucov(pred nastartovanim) tak ako prve treba skonrolovat ziarovku.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 13:56
od Luděk Musil
Hm ... má pravdu, předseda :D .
Já chápal pojem "kontrolka nesvítí" jako že při běžícím motoru kontrolka nesvítí.
Hanuš - upřesni to. Svítí při zapnutém zapalování a po nastartování zhasne nebo nesvítí vůbec?¨
L.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 14:32
od Jarda_NIVA1.7
2 Majo:
k te zarovicce je dobre dat pararelne rezistor, aby buzeni nebylo zavisle jen na ni... delal jsem si to u rapida, takto uz to ma např. favorit a felda, ale u nivy jsem to jeste neudelal

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2016 17:20
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:... pararelne rezistor, ...
Jsou věci, který ač se budu snažit sebevíc - nepochopím. Takovej kouzelník (elektrotechnik - slaboproudař) sáhne do šuplete, vytáhne hrst odporů, kondenzátorů, tranzistorů a cívek, chvílí nad tím mává rukama a vono to začne vydávat muziku. L.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: čtv pro 08, 2016 22:24
od Majo
pravdupovediac stalo sa mi asi raz v zivote, ze mi vyhorela kontrolka dobijania(a to myslim ze raz za zivot, nie konkretne na nive), takze ked to mam rozoberat kvoli pridaniu rezistora, necham si to na dobu ked vyhori ziarovka a proste ju vymenim...

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 14:43
od Hanuš
teď jsem zase chvíly jezdil a v pohodě, ale snažím se moc nesvítit, větrat atd. Jinak občas kontrolka svítí a občas ne (i před nastartováním). jinak se zdá že to dobíjí až od 2500ot.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: sob pro 17, 2016 21:05
od Jarda_NIVA1.7
ja si ted poridil digi V-metr (ukazuje s presnosti na 0,1V), je to dobre, ze clovek vi, na cem je, kdyz mi zacala poblikavat kontrolka, tak uz to bylo tak spatne, ze uz jsem nenastartoval

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: čtv dub 20, 2017 14:25
od Ondra1,7mpi
Zdravím
Mám problém, možná... Když jde motor na volnoběh slabě mi svítí kontrolka dobíjení, po přidání plynu zhasne. Při otočeném klíčku svítí normálně silně. Znamená to uhlíky v alternátoru? Nebo ten regulátor? Může to způsobit že auto netáhne když je studený?... Díky

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte dub 25, 2017 08:04
od Jarda_NIVA1.7
muze to byt oboji nebo muzes mit i jen studenacek na kabliku ke kontrolce, pak to na funkci nema vliv, protoze vinuti je uz nabuzeno, zmer na baterce V-metrem, kolik dobiji na volnobeh a po pridani
(me se stava pri projeti vody, ze kontrolka poblikava, nez to vyschne a na V-metru vidim, ze dobiji normalne)

S tim, ze studeny netahne to myslim nic moc spolecneho nema, to by jsi musel mit tak nizke napeti, ze po vypnuti motoru by jsi pak uz nenastartoval.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 13:51
od Ondra1,7mpi
Díky, když necham chvíly klapat a párkrát prošlápnu jede líp, ale když jedu hned je tak 8 km líná jak veš... První rozjezd dokonce někdy pocukává když dám dvojku... Když se malinko ohřeje je v pohodě... Mohl by to dělat děravej vyfuk? Chápu že takle na dálku se to blbě určuje, kor u nivy... Takže se předem omlouvám že píšu od tématu... Ale pořád mám pocit že to souvisí s elektrikou, jedna baterka co mám tak toto chování auta umocňuje... Prostě auto za studena zdechává, volnoběh kolísá a netáhne, s jinou baterkou ta kontrolka dobíjení nesvítí tak silně ale jen lehonce a auto za studena funguje lépe... Nevím zda to může souviset ale třikrát se mi stalo že nefungoval startér, po připojení na baterii ale točil hned, a pak zase už normálně. Nebo když to šlo přez kabely ze silnější baterie... Tak taky naskočila...
Záhady se kterýma se dá fungovat, zatím :mrgreen:

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 07:05
od Mara
co zkusit ukostřeni motoru k baterce zkontrolovat? Udelal jsem na svoji ukostřeni navic, kablem z jineho auta, i na lanču jsem pridelal navic

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 16:51
od Ondra1,7mpi
Zdarec
Alternátor po výměně uhlíků i diodového můstku stále nedobíjí! Hřeje se, po 10 minutách chodu nelze udržet ruku na jeho kladce. Stalo se že kontrolka dobíjení ve vysokých otáčkách zhasla ale po 2 minutách zase ve vysokých otáčkách začla svítit.
Co by to mohlo být? Ložiska? Nebo je K.O.?
Díky, PS nemáte někdo jeden zbytečnej ve skříni?

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 19:15
od Majo
Loziska by si rukou zbadal ze sa netocia pri vymene mostika. Skor by som povedal ze bude skrat na statore. Bud je niekde prerazeny alebo sa niekde pri vymene diodoveho mostika oprel drot o kostru. Treba znovu rozobrat, skontrolovat vizualne a staci aj lacnym merakom prepipat...