Alternator na Nivě

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Komunar » čtv pro 11, 2008 07:40

:oops: Jo jo chybička se vloudila , správně je 13,8 V a 13,65 V
O elektrice vím že kope a není vidět.
Uživatelský avatar
Komunar
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte črc 01, 2008 08:55
Bydliště: Košice

Příspěvekod termi4x4 » pon pro 22, 2008 15:09

Mam dotaz, co je relatko spinane termostatem pri teplote pres 90 stupnu zapinajici ventilatory vepredu , je napajene z alternatoru? pokud ano ma smysl hledat proc me tam nejede stava, nebo je lepsi natahnout novej kabel z altiku k relatku??

dik
LADA NIVA 1.9TD
Uživatelský avatar
termi4x4
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon zář 08, 2008 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon pro 22, 2008 18:19

termi4x4 píše:Mam dotaz, co je relatko spinane termostatem pri teplote pres 90 stupnu zapinajici ventilatory vepredu , je napajene z alternatoru? pokud ano ma smysl hledat proc me tam nejede stava, nebo je lepsi natahnout novej kabel z altiku k relatku??

dik

Tvůj dotaz je trochu zmatečně napsán ."co je relátko spínané ....." Páč tady Jsi jediný z Nivou 1.9 TD tak musíš zjistit jak je obvod ventilátoru zapojen . Může to být zapojeno více způsoby .
Je dobré napřed zjistit jestli se točí samotný motor ventilátoru (odpojit patici a přivést napětí z bat.) Pokud Víš které relé ovládá ventilátor -relé odkrytovat a sepnout ručně . To odhalí jestli je vada před ním nebo dál . Pokud se neroztočí je vada v napájení (pojistka nebo kostra) . Pokud se roztočí je chyba v čidle .
Může existovat více zapojení . Motor uzeměn a relé spíná + , nebo na motor je přes pojistku přivedeno + a pomocí relé se kostří atd.
Pokus se najít závadu ! taháním drátů se situace časem jen zhorší a nikdo se v tom nevyzná .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod termi4x4 » stř pro 24, 2008 14:05

Saša píše:
termi4x4 píše:Mam dotaz, co je relatko spinane termostatem pri teplote pres 90 stupnu zapinajici ventilatory vepredu , je napajene z alternatoru? pokud ano ma smysl hledat proc me tam nejede stava, nebo je lepsi natahnout novej kabel z altiku k relatku??

dik

Tvůj dotaz je trochu zmatečně napsán ."co je relátko spínané ....." Páč tady Jsi jediný z Nivou 1.9 TD tak musíš zjistit jak je obvod ventilátoru zapojen . Může to být zapojeno více způsoby .
Je dobré napřed zjistit jestli se točí samotný motor ventilátoru (odpojit patici a přivést napětí z bat.) Pokud Víš které relé ovládá ventilátor -relé odkrytovat a sepnout ručně . To odhalí jestli je vada před ním nebo dál . Pokud se neroztočí je vada v napájení (pojistka nebo kostra) . Pokud se roztočí je chyba v čidle .
Může existovat více zapojení . Motor uzeměn a relé spíná + , nebo na motor je přes pojistku přivedeno + a pomocí relé se kostří atd.
Pokus se najít závadu ! taháním drátů se situace časem jen zhorší a nikdo se v tom nevyzná .


Takze rele spina:

|1
_+?_ _ventilator_

__ 2

1 a 2 sou napojene na cidlo na chladici, proste az cidlo sepne tak relatko secvakne ale ventilator se neroztoci. Tak sem zkusil propojit kontakty primo na koncovce co de do relatka a nic, tak jsem na kontakt ventilatoru pripojil + z baterie a rozjel se. to znamena ze rele spina ventilator jede ale problem je ze do je problem nekde na kabelu od asi altiku do koncovky. jen teda nevim jestli to je z altiku nebo ne a jestli to ma smysl rozmotavat nebo natahnout novy.
Naposledy upravil termi4x4 dne stř pro 24, 2008 14:07, celkově upraveno 1
LADA NIVA 1.9TD
Uživatelský avatar
termi4x4
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon zář 08, 2008 13:20
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » stř pro 24, 2008 14:38

termi4x4 píše:Takze rele spina:

|1
_+?_ _ventilator_

__ 2

Tak k tomuhle potřebuji "překladač"
Jestli Ti po sepnutí čidla cvakne relé tak tam "nejde" + +Je přivedeno na relé přes pojistku (Máš nožovky nebo ještě trubičky) nebo je vadné relé "cvaká ale naspíná"
Na 99.9% závada není v přerušeném drátu . Závady vznikají na spojích (fastony konektory ...)
Vyndej relé vem kus drátu se žárovkou a skus jestli je na kontaktech (30 nebo 87 plus) čísla jsou na relé . Pokud je na jednom + (nejspíš 30) tak kusem drátu tyhle kontakty propoj a musí se rozběhnout ventilátor . Pokud tam + není je vadná nejspíš pojistka nebo studeňák v pojistkové skříni
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

pomoc s altikem

Příspěvekod jackfree » stř srp 12, 2009 15:19

Tak mi asi odesel altik na 1.7i ... stridave se mi rozveci a zhasi dobijni, po kontrole kontaktu, kabelaze. napnuti remene, zkratka vseho, sem zadou zjevnou zavadu toho neobjevil...ted uz dobijeni sviti skoro porad, baterka je prazdna a jen obcas kontrolka zhasla a dobijeni se jakoby chytilo... ale uz sem dojezdil... predpokladam tedy ze odeslo neco na alternatoru... napisete mi nekdo parametry alternatoru na 1.7i, budu jej muset nahradit zcela jinym, jelikoz sem momentalne ve svycarsku a enmam pristup k Lada dilum...ale pokud budou stejne nebo podobne vystupni hodnoty tak to je asi fuk, ne? jen nevim na co se zamerit...mezi altikem a baterkou je jen kabel, takze usmernovaci rele je asi primo v altiku, tak staci asi jakykoliv altik co z nej de 12V...50Acca a je to jiz stejnosmerny proud nebo se milim? dekuji za rady...
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 18, 2009 06:21

Pokud nejezdíš brody a hlubokou vodu (zdravím Maja a jeho "člnkovanie") tak tam strč klasiku altík ze "sedmičky" (12V / 55A). Bude to nejjednodušší, přišroubuješ, připojíš dva drátky a frčí to.
Ale doporučil bych eště jednou zkontrolovat kabeláž, aby jsi po jeho instalaci nedošel ke stejným výsledkům. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod jackfree » úte zář 01, 2009 15:36

Tak mam novy altík made in UA, 80A namontovaný ale dává jen něco okolo 13,6 V a to i za zvýšených otáček...může to být tím že je uplně nový a ještě není "zaběhnutý"?
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Saša » úte zář 01, 2009 15:53

Jde o to jak věříš měřáku , ale všeobecně altíky s vnitřní regulací mají nižší výstupní napětí při zatížení - o cca 0.8V Je to dáno konstrukcí . Altík s elektronikou totiž nereguluje výstupní napětí co jde do baterie , ale "hlídá" napětí na pomocném usměrňovači uvnitř altíku ze kterého je buzen . Protože při zátěži na hlavních diodách vzniká ůbytek napětí a tím se snižuje výstupní napětí (které není monitorováno) , ovšem nezatížený pomocný usměrňovač napájející elektroniku buzení o tomhle poklesu neví .
Tahle nepřesnost regulace je cena za jednoduchost .
Někde jsem tu popsal úpravu (vřazení diody) do buzení která danou nectnost vyřeší .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod jackfree » úte zář 01, 2009 16:28

OK, a ještě by mne jako lajka zajímalo jestli to má na něco vliv... je to 80Amperový altík, tak proudu dává dost, ale mají na něco vliv ty Volty(napětí)?
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Saša » úte zář 01, 2009 16:56

Napětí (volty) je v autě důležitější než proud (ampéry) i když to spolu velmi souvisí . Pokud by bylo napětí nízké (třeba 12V) tak by se nedokázala nabít baterie . Proud je vlastně tvořen až připojením zátěže . Bez zátěže je tam jen napětí ale žádný proud . Například 24 Watová žárovka vytvoří při napájení 12 Volty proud 2 Ampéry . 100 Watová 8,3A ...
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod jiri.k » stř zář 16, 2009 04:52

kdyz uz zminujes zarovku, jak se chovaji 100W H4 v hlavnich svetlometech? neupecu je?
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Majo » stř zář 16, 2009 08:28

pokial ide o origo niva svetla, po case extremne vybledne chrom a svieti to horsie nez 55ky....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Wolf » stř zář 16, 2009 09:03

jiri.k píše:kdyz uz zminujes zarovku, jak se chovaji 100W H4 v hlavnich svetlometech? neupecu je?

upečou se přívodní kabely :D
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

100w je sila

Příspěvekod jiri.k » stř zář 16, 2009 19:24

to je ale skoda..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron