Podla roku vyroby by si mal mat stary typ hydrostelov s 12mm hlavickami. Musis dat dole plechovu poistku, je zalisovana, ide to srobovakom vybrat. Potom vyberies vrchny piestik (to je vlastne ta hlavicka). Pod nim je druhy piestik, ten musis vybrat srobovakom, ide to blbo, lebo vlastne tahas piestik na seba. Dobre je to predtym nalozit do technickeho benzinu, nech sa olej zriedi. Spodny piestik obsahuje gulickovy ventil. Da sa rozobrat aj ten, ale neodporucam, je tam malicka pruzinka, ktoru po odskoceni uz nenajdes
Staci ho poriadne nechat nalozeny odmocit a prefuknut stlacenym vzduchom. Potom je dobre vyskusat ustami funkcnost ventilu. Do jednej strany pusta, do druhej drzi. Pod spodnym piestikom je este pruzinka. Na spodku sa usadza sajrajt, takze treba vsetko vycistit.
Pri skladani a zakladani spodneho piestika musis pouzit tenky drotik, ktory zatlacis na gulickovy ventil, inak ta nepusti vzduch pod piestikom. Po poskladani sa musi horny piestik dat lahko stlacit. Ja odporucam montovat hydrostely nasledujuco:
- hydrostely po vycisteni opat rozlozit
- zasrobovat telo hydrostelu do rampy, dotiahnut jemnulinko!!!
- vlozit pruzinku
- vlozit spodny piestik
- zatlacit na ventil a zatlacit spodny piestik dole
- vlozit vrchny piestik
- vyskusat, ci sa horny piestik pohybuje lahko, ak nie, znova povolit telo hydrostelu a dotiahnut tak, aby sa horny piestik pohyboval lahko
- znova vsetko vybrat von
- zaliat striekackou olej do telesa
- zalozit pruzinku, spodny piestik, zatlacit na ventil, zatlacit spodny piestik nadoraz dole
- znova naplnit olejom priestor nad spodnym piestikom
- zalozit vrchny piestik
- poistku uz davat netreba, sluzi len pri preprave, aby sa nepotratili piestiky
Je to proces zdlhavy, ale najviac sa mi osvedcil. Este odporucam dotahovat tela hydrostelov v pare, aby sa nekrizila rampa - rada praska. Popri tom je dobre vycistit aj rampu. Hlavne netreba pomiesat medzi sebou vnutra z hydrostelov, robit to po jednom a davat pozor pri naplnani na motore aby ti nejaky piestik nezletel do olejovej vane. Taktiez neposkrabat povrchy srobovakom a davat bacha, ci nie je niektory piestik zadraty.
Ak mas nove hydrostely, co asi nemas, tie su od roku 2008, tak proces je obdobny, mam aj fotky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)