Stránka 2 z 3

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: pát pro 04, 2020 13:50
od Křečík Barbuška
Ludku, kolik ti dle PP dobiji Granta ci Vesta? Tech 14,4V tam byva casto. U moji Granty teda urcite :-) . Z tech 0,4V navic bych, az tak strach nemel.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: pát pro 04, 2020 14:05
od Luděk Musil
Granta ukazuje podle PP 14,0 až 14,4 … podle stavu baterky. Na Vestě jsem ještě ten údaj na PP nesledoval. L.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: pát pro 04, 2020 15:26
od Teepee
A je nějaký pravidlo, kam která baterka (AKU technologie) podle dobíjecího napětí může nebo nemůže? Při nákupu se to nijak neřeší, v parametrech AKU se to člověk taky jednoznačně nedozví ... :cry:

Jako příklad: Akuma Vortek do Felicie 1996 ?
2xBanner Bufallo Bull do Tatry 148 ?
Exide Carbon Boost do Octavie 2013 ?
Varta Blue Dynamic je kalciovka? Dal jsem jí kdysi do Bílého LADY...
V NIVĚ je sedmým rokem Varta Silver Dynamic ?
atd.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: sob pro 05, 2020 13:00
od Luděk Musil
Luděk Musil píše:Na Vestě
ukazuje PP 13,9. Když pustim ohřev sedadel, tak 13,8. L.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: sob pro 05, 2020 17:35
od radoniva
tak z voleja ma napadaju 4 zakladne olovene technologie. treba povedat, ze vsetky su uz prezitok, zastarale... tie zvasty okolo, ako je inak lisovana mriezka, a specialne vyrobne procesy su vacsinou len marketingovy pribeh.

takze:
klasicke olovo: 14,4V
calcium: 14,8V
AGM: 14,7V
zatopena, tzv flood udrzbova, takcna: 14,8V

s tym, ze kazda zvladne kratkodobo, teda do 2 hodin este +0,4V navyse, ktore sa pouziva na tzv ekvalizaciu buniek, kedy sa zrovnava - balancuje napatie a stupen nabitia jednotlivych buniek (SOC). samozrejme, za cenu varenia baterky, teda produkcie vodiku a nebezpecenstva nahromadenia az k vybusnej koncentracii... takisto sa to pouziva v pripade, ze sa dolievala voda a treba premiesat elektrolyt... tym vrenim sa premiesa.

a zvysenia napatia skodliveho pre spotrebice by som sa nebal. vacsina drotikov a kontaktov je v aute taka tenka, ze uz na metri su straty 0.1-0.4V... nevraviac o zoxidovanych kontaktoch...

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: sob pro 05, 2020 17:45
od Dusan
Najlepsia sranda je ako sa snazili usporiť a katovali baterky co to slo tj menej olova tensie mriezky, tensie separatory.
A zrazu prisla era stopstartu, davvaju hrubsie dosky hrobsie separatory a hrdo pisu ze vhodna pre start stop a rekuperaciu, verim ze taka baterka by vydrzala v normalnom aute 10r, v ekotereristickom 3 az 4 neviem ci tych par gramov co2 je menej ako sa vyrobi kolu novej baterii.

Beztak to ide k hybridom a palubne napetie nebude 12V a lipolky alebo podobne.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: sob pro 05, 2020 18:05
od Cory
Zaujimave, že za celu moju prax s Ladami /2105, 21044, 2171/ som nepotreboval toto riešiť :)

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: sob pro 05, 2020 20:22
od tajga
palubne napatie daju 48V viac nemozu a ostatne vysokonapatove kable budu zakrytovane a zase o krok k tomu ze to nebude opravitelne v dedinskych servisoch

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 12:59
od radoniva
elektromobily nemaju sancu. ani hybridy. jednoducha matematika

500 megawatt atomova elektraren typu mochovce = 10 000 aut x 50 kilowatt motorcek... to je prd motorcek.

kolko ze je aut v bratislave? 500 000? keby sme ratali, ze v jednom momente bude jazdit len jedno z 50 aut, tak to je 10 000 aut len v bratislave. teda bratislava bude potrebovat jednu atomovu elektraren... ked ratame, ze dalsich 10 000 tam bude cezpolnych, tak uz treba 2 atomky v bratislave... jedna v petrzalke a jedna za tescom... :D

cize radovo nam treba 10 dalsich atomiek postavit, alebo 8 dalsich takych priehrad, ako je gabcikovo...

a to este neratam autobusy, nakladaky, motorky, kolobezky, bicykle...

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 14:35
od tajga
Jeden blok atomky co sa teraz stavaju ma dajme tomu 0.5 GW pri plnom vykone. ked su 4 bloky toje 2 GW, keby bol nabijaci cyklus 3 hodiny tak teoreticky by 100.000 aut pri plnom vykone nabilo kazde 3 hodiny. za 24 hodin by to bolo 800.000 osobnych aut. toto je vsetko teoreticky a matematicky idealny stav. atomka nejde na max vykon, rozvodne siete su len do 100km od elektrarne kvoli stratam, nabijat by sa muselo presne v harmonograme, odber domacnosti by mohol stupnut 30 nasobne oproti sucasnosti, siet nie je dimenzovana, pokial by boli super rychlonabijacky tieto cisla by sa mohli 3 nasobne zhorsit. elektrika miesto zlacnovania bude zdrazovat lebo rozvodne siete musia zadotovat z predaja elektromobilov a ich predaj zadotuju asi len z predaja benzinu. je to cele velmi odvazny plan :D

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 15:25
od Luděk Musil
Pozn. moderátora: myslím si, že tohle patří do jiného tématu: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 97#p514297 . L.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 15:44
od radoniva
cize naspat k teme, pokial by sme chceli start-stop baterie, tak namiesto olovenych agm, by tam bolo treba dat lifepo4 bateriu. ta ma 3.6V plne nabita, cize 4 bunky seriovo maju presne 14,4V. na prvy pohlad ziaden problem, sedi jak rit na serbel...

avsak, cena takej baterky je 5x vyssia a to neratam drahu riadiacu elektroniku ako balancer, ci cely BMS.

v tejto chvili asi nikto nebude pozerat na to, ze v skutocnosti je lacnejsia, ked sa to prerata na zivotnost, watty, ci pocet startovani a dobijani - teda cyklov.

za idealnych okolnosti by to fungovalo tak, ze kupis auto s lifepo baterkou jazdis 15 rokov a ked ho povezies do srotu, vyberies si z neho baterku, ktoru si odnesies do noveho auta... stale bude v paradnej kondicii a dost mozne prezije aj to druhe auto...

no ale kto by dneska kupoval trvacne veci, ked alternativa je nekonecny biznis s olovenymi zdochlinami...

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 16:27
od tajga
vsetky tie Lifepo baterky su vyskladane z clankov, tusim po 3 davaju paralelne na jeden balancer. Da sa to kupit uz hotove od profesionalnych az po letovane zdrotovane cinankami v garazach. Takto som si kupil creva do AKKU do elektrobycikla z Ciny za 70E a funguju bezproblemov. Tym som chcel povedat ze hotove zletovane vnutornosti kupis za 1/3 ceny baterie na pultoch. Ale aj tak si myslim ze do benzinoveho osobaku je to zbytocny luxus lebo tam to sluzi len na startovanie. skor by som sa zamyslel preco olovena Varta z prvovyroby vydrzi minimalne 6 rokov a z obchodu z autosuciaskami uz len 2-3.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 18:15
od Cory
tajga píše: skor by som sa zamyslel preco olovena Varta z prvovyroby vydrzi minimalne 6 rokov a z obchodu z autosuciaskami uz len 2-3.
Pretoze taku zivotnost si objednava u vyrobcu autobaterii vyrobca automobilu /kvoli zaruke, ktora sa v dnesnej dobe dava bezne na 5 rokov/. Kdezto autobateria kupena v autodieloch ma zaruku 2 roky.

Re: calcium-calcium bateria - agm - nastavenie napatia

Napsal: ned pro 06, 2020 18:59
od Dusan
Kludne si kupte bateriu urcenu ore star stopna rekuperacne nabijanie. Ma hrubsiendosky a separatory vydrzi dlhsie v normalnom aute. Ale cena je take ze sa nu mate 3 obycajne batekry co vydrzia 5 rokov. Tak ze sa to neoplati.