Podivná zavada

Moderátor: Moderátoři

Podivná zavada

Příspěvekod Mates 76 » čtv bře 05, 2015 19:35

Zdravým všechny a rád bych položil následující dotaz . Mám Nivku necelé dva roky rok výroby 2013 1.7 mpi najeto 34000km. Od samého zacatku mě provází problém ,který se objevuje při venkovní teplotě od 2 stupňů a níže jinak se to neobjeví . Stručně - ráno nastartuji -chytne bez problému asi po 1 minutě volno běhu aniž bych něco dělal začne blikat kontrolkaCE a po 30 vteřinách svítí trvale s tím ze jde na tři válce. Pokud v tu chvili vypnu klíče a znovu nastartuji tato zavada se již neobjeví. Na diagnostice se objeví závada typu "porucha zapalování prvního válce "a jinak nic jiného. Bylo už vyměněno teplotní čidlo motoru ,zapalování kabely,hydrostely,vstřikovac na prvním válci, zapalovaci modul , svíčky a nic ,už všem dochází fantazie . Předem děkuji za každou radu
Mates 76
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv bře 05, 2015 19:08
Bydliště: Kladno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Luděk Musil » čtv bře 05, 2015 20:11

Nechci si hrát na "vesničku střediskovou a doktora Hrušínskýho" ... ale nedá mi to nezeptat se:
A když se do té minuty rozjedeš - tak se problém neobjeví?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Mates 76 » čtv bře 05, 2015 20:19

Zdravím dobra otázka ,zapomněl jsem to napsat pokud se hned po nastartování rozjedu tak se tento problém vůbec neprojeví
Mates 76
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv bře 05, 2015 19:08
Bydliště: Kladno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Luděk Musil » čtv bře 05, 2015 20:36

Dál už to jde tak trochu mimo mě - multipoint neumím.
Jediný, co mě napadá, je příprava směsi. Tam je nějaká lišta, ze které se rozvádí palivo ... je čistá a plně průchozí? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv bře 05, 2015 20:51

Podívej se na řídící jednotku, jestli se ti do ní nedostala někudy voda.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Mates 76 » čtv bře 05, 2015 20:59

Tak ta je tam také nova z důvodu zrušeni imobilizeru a s tou původní to dělalo stejně tak nevím?
Mates 76
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv bře 05, 2015 19:08
Bydliště: Kladno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Majo » pát bře 06, 2015 07:23

taketo zavady su fakt "najlepsie", z toho ide porazit. 2013 je este euro4 alebo uz je to euro5? Napadlo mi to iste, co Ludkovi Musilovi s priechodnostou listy, ale asi to bude blbost lebo Niva euroIV ma este vracacku do nadrze a teda sa lista neustale preplachuje(na rozdiel od napr Priory, kde sa bordel hromadi a nema kam dalej). A hlavne by sa to asi neprejavovalo prave na volnobehu, ale skor asi pod zatazou.

Skor mi to pride na nejaky kablik, bud na vstrekovaci, alebo na inducke(nizkonapatovy), ale taketo veci sa hladaju fakt tazko a tiez neviem logicky odovodnit suvislost s teplotou a volnobehom...

A mozno to nie je zavada elektronicka, ale mechanicka. Nebolo by zle zmerat tlaky, ci na 1.valci nie je horsi. RJ vyhodnocuje aj take blbosti ako je rovnomernost spalovania zmesi(ak hodnoty na lambde kolisu a RJ vyhodnoti, ze je to vzdy v case ked odpaluje prave prvy valec...)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Mates 76 » pát bře 06, 2015 17:54

Zdravím ,ta je to euro5 a v autě je ještě LPG ale ten motor jde na ten plyn lépe jak na celej benzin ,ale ten problém je od samého zacatku ještě když tam plyn nebyl
Mates 76
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv bře 05, 2015 19:08
Bydliště: Kladno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Majo » pát bře 06, 2015 19:16

a robi to len na benzin alebo aj na plyn? alebo to robi v case kym este je motor natolko studeny ze plynova RJ brani prepnutiu do plynu?

a ma euro V Niva vracaku od vstrekovacej listy? lebo u Prioy to "vylepsili", ze uz vracacku nema a tlak paliva je regulovany elektronicky a sposobuje to problemy s hromadenim necistot vo vstrekovacej liste a ucpavanim vstrekovacov.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Mates 76 » pát bře 06, 2015 19:44

Děla to jenom na benzin a to jen při teplotách pod 2 stupně a níže jak jsem již popsal na zacatku ale zatím všem díky za prispevky
Mates 76
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv bře 05, 2015 19:08
Bydliště: Kladno

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Adriansniper » stř říj 05, 2016 18:53

Mne robí to isté niva ale bez rozdielu teploty... Ked necham auto na volnobehu cca 20 sekund tak tiež chyba ale tretieho valca a auto nema tah až po vynulovaní chýb obd-čkom.Menené sviečky,kable,vstrekovač a stale to robí...
Adriansniper
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte úno 23, 2016 20:24

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Adriansniper » stř led 25, 2017 20:36

Tak moja závada takmer odstránená... Blbnutie motora mojej nivy bolo zapríčinené podpálenými ventilmi ale najviac podpálený bol 3 valec ten mal po zmeraní tlakov 3 ostatné 10.Dal som to zrepasovať jednému pánovi bol umna vychválený tak zrovnanie hlavy,zbrusenie sedla ventilov nové ventily a voditka ventilov a semeringy a s robotou to vyšlo 332 eur... Plus menim tesnenia pod hlavou,výfukové a mnoho dalších malý šponovak teraze 2 hydroštely+sedla hydroštel.Dalej som namontoval pridavne mazanie ventilov jlm sadu a dokúpil som rozdelovač na 4 valec taký malý puk so 4 hadičkami a tryskami... Je to drahá oprava a ešte neviem kolko zoberie kamarat za opravu...Pán čo mi generálkoval hlavu pripisuje podpalenie nie až tak samotnemu plynu ale skôr vlhkosti z horenia plynu.čiže po vychladnuti motora skondenzuje zbytkova vlhkosť a hrdzaveju ventily a až ked sú trocha rozožraté nastáva podpalovanie kôli netesnosti... Odporučil mazať 2 nasobnou davkou čiže 100ml aditív na 100l plynu...moja niva mala nabehaných 95000 pri tomto podpálení podla neho pri mazaní môže vydržat dvojnásobok. NIVÁM ZDAR ;)
Adriansniper
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte úno 23, 2016 20:24

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Majo » stř led 25, 2017 20:49

mam na roznych mpi lpg lada motoroch najazdenych dokopy cca 200tkm, dalsie desiatky tisic s karbom, bez pridavneho mazania a nikdy ziadny problem s ventilmi. Tuto zavadu mohlo sposobit mnoho veci, no vzdy je to chyba "niecoho" a nie prevadzky na lpg ako takej. Lada ma ventily kvalitne, takze ak vylucime moznost, ze to niekde vo vlhkom prostredi stalo dlhu dobu vyjde z toho chyba nastavenia. A to bud nespravne casovanie(posunuty rozvod, volna retaz), nevhodna bohatost zmesi - co je u mpi celkom problem, ale aj to sa da. Niektori LPG fachmani su fakt neskutocni babraci - pokial lpg nastavia mimo 25% tolerancie, tak RJ povazuje udaje lambda sondy za chybne a prestane korigovat zmes, ventily sa prehreju....
Proste samotny motor vydrzi prevadzku aj na nekvalitne lpg, akurat filtre sa budu viac zanasat...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Luděk Musil » čtv led 26, 2017 06:39

Souhlasím s Majem. A to ve všech bodech :idea: .
Mám, na různých autech (viz podpis) najeto půl mega na plyn. Bez přimazávání, ani jeden motor mi ventily nepodpálil a žádný problém skrz LPG.
LPG mi vždy montovali prověření odborníci a totéž seřízení, většinou kontrolovaný analyzérem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Podivná zavada

Příspěvekod Adriansniper » čtv led 26, 2017 21:32

Aj ja mám dufam kvalitne nastavene lpg a celkovo to vyzera odborne spravené splynovač brc je to 1.7i niva a dnes celé zle.... Bol som u kamarata v dielni vraj mu diagnostika vyhadzuje vahu vzduchu doniesol som ocovu nivu prehodili sme vahu vzduchu a troška lepšie...niva mala ako taky chod.Neskôr začalo hadzat chybu 1 valca vymenili sme hydroopory za nové ale nič absolutne nič to nepomohlo.Motor išiel ticho len má neskorý nábeh.Išiel som sa povoziť no netahá vôbec.Divné štrkotanie od motora... Podla ocovej nivi skusil zapojit hadice na škrtiacej klapke teda hadice na chladenie klapky a zrazu motor ledva dýcha nevieme už čo stym je ved hlava je zgeneralkovaná.Z výfuku išiel štiplavý dym
Adriansniper
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte úno 23, 2016 20:24

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron