od radoniva » sob pro 05, 2020 17:35
tak z voleja ma napadaju 4 zakladne olovene technologie. treba povedat, ze vsetky su uz prezitok, zastarale... tie zvasty okolo, ako je inak lisovana mriezka, a specialne vyrobne procesy su vacsinou len marketingovy pribeh.
takze:
klasicke olovo: 14,4V
calcium: 14,8V
AGM: 14,7V
zatopena, tzv flood udrzbova, takcna: 14,8V
s tym, ze kazda zvladne kratkodobo, teda do 2 hodin este +0,4V navyse, ktore sa pouziva na tzv ekvalizaciu buniek, kedy sa zrovnava - balancuje napatie a stupen nabitia jednotlivych buniek (SOC). samozrejme, za cenu varenia baterky, teda produkcie vodiku a nebezpecenstva nahromadenia az k vybusnej koncentracii... takisto sa to pouziva v pripade, ze sa dolievala voda a treba premiesat elektrolyt... tym vrenim sa premiesa.
a zvysenia napatia skodliveho pre spotrebice by som sa nebal. vacsina drotikov a kontaktov je v aute taka tenka, ze uz na metri su straty 0.1-0.4V... nevraviac o zoxidovanych kontaktoch...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120