Stránka 1 z 11

Imobilizer

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2005 19:57
od Puntiak
Ahojte,
mam taky maly problem. Hral som sa s imobilizerom v aute a teraz nejde nastartovat :-) Potreboval by som vediet ako sa uci alebo nastavuje imobilizer na tie male somarinky (cierne) Mam ten jeden hlavny (cerveny) ale neviem ako sa s tym pracuje. Pomozte mi prosim lebo inak som bez auta :-(

Imobilizér a řídící jednotka

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 19:45
od Jena
Zdravím všechny příznivce Lady Nivy a též všechny ostatní.
Chtěl bych Vás poprosit zda nemáte někdo zkušenosti se závadou, co se mi stala. Mám Nivu z roku 2002 a tudíž jíž s motorem se vstřikováním, řídící jednotkou a imobilizérem. Minulý týden mi během jízdy zhasl motor a již nenastartoval. Zjisitli jsme, že imobilizér odstavil čerpadlo a svíčky neháží jiskru, ikdyž se imobilizér jeví, jako vpořádku. Vpohodě se inicializuje (bliká) a dá se též vypnout. Ale tím jeho funkčnost padá. U jednotky imobilizéru je zaoxidovaný zelený drát a přepálen plošný spoj. Dostal jsem v servise nabídku, že situaci lze řešit tak, že vyměním imobilizér i s řídící jednotkou, což by mě ale stálo kolem 40 tisíc korun. Nevíte, jak jinak situaci řešit? Děkuji předem za jakékoliv rady, či kontakty na osoby, co se tímto zabývají.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 20:29
od marty
já bych to řešil vyřazenim imobilizéru. stačí najít kde přerušuje dráty a tam je spojit dohromady a mnělo by to jezdit nebo opravyt plošák a a zaoxidovanej drát ale tam neni záruka funkce nebo jestli se vyznáš v drátech jako já tak to dej k elektrikáři :roll:

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 23:31
od tonda
Imobilizér nejde jen tak vyřadit, žádné dráty nepřerušuje. Jedná se o tovární imobilizér, který je spárovaný s řídící jednotkou. Jak píše Jena přenašeč imobilizéru sice snímá kód z čipu v přívěšku a jeho dioda informuje o stavu ale zřejmě nekomunikuje s řídící jednotkou. Jednotka je zablokovaná a start motoru není povolen.
Je třeba obnovit spojení mezi imobilizérem a řídící jednotkou, aby si mohli vyměňovat datové pakety a řídící jednotka se odblokovala.
Vyndej krabičku imobilizéru ven z auta a dej to někomu spravit, přece kvůli vadnému plošnému spoji a shnilému drátu se nemění celý komplet.

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 05:18
od Jena
Spravit ten spoj se pokoušel jeden autoeletrikář, ale prej to nešlo. Nicméně se pokusim to dát jednomu šikovnýmu kamarádovi, co by to mohl zvládnout... Nevíte, zda by nešlo vyměnit jen ten imobilizér za jiný kus?

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 08:17
od Majo
chalani v sekcii nova rada(myslim tema diagnostika motoru v domacich podminkach) resili neco jako sparovat iny imobilizer s RJ ale neviem ci by to slo v tomto stave. Skor asi nie, myslim ze imobilizer musi s RJ komunikovat aby sa dal vyradit do servisneho rezimu a az potom by slo dat druhy. Mozno ale placam uplne somariny....

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 08:53
od zelvotron
No třeba Plavec nemá imobilizér vůbec, nevím ale jestli už to tak koupil nebo s tím něco prováděl on, nemá tam ani ten senzor, jen díru po něm...

(doufám, že mu teď nešlohnou auto, naštěstí, že u desítky to moc nehrozí)

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 14:54
od Saša
Jena píše:Spravit ten spoj se pokoušel jeden autoeletrikář, ale prej to nešlo.
Pokud jde o opravu plošného spoje který se "přepálí" nevidím v tom problém . Problém nastane až se v tom začnou "vrtat" Elektrikáři a né Elektronici . Elektrikáři sice své práci rozumí ale je to obor nahony vzdálen elektronice! Vím o čem mluvím .
Opravuji elektroniku již 25 let a na první pohled po otevření zařízení poznám dílo elektrikáře (Omlouvám se jen drtivé menšině a Ti maj elektroniku jako koníčka) Máš li záujem mohu pomoci .
PS: Plošák nepřehořel jen tak sám od sebe , je to důsledek vady jinde . Buď v samotném imob. nebo mimo něho .

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 19:06
od Jena
Už mně napadlo, že problém musel vzniknout někde jinde, že se to nepřepálilo jen tak, ale nevím kde. Rád budu za každou pomoc. Odkud jsi?

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 19:09
od Saša
Jena píše: Odkud jsi?
Vše Máš v profilu .Nebo klikni na jméno.

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 19:14
od Jena
Nemáš někde to schéma? Nebo schémata propojů Nivky? Jináč já su Honza :wink:

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 19:29
od Saša
Jena píše:Nemáš někde to schéma?
Já sem nepsal že ho mám . Schéma imob. asi těžko seženeš , když tak jen zapojení konektorů a to kdo ví jestli. Co v Nivě máš za systém vstřikování SPI nebo MPI ? V TECHNICE tady ná fóru je kompletní dokumentace k motoru 1.7 SPI.
Nemáš Skype ?

PříspěvekNapsal: čtv kvě 01, 2008 06:07
od Jena
Myslím, že je to MPI. Mám ICQ...

PříspěvekNapsal: čtv kvě 01, 2008 06:20
od Jena
Mám s tím taky problémy. Bez červenýho klíčku (stejný, jako ta černá somarina) to nepřekóduješ....

PříspěvekNapsal: čtv kvě 01, 2008 07:54
od Petr HC
For Puntiak a Jena - najděte si www.chiptuner.ru/content/immobil/ máte tam vše o ruských imobilizerech . Bohužel je to v originále . Někde jsem viděl i částečný překlad ,ale nemohu to nalézt .