Alternator na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Luděk Ondrůch » stř zář 16, 2009 19:45

Wolf píše:upečou se přívodní kabely


Kabely se neupečou, při standartním napětí nima poteče proud kolem 7,5 A, pokud žárovky nejsou zapojený přes relé upečeš kontakty na páčce pod volantem. Lepší řešení je koupit žárovky s vyšší svítivostí.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » stř zář 16, 2009 19:49

roztavis tu plastovou patici u zarovky. elektrika kdyz je pres rele pohoda
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Patrac » pon zář 21, 2009 06:05

nacpi tam xenony svítí to jak ďas a nehřeje to :)
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Cory » pon zář 21, 2009 06:13

Patrac píše:nacpi tam xenony svítí to jak ďas a nehřeje to :)


Keby nieco, mam na predaj :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Alternátor

Příspěvekod janis43 » sob bře 05, 2011 15:36

Zdravím lidi. Já vím, že z toho asi nebudete nadšení, ale dělám si z nivy traktor :oops: (jak víte vyjede všechno) A máme problém. Soused už stavěl několik traktorů ale tady si neví rady s připojením alternátoru. Je tam 5 vývodů, rozdělených do dvou svazků. V jednom je silný růžový, slabý růžový a silný černý. Ve druhém svazku jsou dva, barvu nevím, bo je to omotané izolačkou. Mohli by jste mi prosím někdo poradit co kam připojit?
janis43
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv lis 04, 2010 08:39
Bydliště: tichov

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 07, 2011 11:56

Nejjednodušší bude, když teda odmotáš tu izolačku a řekneš jakou barvu mají ty káblíky.
Jinak teda to, co má na sobě napájený očko tak přijde na šroub (pod matku).
Teď je otázkou, jaký máš alternátor - to by bylo ideální jej zezadu dobře očistit, vyfotit a fotku dát sem - potom budeme schopni nějaké schema nakreslit či poradit s čím kam. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod janis43 » pon bře 07, 2011 22:35

Kde bylo to očko nevím, je to ucvakané. A zítra to zkusím odmotat a nafotit. Martin
janis43
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv lis 04, 2010 08:39
Bydliště: tichov

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon bře 07, 2011 22:46

Jeden silnější špagát půjde od baterky na šroubek alternátoru, stejně tak jako další silnější vodič ze šroubku odchází k pojistkovce.

U alternátoru G221 jde vodič od fastonu uhlíků na svorku 67 regulátoru a druhý faston z těla altíku na relátko kontrolky dobíjení.
U alternátoru G222 jde vodič z pojistkovky G67 na faston regulátoru co jest přišroubován na těle altíku. Pokud je na těle altíku další faston (někdy není), tak ten je pro relé kontrolky dobíjení.

Pokud je to již nějaký novější altík tak se tuším přivádí mimo těch silných špagátů jen vodič od kontrolky dobíjení přes kterou je živen regulátor který zajišťuje buzení, ale to možná plácám nesmysly, to spíše popíše přesněji mocný King, neb ten zná tyto "stříkačkové" altíky lépe.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 08, 2011 11:50

Když už se tedy o mě Kolaloka zmínil - tak se zkusím k tomuto problému postavit ještě jinak.
Co vše zůstane z originální elektriky Nivy? Spínací skříňka, "tachometr", pojistkovka, alternátor ... tak mě napadá (usnadní to trochu přemýšlení) kterej ročník ta Niva byla? Jde o to, zda-li regulátor napětí byl/je černá solová krabička na blatníku nebo je součástní alternátoru - to by opravdu pomohla fotka zadního čela altíku. Potom by se opravdu dalo namalovat schema zapojení. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod janis43 » pon bře 28, 2011 21:47

Zdravím. Omlouvám se ale odešla mi základní deska v PC, takže jsem se sem nedostal. Niva je z roku 86-87 a původní zůstává vše. Altik jsme připojili, podle plánu z 12-ti stovky. Motor jede na parádu, ale svítí kontrolka dobíjení a přehřívá se to větší relé. Netušíte čím by to mohlo být? Ještě jednou projdu zapojení, ale na 99% je OK. Teda podle schématu z té 12. Předem díky za radu
janis43
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv lis 04, 2010 08:39
Bydliště: tichov

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 29, 2011 06:17

janis43 píše:přehřívá se to větší relé
Byl jsi "vevnitř"? Jestli nejsou slepený kontakty? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod janis43 » úte bře 29, 2011 10:21

Právě že byl. To mě napadlo hned jako první. kontakty vypadají v pohodě.
janis43
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv lis 04, 2010 08:39
Bydliště: tichov

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 29, 2011 11:34

Tady máš ještě jedno schema:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... bijeni.htm
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod janis43 » úte bře 29, 2011 11:40

Díky. Ale mě z toho altiku vedou v jeho přední části ještě dva kabely. Šedý a žlutý. Údajně je to buzení. V tom schematu je nikde nevidím. Kam s nimi? :?
janis43
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv lis 04, 2010 08:39
Bydliště: tichov

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 29, 2011 12:29

Na altíku jsou 3 připojovací body:
1. šroub M6 (připojuje se silnější kabel od baterie a ještě jeden tenčí káblík od spínačky)
2. 67 - konektor přímo z těla altíku (na obrázku modrý) vede na napěťové relé
3. uhlíky (na obrázku žlutý) vede na relé kontrolky dobíjení
Víc by tam (prakticky) být nemělo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků