Voltmetr a jeho zapojení do sítě

Moderátor: Moderátoři

Voltmetr a jeho zapojení do sítě

Příspěvekod Luděk Musil » pát zář 02, 2016 06:18

Abychom si nedopisovali přes okno výkřiků, které k tomuto určeno není, tak to nahrnu sem:
Mara píše:dneska jsem koukal, ze na Lpg ma auto docela o dost vetsi odber proudu nez na benzin. To jsem nevedel
Luděk Musil píše:Nevidím pro to jediný důvod :scratch: :?: Já mám na "íčku" v LPG navíc pouze ŘJ a 2 elektroventily :idea:
Mara píše:treba jsem si blbě zapojil merak napěti do interieru, ten fuguje normalne. Reaguje na ventilator, svetla, blinkry a pri jizde na benzin se napeti zvysi. Beztak jsem to teda blbe zapojil (:
Luděk Musil píše:Mara: rozepiš se o problematice ve svém tématu (tuším červenáček?), typ měřáku (analog/digital) přesnost měření (v 0,1 ... 0,01 V) úbytky ve Voltech při zapojení spotřebičů, atd. ... vše je důležité
Mara píše:Ludek: něco s tim zkusim vymyslet, tema Červenacek ma asi nekdo od Zlina, zatim tam nic nemam. Měřak je Lada barevny budik.

Aha :idea: Ladabarevnýbudík :lol: . Jak bych to jen řekl ... to je velmi "hrubý", nepřesný a pouze informativní ukazatel, který vykáže změnu při jakékoliv změně proudu. K čemu jsi to připojil? K čemu = jaký je zdroj? Asi nějaká pojistka, která vykáže napětí po zapnutí klíče :idea:
Ono totiž, aby to (ten Ladabarevnýbudík) ukazovalo aspoň trochu "čitelně", muselo by to být připojený přímo na akumulátor. Když to připojíš (třeba) do okruhu blinkrů nebo "přístrojů" na palubní desce (u modelu 2101 pojistka č. 9 / u modelu 2105 a deriváty vč. SPi pojistka č. 10 ), bude přístroj vykazovat "chybu" závisející na momentálním odběru daného spotřebiče.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Voltmetr a jeho zapojení do sítě

Příspěvekod Mara » pát zář 02, 2016 08:24

Diky, zkusim odklonit technictejsi veci do přislušnych mist, jen nektere teorie jsou mozna lepsi kdyz zapadnou do ztracena :|

Zapojoval jsem 2 tyto meraky na spi Ladu a Lanču, nedam na ne dopustit a nejednou me vcas upozornily na problem, byt' stupnice je mirne orientacni. Pohyb ukazatele se ale pohybuje podle me docela přesně a stabilně. Jeden merak mam do spinacky a na - baterie, druhy jak rikas na pojistku a - baterie (tady jsem byl liny prošroubovat se na spinacku) a ten bych asi přepojil. Přepnutim lpg a benzinu ukazatel přejde asi 2mm. Krom toho, nameril jsem, ze budik sam o sobe ma taky nejaky mensi odber proudu kdyz neni vypnuty. Diky.

\/ \/ \/ \/ \/ viz dolů \/

Nebo pred startovanim je ukazatel pod bilym polem a uz vim, ze startovat ani nemusim.
Prave u te hranice 14v se budik drzi na benzinu, prepnutim na lpg odhadem klesne na 13,2v a to me prekvapilo, ze ma ridici system plynu takovy odber. Ale to teda muze byt zapojenim na nejakou tu pojistku. A cim vice spotrebicu jede, tim vic se blizim 12v, hlavne jak sepne ventilator. Nebo pri sviceni pridavnymi dalkaci (a ze jich neni malo:) vim, ze v klidu porad dobijim. Proste budik se hodi :mrgreen:
Naposledy upravil Mara dne pát zář 02, 2016 10:01, celkově upraveno 1
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Voltmetr a jeho zapojení do sítě

Příspěvekod Luděk Musil » pát zář 02, 2016 08:38

Ano, orientační je taky dobré slovo :D .
A podruhé ano, ukazatel je od toho, aby upozornil na případný problém. Jestliže vím, že V-metr a obzvláště jeho rafička běžně "olizuje" tměvězelené pole značící 14 V, a potom mi jindy zůstane "viset" na 12 V - tak vím, že něco není v pořádku, přestože kontrolka dobíjení nesvítí.
Mě v kombíku továrně zabudovaný V-metr při ukazatelích směru lítá ve frekvenci přerušovače. A to jen díky jeho "simply" elektrozapojení přímo v rámci palubního štítu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Voltmetr a jeho zapojení do sítě

Příspěvekod Mara » úte říj 04, 2016 12:47

Tak prepojenim z pojistky na zapalovani to uz ukazuje normalne a zadne prehnane ubytky pri plynu nebo seplem ventilatoru :rabbit: :color:
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron