Imobilizér a řídící jednotka

Moderátor: Moderátoři

Imobilizer

Příspěvekod Puntiak » ned říj 16, 2005 19:57

Ahojte,
mam taky maly problem. Hral som sa s imobilizerom v aute a teraz nejde nastartovat :-) Potreboval by som vediet ako sa uci alebo nastavuje imobilizer na tie male somarinky (cierne) Mam ten jeden hlavny (cerveny) ale neviem ako sa s tym pracuje. Pomozte mi prosim lebo inak som bez auta :-(
Puntiak
 

Imobilizér a řídící jednotka

Příspěvekod Jena » úte dub 29, 2008 19:45

Zdravím všechny příznivce Lady Nivy a též všechny ostatní.
Chtěl bych Vás poprosit zda nemáte někdo zkušenosti se závadou, co se mi stala. Mám Nivu z roku 2002 a tudíž jíž s motorem se vstřikováním, řídící jednotkou a imobilizérem. Minulý týden mi během jízdy zhasl motor a již nenastartoval. Zjisitli jsme, že imobilizér odstavil čerpadlo a svíčky neháží jiskru, ikdyž se imobilizér jeví, jako vpořádku. Vpohodě se inicializuje (bliká) a dá se též vypnout. Ale tím jeho funkčnost padá. U jednotky imobilizéru je zaoxidovaný zelený drát a přepálen plošný spoj. Dostal jsem v servise nabídku, že situaci lze řešit tak, že vyměním imobilizér i s řídící jednotkou, což by mě ale stálo kolem 40 tisíc korun. Nevíte, jak jinak situaci řešit? Děkuji předem za jakékoliv rady, či kontakty na osoby, co se tímto zabývají.
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod marty » úte dub 29, 2008 20:29

já bych to řešil vyřazenim imobilizéru. stačí najít kde přerušuje dráty a tam je spojit dohromady a mnělo by to jezdit nebo opravyt plošák a a zaoxidovanej drát ale tam neni záruka funkce nebo jestli se vyznáš v drátech jako já tak to dej k elektrikáři :roll:
Uživatelský avatar
marty
 
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvekod tonda » úte dub 29, 2008 23:31

Imobilizér nejde jen tak vyřadit, žádné dráty nepřerušuje. Jedná se o tovární imobilizér, který je spárovaný s řídící jednotkou. Jak píše Jena přenašeč imobilizéru sice snímá kód z čipu v přívěšku a jeho dioda informuje o stavu ale zřejmě nekomunikuje s řídící jednotkou. Jednotka je zablokovaná a start motoru není povolen.
Je třeba obnovit spojení mezi imobilizérem a řídící jednotkou, aby si mohli vyměňovat datové pakety a řídící jednotka se odblokovala.
Vyndej krabičku imobilizéru ven z auta a dej to někomu spravit, přece kvůli vadnému plošnému spoji a shnilému drátu se nemění celý komplet.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod Jena » stř dub 30, 2008 05:18

Spravit ten spoj se pokoušel jeden autoeletrikář, ale prej to nešlo. Nicméně se pokusim to dát jednomu šikovnýmu kamarádovi, co by to mohl zvládnout... Nevíte, zda by nešlo vyměnit jen ten imobilizér za jiný kus?
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Majo » stř dub 30, 2008 08:17

chalani v sekcii nova rada(myslim tema diagnostika motoru v domacich podminkach) resili neco jako sparovat iny imobilizer s RJ ale neviem ci by to slo v tomto stave. Skor asi nie, myslim ze imobilizer musi s RJ komunikovat aby sa dal vyradit do servisneho rezimu a az potom by slo dat druhy. Mozno ale placam uplne somariny....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod zelvotron » stř dub 30, 2008 08:53

No třeba Plavec nemá imobilizér vůbec, nevím ale jestli už to tak koupil nebo s tím něco prováděl on, nemá tam ani ten senzor, jen díru po něm...

(doufám, že mu teď nešlohnou auto, naštěstí, že u desítky to moc nehrozí)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » stř dub 30, 2008 14:54

Jena píše:Spravit ten spoj se pokoušel jeden autoeletrikář, ale prej to nešlo.
Pokud jde o opravu plošného spoje který se "přepálí" nevidím v tom problém . Problém nastane až se v tom začnou "vrtat" Elektrikáři a né Elektronici . Elektrikáři sice své práci rozumí ale je to obor nahony vzdálen elektronice! Vím o čem mluvím .
Opravuji elektroniku již 25 let a na první pohled po otevření zařízení poznám dílo elektrikáře (Omlouvám se jen drtivé menšině a Ti maj elektroniku jako koníčka) Máš li záujem mohu pomoci .
PS: Plošák nepřehořel jen tak sám od sebe , je to důsledek vady jinde . Buď v samotném imob. nebo mimo něho .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jena » stř dub 30, 2008 19:06

Už mně napadlo, že problém musel vzniknout někde jinde, že se to nepřepálilo jen tak, ale nevím kde. Rád budu za každou pomoc. Odkud jsi?
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Saša » stř dub 30, 2008 19:09

Jena píše: Odkud jsi?
Vše Máš v profilu .Nebo klikni na jméno.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jena » stř dub 30, 2008 19:14

Nemáš někde to schéma? Nebo schémata propojů Nivky? Jináč já su Honza :wink:
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Saša » stř dub 30, 2008 19:29

Jena píše:Nemáš někde to schéma?
Já sem nepsal že ho mám . Schéma imob. asi těžko seženeš , když tak jen zapojení konektorů a to kdo ví jestli. Co v Nivě máš za systém vstřikování SPI nebo MPI ? V TECHNICE tady ná fóru je kompletní dokumentace k motoru 1.7 SPI.
Nemáš Skype ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Jena » čtv kvě 01, 2008 06:07

Myslím, že je to MPI. Mám ICQ...
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Jena » čtv kvě 01, 2008 06:20

Mám s tím taky problémy. Bez červenýho klíčku (stejný, jako ta černá somarina) to nepřekóduješ....
Jena
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned bře 16, 2008 19:43
Bydliště: Vavřinec

Příspěvekod Petr HC » čtv kvě 01, 2008 07:54

For Puntiak a Jena - najděte si www.chiptuner.ru/content/immobil/ máte tam vše o ruských imobilizerech . Bohužel je to v originále . Někde jsem viděl i částečný překlad ,ale nemohu to nalézt .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků