Stránka 1 z 6

Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 19:35
od Mates 76
Zdravým všechny a rád bych položil následující dotaz . Mám Nivku necelé dva roky rok výroby 2013 1.7 mpi najeto 34000km. Od samého zacatku mě provází problém ,který se objevuje při venkovní teplotě od 2 stupňů a níže jinak se to neobjeví . Stručně - ráno nastartuji -chytne bez problému asi po 1 minutě volno běhu aniž bych něco dělal začne blikat kontrolkaCE a po 30 vteřinách svítí trvale s tím ze jde na tři válce. Pokud v tu chvili vypnu klíče a znovu nastartuji tato zavada se již neobjeví. Na diagnostice se objeví závada typu "porucha zapalování prvního válce "a jinak nic jiného. Bylo už vyměněno teplotní čidlo motoru ,zapalování kabely,hydrostely,vstřikovac na prvním válci, zapalovaci modul , svíčky a nic ,už všem dochází fantazie . Předem děkuji za každou radu

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 20:11
od Luděk Musil
Nechci si hrát na "vesničku střediskovou a doktora Hrušínskýho" ... ale nedá mi to nezeptat se:
A když se do té minuty rozjedeš - tak se problém neobjeví?
L.

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 20:19
od Mates 76
Zdravím dobra otázka ,zapomněl jsem to napsat pokud se hned po nastartování rozjedu tak se tento problém vůbec neprojeví

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 20:36
od Luděk Musil
Dál už to jde tak trochu mimo mě - multipoint neumím.
Jediný, co mě napadá, je příprava směsi. Tam je nějaká lišta, ze které se rozvádí palivo ... je čistá a plně průchozí? L.

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 20:51
od Luděk Ondrůch
Podívej se na řídící jednotku, jestli se ti do ní nedostala někudy voda.

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 20:59
od Mates 76
Tak ta je tam také nova z důvodu zrušeni imobilizeru a s tou původní to dělalo stejně tak nevím?

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2015 07:23
od Majo
taketo zavady su fakt "najlepsie", z toho ide porazit. 2013 je este euro4 alebo uz je to euro5? Napadlo mi to iste, co Ludkovi Musilovi s priechodnostou listy, ale asi to bude blbost lebo Niva euroIV ma este vracacku do nadrze a teda sa lista neustale preplachuje(na rozdiel od napr Priory, kde sa bordel hromadi a nema kam dalej). A hlavne by sa to asi neprejavovalo prave na volnobehu, ale skor asi pod zatazou.

Skor mi to pride na nejaky kablik, bud na vstrekovaci, alebo na inducke(nizkonapatovy), ale taketo veci sa hladaju fakt tazko a tiez neviem logicky odovodnit suvislost s teplotou a volnobehom...

A mozno to nie je zavada elektronicka, ale mechanicka. Nebolo by zle zmerat tlaky, ci na 1.valci nie je horsi. RJ vyhodnocuje aj take blbosti ako je rovnomernost spalovania zmesi(ak hodnoty na lambde kolisu a RJ vyhodnoti, ze je to vzdy v case ked odpaluje prave prvy valec...)

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2015 17:54
od Mates 76
Zdravím ,ta je to euro5 a v autě je ještě LPG ale ten motor jde na ten plyn lépe jak na celej benzin ,ale ten problém je od samého zacatku ještě když tam plyn nebyl

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2015 19:16
od Majo
a robi to len na benzin alebo aj na plyn? alebo to robi v case kym este je motor natolko studeny ze plynova RJ brani prepnutiu do plynu?

a ma euro V Niva vracaku od vstrekovacej listy? lebo u Prioy to "vylepsili", ze uz vracacku nema a tlak paliva je regulovany elektronicky a sposobuje to problemy s hromadenim necistot vo vstrekovacej liste a ucpavanim vstrekovacov.

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2015 19:44
od Mates 76
Děla to jenom na benzin a to jen při teplotách pod 2 stupně a níže jak jsem již popsal na zacatku ale zatím všem díky za prispevky

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: stř říj 05, 2016 18:53
od Adriansniper
Mne robí to isté niva ale bez rozdielu teploty... Ked necham auto na volnobehu cca 20 sekund tak tiež chyba ale tretieho valca a auto nema tah až po vynulovaní chýb obd-čkom.Menené sviečky,kable,vstrekovač a stale to robí...

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 20:36
od Adriansniper
Tak moja závada takmer odstránená... Blbnutie motora mojej nivy bolo zapríčinené podpálenými ventilmi ale najviac podpálený bol 3 valec ten mal po zmeraní tlakov 3 ostatné 10.Dal som to zrepasovať jednému pánovi bol umna vychválený tak zrovnanie hlavy,zbrusenie sedla ventilov nové ventily a voditka ventilov a semeringy a s robotou to vyšlo 332 eur... Plus menim tesnenia pod hlavou,výfukové a mnoho dalších malý šponovak teraze 2 hydroštely+sedla hydroštel.Dalej som namontoval pridavne mazanie ventilov jlm sadu a dokúpil som rozdelovač na 4 valec taký malý puk so 4 hadičkami a tryskami... Je to drahá oprava a ešte neviem kolko zoberie kamarat za opravu...Pán čo mi generálkoval hlavu pripisuje podpalenie nie až tak samotnemu plynu ale skôr vlhkosti z horenia plynu.čiže po vychladnuti motora skondenzuje zbytkova vlhkosť a hrdzaveju ventily a až ked sú trocha rozožraté nastáva podpalovanie kôli netesnosti... Odporučil mazať 2 nasobnou davkou čiže 100ml aditív na 100l plynu...moja niva mala nabehaných 95000 pri tomto podpálení podla neho pri mazaní môže vydržat dvojnásobok. NIVÁM ZDAR ;)

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 20:49
od Majo
mam na roznych mpi lpg lada motoroch najazdenych dokopy cca 200tkm, dalsie desiatky tisic s karbom, bez pridavneho mazania a nikdy ziadny problem s ventilmi. Tuto zavadu mohlo sposobit mnoho veci, no vzdy je to chyba "niecoho" a nie prevadzky na lpg ako takej. Lada ma ventily kvalitne, takze ak vylucime moznost, ze to niekde vo vlhkom prostredi stalo dlhu dobu vyjde z toho chyba nastavenia. A to bud nespravne casovanie(posunuty rozvod, volna retaz), nevhodna bohatost zmesi - co je u mpi celkom problem, ale aj to sa da. Niektori LPG fachmani su fakt neskutocni babraci - pokial lpg nastavia mimo 25% tolerancie, tak RJ povazuje udaje lambda sondy za chybne a prestane korigovat zmes, ventily sa prehreju....
Proste samotny motor vydrzi prevadzku aj na nekvalitne lpg, akurat filtre sa budu viac zanasat...

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv led 26, 2017 06:39
od Luděk Musil
Souhlasím s Majem. A to ve všech bodech :idea: .
Mám, na různých autech (viz podpis) najeto půl mega na plyn. Bez přimazávání, ani jeden motor mi ventily nepodpálil a žádný problém skrz LPG.
LPG mi vždy montovali prověření odborníci a totéž seřízení, většinou kontrolovaný analyzérem. L.

Re: Podivná zavada

PříspěvekNapsal: čtv led 26, 2017 21:32
od Adriansniper
Aj ja mám dufam kvalitne nastavene lpg a celkovo to vyzera odborne spravené splynovač brc je to 1.7i niva a dnes celé zle.... Bol som u kamarata v dielni vraj mu diagnostika vyhadzuje vahu vzduchu doniesol som ocovu nivu prehodili sme vahu vzduchu a troška lepšie...niva mala ako taky chod.Neskôr začalo hadzat chybu 1 valca vymenili sme hydroopory za nové ale nič absolutne nič to nepomohlo.Motor išiel ticho len má neskorý nábeh.Išiel som sa povoziť no netahá vôbec.Divné štrkotanie od motora... Podla ocovej nivi skusil zapojit hadice na škrtiacej klapke teda hadice na chladenie klapky a zrazu motor ledva dýcha nevieme už čo stym je ved hlava je zgeneralkovaná.Z výfuku išiel štiplavý dym