Problem benzin/lpg

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Cory »

Cerpadlo ma bezat stale!!! Aj ked nemusi. Proste zapnes zapalovanie, cerpadlo zavrci a vypne. Zacnes startovat a cerpadlo sa rozbehne a bezi az kym nevypnes motor. Cerpadlo nezhori, pretoze je v benzine, akonahle dojde benzin, motor zdochne a cerpadlo sa zastavi, preto nezhori. U LPG bezi vzdy tiez, rovnako ako u benzinu, lenze ked ti dojde benzin alebo ho mas malo a pri naklone sa odleje, tak bezi na sucho a zhori tiez. Ak chces mat dusu na pokoji, tak sa to da prerobit tak, aby pri prepnuti na LPG vyplo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Cory:
U LPG nemuze bezet, pokud nemas nejaky obtok... ono se vypne jak natlaci samo, stejne jako, kdyz zapnes klicek. Kam by ten benzin sel, kdyz jedes na LPG? Jedine, ze by sis tam udelal nejakou vracecku do nadrze, nevim, jak to maji vsechny nivy, ale u moji SPi určitě stále neběží. A u moji feldy MPi také ne, u jiných aut nevím...¨

Kdyz u feldy zapnes klicek a odpojis hadicku, tak muzes vycerpat celou nadrz ven, i jsem to dělal... nevypne se
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Petr HC »

U MPI i SPI tam vždycky obtok je. U starších modelů se palivo vrací z redukčního ventilu na common railu, u novějších je redukční ventil i s obtokem přímo v nádrži. Nevím, jak je to u Feldy, ale u Lady se při vytažení hadice (nebo jejím prasknutí) během několika vteřin čerpadlo zastaví. (Ochrana proti požáru).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Petr HC:
Já to poslouchal a proste to čerpadlo u moji SPi, když běží na LPG slyšet není a na benzin slyšet je... U feldy je ta druha trubka, co vede k nádrži napojená pouze na nádobku s aktivním uhlím, když jsem ji mel prorezlou, tak mi žádný benzin neubýval, pouze byl cítit. U nivy nemam nadobku s aktivnim uhlim zapojenou a je pravda, ze k nadrzi 2 trubky jdou. Treba nekdo vypinani cerpadla vyresil elektricky, kdyz to bezi na plyn.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Cory »

Jarda_NIVA1.7 píše:->Cory:
U LPG nemuze bezet, pokud nemas nejaky obtok... ono se vypne jak natlaci samo, stejne jako, kdyz zapnes klicek. Kam by ten benzin sel, kdyz jedes na LPG? Jedine, ze by sis tam udelal nejakou vracecku do nadrze, nevim, jak to maji vsechny nivy, ale u moji SPi určitě stále neběží. A u moji feldy MPi také ne, u jiných aut nevím...¨

Kdyz u feldy zapnes klicek a odpojis hadicku, tak muzes vycerpat celou nadrz ven, i jsem to dělal... nevypne se


Cerpadlo sa nevypina ked natlaci! Pri jazde na benzin bezi stale, aj u nivy SPi, aj MPi, obe maju vracacku do nadrze. V tvojom pripade mozes mat LPG spravene tak, ze pri prepnuti na plyn sa vypne cerpadlo, ale kludne to niekto iny moze mat spravene tak, ze cerpadlo tlaci veselo dalej.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Majo »

Tak tak, Cory ma pravdu, nevypne sa ked natlaci, to co robi na zaciatku je len casove rele - ide to urcity cas bez ohladu na tlak - ten sa koriguje mechanicky na liste este aj u euro IV Nivy(euro V neviem, to uz ma mozno elektronicky regulator)
LPG sa montuje standardne tak, ze sa cerpadlo necha zapojene. Inak to montuju len kutilovia, takze ak vypina, uz sa s tym niekto hral :-) palivove trubky su totiz kovove a pri dlhodobej prevadzke na LPG s nenatlacenym benzinom by oxidovali, az by to viedlo k zaneseniu benzinovych vstrekovacov.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Cory »

Euro5 to ma rovnako ako vsetky nivy predtym, maju vracacku a cerpadlo tlaci konstantne, tlak sa reguluje na na liste pomocou regulatora (max 3bar). V predohraboch su od motorov 1,6 16V E3 montovane listy bez vracacky a regulatora, regulator je sucastou cerpadla, ktore tlaci 3,8bar.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Aha, tak proto je u feldy porad nejaky problem s benzinovou soustavou, když se jezdi na LPG. Abych to teda udelal tak, aby mi u nivy taky bezelo cerpadlo porad, nez s tim zacnou problemy.
Nevite jesli je stejne čerpadlo SPi a MPi (r.2006) to jsem si totiž vymontoval na vrakovisti.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Cory »

Cerpadla nie su rovnake, SPi dava tlak tusim 0,9bar a MPi 3bar.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak jsem vyradil rele, ktere ho odpojovalo a uz vim, proc bylo odpojene - docela dost piska :( to asi neni normalni ze? ale funguje... i vrtule na chladici mi vydavaji podivne zvuky, ale funguji... :)
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Majo »

bud uz piskalo a odpojili ho preto alebo zacalo piskat preto, ze dlho nebolo v chode. benzinu mas asi dost(ked je malo a ide na polosucho, tak je piskanie normalne). otazka znie, ci uz teraz zapojit, ci nechat radsej odpojene...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem benzin/lpg

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

->Majo: jj, mam 1/2 nadrze, startuju na benzin, takze obcas v chode byva...
blbe je, ze nemam nahradni, jen to mpi z 2006 :( to asi nejde upravit, abych ho mohl pouzit? tim tlakem bych predpokladam znicil vstrikovac... :/
v Albanii na kamenite ceste mi to prestavalo jet na LPG, tak jsem vzdycky prepnul na benzin a za chvili uz to zas na LPG jelo, pricinu jsem nenasel, ale to s cerpadlem nebude mit nic spolecneho...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“