Alternator na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod termi4x4 » stř lis 12, 2008 15:39

Tyjo ani vlastne nevim. Mam tam altik VALEO ale je to asi jen 38A, nebo to je VALEO 38 a XYA
se na to podivam
LADA NIVA 1.9TD
Uživatelský avatar
termi4x4
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon zář 08, 2008 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » stř lis 12, 2008 19:41

ak je to valeo, neni to zigul ale pazout... 38A nema ani 1200vka, to su tie dizle :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Alternátor

Příspěvekod Marian123 » pon pro 01, 2008 20:46

Ahoj kluci. Potřebuju poradit. Vrazil jsem do Nivy 72 AH baterku a potřebuju k ní i 70tku alternátor. Z jakýho jinýho auta tam pasuje? Dík za rady.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » pon pro 01, 2008 21:43

nech tam origo -neřeš to myslím že to zvládne bez problémů
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Marek89 » pon pro 01, 2008 21:48

Aj keby si tam dal silnejší, tak baterka by sa ti dobíjala tak isto ako keby si mal slabší. Silnejší by si mohol dať vtedy, ak by si dal na Nivu prídavné svetla. Silnejší alternátor ti utiahne viac spotrebičov bez toho aby bola štava braná aj z baterky.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Marian123 » úte pro 02, 2008 08:50

Marek89 píše:Aj keby si tam dal silnejší, tak baterka by sa ti dobíjala tak isto ako keby si mal slabší. Silnejší by si mohol dať vtedy, ak by si dal na Nivu prídavné svetla. Silnejší alternátor ti utiahne viac spotrebičov bez toho aby bola štava braná aj z baterky.


Právě že tam mám přídavky a autoelektrikář mi říkal,ať tam dám silnější nebo si zničím baterku. Že prý ju ten origoš nedobije tak jak má.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte pro 02, 2008 09:44

Co tam máš origo za alternátor? Jsou dva druhy: 21213-3701010 má 55A, 21214-3701010 má 80A. Silnější se používá u stříkaček. Pokud ho budeš měnit tak si sežeň i spodní úchyt alternátoru k motoru protože nejsou záměnný.

P.S.: 21213 má v zadním deklu výstup na odvětrávací hadici, 21214 odvětrání nemá.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » úte pro 02, 2008 10:46

For Marian 123
S tímhle Ti asi nikdo neporadí . Sám si musíš srovnat v hlavě a hlavně spočítat ,co vlastně chceš. Stačí Ti k tomu dva vzorečky :
P = U x I [ W , V , A ] a Q = I x t [ Ah , A , hod. ]
Vše ostatní je už jenom otočení vzorečku se 3mi proměnnými ev .trojčlenka (4-5 třída ZDŠ) .
Příklad : (nezákonný) budeš – li za jízdy používat osvětleni rampou 4 x 100 W , 2 x 55 W hlavní plus koncová 20 W, zapalování 20 W , ventilátor topení 40 W a nějaké drobnosti (autoradio) 10 W , bude celkový odběr proudu (při 12 V síti) I = P / U , I = 600 / 12 = 50 A , neboli , 50 A alternátor je vytížený “nadoraz” .
Zastavíš , vypneš motor , necháš vše mimo zapalování zapnuto, odběr klesne o 20 W a vše “krmí” akumulátor s kapacitou např. 48 Ah , z něhož budeš odebírat proud I = P / U - pak
I = 580 / 12 = 48,3 A . Za 1/2 hodiny Q = I x t = 48,3 x 0,5 = 24,15 spotřebuješ cca polovinu jejho kapacity a za hodinu (v praxi mnohem dříve ,poněvadž jmenovitá kapacita platí pro nový, dobře zformovaný a nabitý aku) už nenastartuješ . Všude ve výpočtech si nechávej alespoň 20% rezervu ( zkušenost z praxe).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marian123 » úte pro 02, 2008 13:12

Luděk Ondrůch píše:Co tam máš origo za alternátor? Jsou dva druhy: 21213-3701010 má 55A, 21214-3701010 má 80A. Silnější se používá u stříkaček. Pokud ho budeš měnit tak si sežeň i spodní úchyt alternátoru k motoru protože nejsou záměnný.

P.S.: 21213 má v zadním deklu výstup na odvětrávací hadici, 21214 odvětrání nemá.


55A. Nicméně mě zajímá z jakýho jinýho auta se tam dá silnější nabastlit.Vzorečky a různé jiné výpočty nechám na elektrikáři,který mi doporučil výměnu alternátoru za silnější.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » úte pro 02, 2008 14:29

A což takhle hledat? Např. zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... nu&start=0
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saša » úte pro 02, 2008 15:09

Marian123 píše:Nicméně mě zajímá z jakýho jinýho auta se tam dá silnější nabastlit


Altík tam nabastlíš jakýkoliv stačí upravit držáky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Roman » úte pro 02, 2008 15:30

A pripadne remenicu.....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte pro 02, 2008 15:33

Jednoduchá odpověď: sežeň si z ička.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Komunar » stř pro 10, 2008 19:42

Chlopi něznam jak Vy, ale mám 1,7i r.v. 1997 a na volnoběh mi alťas dává 18,8 V bez zatížení.Při plném zatížení t.j. zad.mlhka,vyhř.zad.skla, dalkáče,přídavné dálkové 2x 100 Wat+před.mlhovky 2x55 Wat,ventilátor a rádio to píše 18,65 V.Alťas je původní, neizvestno kolik Ah. Podle mne je to v požontku, či ně. :roll:
O elektrice vím že kope a není vidět.
Uživatelský avatar
Komunar
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte črc 01, 2008 08:55
Bydliště: Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř pro 10, 2008 20:00

Pokud jsi se spletl a místo osmičky jsi chtěl napsat trojku, tak to v pořádku je, jinak ne.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků