Stránka 2 z 2

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2022 14:00
od Henry
Dusan: ok, ale teda mi to skus vysvetlit ako idiotovi. Ked zapnes zapalovanie, + z baterie ide cez kontrolku do budiaceho vinutia, ktoreho koniec sa sprava ako - pol? Lebo ved inak by tade ziadny prud netiekol. A potom, ked sa alternator rozbehne, budiace vinutie je zrazu + pol, z ktoreho prud tecie opacnym smerom z alternatora do budikov a cez tie 3 rezistory ide na kostru budikov? Tomuto nerozumiem.

Alternator tam ma ten novy typ (SPI a neskor), v prvom prispevku hned daval link:
https://abc-autodily.cz/autodiely-lada/ ... 01010.html

Ten alternator ma vyvod ku kontrolke dobijania ako plochy konektor (jediny na alternatore), to tam ani nemas ako chybne zapojit inak.

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2022 14:35
od Smítka
Alternátor má tři vývody B, D, W. Jeden, je šroub na matičky, tam mám připojené ty tři červený kablíky (na baterii atd.) Pak dvě nožovky na fastonky. Vím že ten kontakt označený W jsem nechal volný. Jdu se v tom pohrabat doufám že se mi to povede vyfotit.

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2022 18:09
od Smítka
Všem vám za vaše rady a podměty děkuji a všem se velice omlouvám. Sypu si popel na hlavu a musím se přiznat, že jsem dobrej debil. Vlezl jsem pod auto, odmontoval alternátor a zjistil že jsem drátek s konektor od buzení nasadil na svorku označenou W. Musel jsem to nějak zblbnout když jsem tam ten alternátor montoval. Tak jsem konektor přehodil na správnou svorku označenou D a vše namontoval nazpět. Po nastartování alternátor normálně dobíjí krásných 14,3V a kontrolka v palubce zhasne jak má. Takže vám všem ještě jednou děkuji a omlouvám se.

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: ned led 09, 2022 23:13
od Henry
Sypat si popol na hlavu je zbytocne. Dik, ze si napisal skutocne riesenie! :) Aj to ma svoju hodnotu, aspon sme nieco nove zistili. Su ludia, ktori by sa iba odmlcali..

Dusan a Ludek to uhadli od PC! :thumbright:

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2022 23:41
od Smítka
Tak jsem dneska jen tak ze zvědavosti znova změřil napětí na buzení alternátoru. Drát s budícím napětím od přístrojové desky jsem nechal zapojený do alternátoru. Měřil jsem při zapnutém klíčku mezi tímto kontaktem na alternátoru a kostrou. Naměřil jsem opět 2,5V. Když jsem to minule dal dohromady tak už jsem nic nepřeměřoval. Nic méně alternátor dobijí 14,1 - 14,2 voltů, kontrolka po nastartování zhasíná jak má, tak nic řešit nebudu. Píšu to jen jako zajímavost.

Re: Kontrolky v palubní desce,dobijeni

PříspěvekNapsal: pon led 17, 2022 11:27
od Henry
Asi sa to stratilo medzi ostatnymi prispevkami, ale v tomto prispevku v 1. odstavci som ti uz vysvetlil preco sa to tak zapojene samo o sebe merat neda, resp. jedna sa iba o ciastkove meranie, ktoreho napatie treba pripocitat k ostatnym ciastkovym meraniam:

Henry píše:Smitka: teoreticky sa ma zapajat voltmeter paralelne do meraneho obvodu. Dolezite vsak je, ak chces zmerat celkove napatie, zapojit jeho kontakty bud priamo na zdroj alebo aspon pred prvy a za posledny spotrebic. Takto dostanes celkovy napatovy potencial. Tvojim popisanym sposobom merania si zapojil voltmeter do obvodu sice paralelne (teda spravne), ale jeho kontakty si vlozil medzi spotrebice, konkretne + si dal medzi ziarovku a rezistory a - za rezistory, takze si vlastne odmeral napatovy potencial iba medzi rezistormi a nie celkovy. Ilustracne je to znazornene na obr. 3 tu aj tam je vysvetlene, ze v takomto pripade treba ciastkove hodnoty napatia scitavat:
http://web.tuke.sk/feikf/video/seriove- ... torov.html