Stránka 16 z 19

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 18:17
od martin jára
Zdravím pánové,měl bych dotaz ohledně alternatoru na nivu 17. Chtěl bych si koupit navijak a bojím se ze by my to vymlatilo baterku, a tak bych chtěl silnější altik.nevíte jakej se da sehnat nejsilnější a popřípadě kde?predem dekuji za rady.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 20:38
od Majo
Ja mam 115A a stejne pri navijani berie navijak z baterky. Konkretne moj navijak zerie od 100 do 300A podla zataze, na to aby alternator pokryl taku spotrebu prudu, by musel mat motor 6000otacok a stejne by to nestacilo. Cize to chce hlavne silnu baterku(ja mam dve slabsie, ale za to gelove), ktorej docasna strata energie nebude vadit.
Smutne je, ze seriova 80ka a moja 115ka maju na volnobeh takmer identicke hodnoty dobijacieho prudu a vyrazne sa to rozchadza az nad 3000otacok.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 21:15
od martin jára
Majo já mám baterku 64ah,kdyžtak bych dal dvě teda.takže jednu baterku máš na provoz auta a druhou na navijak?

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 21:23
od Majo
ja ich mam za jazdy spriahnute dokopy, rozpajaju sa po vypnuti motora, pricom kufrova ostava oddelena od siete a pripaja sa az pri starte. (Mam dve identicke 60ky/stejneho vyrobcu, modelu i serie/ a stejne im nerobilo dobre trvale spojenie)
Ale ich dobitie pri dlhsej necinnosti zaberie celkom slusny cas.

Otazka je, ako casto, ako dlho a akym navijakom sa budes navijakovat a tomu prisposobit celu elektricku siet.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 21:34
od martin jára
Já mám doma jednu 180ah z traktoru tak bych ji dal do kufru a občas dobil. Chci navijak marpol 2,7 tuny výkon ma 1,8kw

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 21:41
od Majo
na jedno niekolkominutove navijakovanie denne, nie je potrebne nic riesit. Boli casy ked som sa s mnou popisovanou zostavou navijakoval niekolko desiatok minut za den. Navijak 4,5t 4,3kW

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: stř úno 03, 2016 21:53
od martin jára
Děkuji ti za rady

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: ned úno 28, 2016 15:32
od jiri.k
Kde se dá koupit nový alternátor, případně jen blok diod? Musím do Sadské? Nějak nevím, kam se vrtnout. (pro vysvětlenou: 3 roky stará 1,7mpi, najeto 52tis. a špatně nabíjím.)

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: ned úno 28, 2016 18:03
od RIKIJAN
napiš tel.čislo do SZ možna budu mít řešení

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát bře 04, 2016 11:24
od Mara
Niva nebo Delta, to je skoro jedno(: do osobaku jsem namontil stary zigulacky budik napeti el. Skvely pristroj.. A zjistil jsem, ze altik, jak je kolem 0'C. a vlko, tak pri otackach dobiji, ale na volnobeh klesne napeti na uroveň baterky. Nezacne to hned a po nejakych kilometrech uz je klid. Vedel by kdo, v cem tu drobnost hledat? Jestli treba jen uhliky zbrousit? Diky.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát zář 30, 2016 09:24
od Rankl
pánové, když odešly diody v můstku a je to na nich vidět, je to způsobeno nějakým jiným problemem v alternátoru nebo prostě odešly stářím? Jde mi o to, že když je pořídím a vyměním, aby se jim nestalo hned to samé... Mám šanci to proměřit?

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pon říj 03, 2016 19:01
od Rankl
po výměně můstku a raději i regulátoru se zdá, že to bude dobré, dává 14,1-2 s obrysovými světly, 13,9-14 s hlavními světly.
Přidružená závada (nebo příčina?) byl natržený a uvnitř zoxidovaný kablík buzení hned u alternátoru - to nebylo vidět- zjistil jsem to měřením.
Nyní mě trápí ta kontrolka - někdy po zapnutí klíčku svítí, někdy ne, někdy problikne slabě při vypínání. Když mi to chcíplo (málo plynu) tak se rozsvítila. Takže funguje, ale jen někdy. Dobíjení funguje i když při startování nezasvítí- nainstaloval jsem měřák do kabiny. tak mě čeká zase kompletní kontrola elektriky.
líbí se mi poučka, kterou napsal Pepa:
V 1,7 jsou alternátory buzený přes kontrolku (nelze použít LED diodu), takže když se nerozsvítí kontrolka po zapnutí zapalování nebude alt. nabíjet.
Kontrolka je zeměná přes rotor alternátoru takže postupně zjistit kde je obvod přerušený, kontrolku a vedení k alternátoru lze zkontrolovat tak že se sundá konektor č.61 z alternátoru a připojí rovnou na kostru, pokud je všechno OK po zapnutí zapalování bude svítit kontrolka, pak je problém v alternátoru (uhlíky, rotor, špatný spoj) vyndat, měřit, hledat.

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2016 15:11
od pali-MT
ahojte.neviete mi prosim poradit kde by som zohnal tento regler?
http://dnepr-auto.dp.ua/catalog.php?id=1816

mam na nivke zrejme alternator zo samary

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: pát lis 25, 2016 20:00
od Pepa

Re: Alternator na Nivě

PříspěvekNapsal: sob lis 26, 2016 07:12
od mirozv
Predpokladám, že si z MT. Jágerský v ZA nemá? Prípadne http://automanta.sk/product.php?id_product=912