Stránka 1 z 2

Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2018 15:58
od Slizax
Zdravím, dnes po naštartovaní mi začal hučať nejaký akoby motorček v priestore pri motore... Keďže som nivu potreboval iba presunúť pár metrov po zastavení som vypol motor ale hučanie neprestalo.. nešlo mi už ani naštartovať a musel som odpojiť baterku nakoľko hučanie neprestalo ani po vytiahnutí kľúča zo zapaľovania. Neviete čo by to mohlo byť? Mám 1.7i 1998. Ďakujem za rady.

prikladám aj video https://photos.app.goo.gl/vuJtjzP6ThxEgGzL9

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2018 17:04
od Křečík Barbuška
Neznaje zvuku sahary Nivy bych řekl, že startér.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 05:58
od Luděk Musil
Koko Loko píše:... bych řekl, že startér.
Připojuji se k názoru K-L. L.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 06:35
od nespor.jenda
Koko Loko píše:Neznaje zvuku sahary Nivy...

Já mám sice novější Nivu než tazatel (u něj předpokládám SPi), no sahara (resp. sahary) takhle rozhodně nezní (leda snad kdyby byla značně poškozená).

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 07:06
od hush
Startér, kotva není vysunutá a točí pořád naprázdno... Poklepat a pokud se bude opakovat tak vymontovat a rozdělat.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 07:48
od Luděk Musil
hush píše:... kotva není vysunutá ...
Naopak :!: Kotva JE vysunuta a proto točí naprázdno :idea: .
Zasekne-li se kotva ve vysunuté poloze, ať je již příčinou oxidace/zatuhnutí v čepu nebo "přilepení" kontaktů v cívce, potom motorek startéru točí do zblbnutí, spálení, vybití aku :idea: .
Startér je potřeba demontovat z vozu, rozebrat ze strany pastorku, očistit a promazat v uložení čepu. Následně bych doporučil ještě demontáž, rozebrání a vyčištění kontaktů v cívce startéru.
Po jeho (startéru) kompletním složení udělej zkoušku "nasucho"
1. na stole připoj kostru k mínus pólu aku, plus připoj k (silovému) výstupu z cívky. Startér se musí roztočit
2. na stole připoj kostru k mínus pólu aku, plus připoj k (silovému) vstupu do cívky. Následně připoj plus od baterie na konektor cívky. Startér musí vysunout pastorek a roztočit se.
Obrázek: http://www.ladaklub.com/manualy/obrazov ... tarter.htm
nebo Tůma: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/239.htm

L.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 07:55
od hush
Napsal jsem to špatně myslel jsem, že není vysunutý pastorek - kotva (rotor) se nikam nevysouvá ta se pouze točí :-)
Nebo se taky může protáčet volnoběžka na pastorku..

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 08:19
od Luděk Musil
Takže … abychom si to krapet shrnuli a ujasnili:
V návaznosti na obrázek od Tůmy: kotva je ten element, který se posouvá uvnitř cívky (takže se netočí), jinak také kotva relé
kotva (rotor) není kotva ale rotor (startéru).
A dále ještě v tomto složitém vehemtu máme páku.
Tůma píše: Pohyb kotvy zasouvacího relé se přenáší pákou na přesuvnou objímku.
A nyní už jde pouze o termíny, popisy.
V klidovém stavu (bez napětí) je kotva (vlastně) vysunuta
Přivedeme-li na napětí na cívku - kotva se zasune.
A tím sepne kontakty, přesune páku - vysune pastorek do ozubení setrvačníku
L.
Uff … to je složitý jak mlátička :lol:

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 08:27
od hush

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 09:04
od Luděk Musil
Pokud si zrovna nepřivazuje na krk provaz s kamenem a neskáče do Oravy (Liptovské Mary, Zemplínské Šíravy, etc) tak zcela jistě pochopil :idea: . L.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 13:30
od Křečík Barbuška
Ten kamen by se dal stylove nahradit tim starterem :-) .

Jeste je tu velice mala nadeje, ze by slo o poruchu spinacky, ale spise pujde o poruchu starteru. Kablik k civce starteru by se pro omezeni poruchy dal rospojit aspon u krabice je na puli cesty konektor. Odpojovani fastonu na tele civky bych si nachal, az na pripadnou demontaz neb se tam blbe trefuje zpatky.

Chce to, aby na to hodila okem osoba znala problematiky.

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2018 19:11
od Ondra1,7mpi
Nebo ať zkusí mojí metodu :mrgreen: hoď tam jiný startér... A uslyšíš :mrgreen: nebo tedy v tomto případě neuslyšíš.... A pokud ho nemáš tak mohu poslat, i když lepší rada zní: kup si jinou nivu jako náhradní díl, bude se ti hodit....
Ale prosím berte mi s rezervou :wink:

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2018 18:53
od Slizax
Ďakujem za rady, štartér som demontoval, vyčistil... ale ešte jedna otázka.. multimetrom som skúšal prepípavať kostru oproti vstupu do relé aj do rotora a multimeter pípal konektivitu. je to normálne?

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2018 20:13
od Křečík Barbuška
Ano, odpory jsou tam velice nízké. Než to založíš zpátky doporučuji zkoušku na stole.

Hodnoty viz. Tůma:
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/237.htm
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/239.htm

Re: Choď neznámeho motorčeka.

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2018 16:17
od Slizax
Po preskúšaní štartéra podľa vaších rád som sa ho rozhodol namontovať naspäť do Nivy a štartovanie šlape lepšie ako predtým. Ďakujem za rady :)