Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Moderátor: Moderátoři

Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » stř říj 02, 2013 17:20

Na tom mojom pojízdném pařezu se objevila závada, kterou neumím dešifrovat: Niva, 1,7mpi najeto 10k (koupená v dubnu) a nyní od rána závada: rozjedu se, asi na 3tis. otáček, motor je ohřátý. chtěl bych přeřadit, noha z plynu, spojka.. a motor si ještě v tomto okamžiku přidá tak 500 otáček, pak otáčky spadnou... žádné svícení CHE, jízda je klidná, necukavá.. Kdybych nejezdil bez 3 týdnů 40 let, řekl bych že projev závady je stejný, jako když žák v autoškole nejdřív zmačkne spojku a pak teprve pustí při řazení plyn. (v autě je již elektronický plyn tak se nějaké lanko nemůže přidírat...) Máte někdo nějaký nápad co s tím? dík.
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod Majo » stř říj 02, 2013 18:34

vzhladom k elektronickemu plynu a tomu, ze je to v zaruke, doporucujem zarucny servis. Diagnostika by mala zavadu odhalit. Ked sa v tom budes vrtat, tak aj ak na to prides nakoniec skoncis v servise kvoli vymene suciastky. Ma to aj snimac spojky? Ale pravdepodobne to bude bud v snimaci polohy plynoveho pedalu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » čtv říj 03, 2013 05:38

Ano, máš pravdu, je to v záruce, takže žádná oprava doma. Ale: rád přicházím věcem na kloub dřív než to ukáže či spíše neukáže diagnostika. Na opravu ale nemám součástky a proč bych opravoval, když je to v záruce. Druhým důvodem je podat validním způsobem informaci do servisu. Je to cesta 70km, tedy +- hodina a kousek jedna cesta, něco tam na práci a den dovolené je v háji. Po zkušenostech s opravovači jiných aut- nikdo nemá nic skladem. Věřím, že servis předem varován si něco nachystá - ale možná. že to spraví trocha spreje nastříkaného na patřičné místo, ale se obávám, že nezbyde, než shánět kamaráda na odvoz zpět a po několika dnech zase tam.. Třetím důvodem je snaha nebýt za příliš velkého blbce, co skousne kdejakou pohádku o Karkulce, nebo Lambdě. takže: jen co bude odpoledne chvilka času, diagnostika napoví. Tu mám svoji a je to hned hotové.
Naposledy upravil jiri.k dne pát říj 04, 2013 05:05, celkově upraveno 1
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod Teepee » čtv říj 03, 2013 07:09

Elektronický plyn je přesně jak? Snímač je přímo na pedálu? Není tam nějaká mechanika, která s poklesem teplot začala zadrhávat?

A jinak, dovolil jsem si do titulku vlákna doplnit slovo pedálu, aby nevznikaly nějaký blbý asociace :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod dvk » čtv říj 03, 2013 07:53

Nevím jak je to u MPI, ale u SPi mě toto dělalo mimo jiné když byl vadný krokový servomotorek volnoběhu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » čtv říj 03, 2013 08:24

pedál s přímo napojeným snímačem polohy, snad se jedná o dvojitý potenciometr, takže při poruše jedné dráhy ŘJ použije druhý signál. A při poruše obou se nastaví zvýšené otáčky kolem 1500 a dojede se v náhradním (nouzovém) režimu... Dělá to snad jen při zahřátém motoru, to přesně nevím, bo se studeným autem jedu jako s fůrou vajíček.. :lol: Takže by to mohl být krokový motor pohonu klapky i volnoběhu, pokud jsou dva, to nevím přesně.
Teepee dík za opravu, dvojsmysl plynu mi nějak unikl.. :wink:
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod Majo » čtv říj 03, 2013 09:10

ano, su dva, jeden vastne nataca samotnu klapku a druhy je klasicky ako u spi a mpi do e IV, teda proste sa vysuva a zasuva a tym pripchava a odopchava volnobezny kanalik. Rusom sa nechcelo nic menit, takze na povodku skrtiacu klapku(pouzitu uz u samary v 90tych rokoch) jednoducho miesto snimaca polohy skrtiacej klapky namontovali motorcek, ktory tu skrtiacu klapku ovlada.

S tym potenciometrom je to sic pravda, ze je dvojity, avsak akakolvek elektronika na aute do doby nez odide uplne davajuca nespravne informacie je riadiacou jednotkou povazovana za bezchybnu. To sa prave da vycitat iba diagnostikou kedy technik musi vedie posudit, ci su hodnoty v realnych medziach.

Po zvazeni vsak suhlasim s dvk, ze ta zavada bude asi skor v motorcekoch nez snimacoch. Ten by asi nemal spozdenu odozvu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » pát říj 04, 2013 07:52

A nevíš, prosím, zda se někdo zabývá diagnostikou s osciloskopem? Knížka o tom je hezká..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod Majo » pát říj 04, 2013 19:56

fiha, aky narocny, vacsinou je uspech, ked obycajny mechanik - diagnostik nie je uplne mantave hovado :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » sob říj 05, 2013 19:45

toho se právě bojím, aby i ve značkových servisech nebyli jennačítači chybových kodů bez trošky logického uvažování. "Pan DIAGNOSTIK" se najde málokde. Bohužel...

Edit6/10/13 19:46: Tak jsem nasadil ELM 327 a je to jasné: žádná uložená závada. To si v servise budu připadat jako největší blbec. Ale mají tam legální soft, takže by mohli načíst i polohu plynového pedálu a polohu škrtící klapky.. pokud to budou umět. A ke všemu ještě dnes po celý den jezdím, motor přede jako kocour a nějaká zpožděná odezva plynu? Nikde nic...

Nejhorší závada je ta, co příjde jednou a pak se neopakuje..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod dvk » pon říj 07, 2013 06:42

jiri.k píše:Nejhorší závada je ta, co příjde jednou a pak se neopakuje..

Ale můžeš si být jistý, že se zopakuje, pokud přišla jednou, tak se vrátí.

Pokud není uložená žádná chyba, tak to ukazuje na závadu součástky, od které ŘJ nemá zpětnou vazbu, tzn. né závadu čidla, ale závadu nějakého ovládacího bloku .. např. toho servomotoru volnoběhu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod jiri.k » stř říj 09, 2013 05:47

tak stručné zhodnocení: diagnostika ukázala "sporadická závada 0830" což nikdo nevěděl co je. Po hledání na netu jsem došel nejprve k myšlence že se jedná o nesmysl, ona ta závada v některých seznamech vůbec není uvedená, na mercedesím foru je tato závada přiřazena k vadnému spínači spojky. To u Nivy opravdu nehrozí. Tak hledání dál, nakonec se podařilo najít, že opravdu jde o špérklapku.. Závada se zatím neopakuje, nic s tím nedělám. Jo, taky jsou od včera na autě nové svíčky. diagnostika hlásila závadu na jednom válci, kuk tam: a hele, byla tam jiná svíčka.. Poznámka závěrem: je zajímavé, že doma diagnostika nezobrazila žádnou závadu.. ale to je na delší řeč.
Takže z mé strany spokojenost, pan Nedbal opět příjemný a ochotný.. strach z mé strany byl zbytečný.
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod dodsti » sob led 18, 2014 17:21

zdravim vas chcem sa spytat lebo mam podobny problem u Niva 1,7spi rv2001, a to ze mi pri rozbehu bez zaradeneho prevodoveho stupna (jazda z kopca) auto nezmyselne samo prida plyn na cca 1600 otacok ked zastavim tak po cca 3sekundach sa volnobeh vrati na 1000 otacok
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Uživatelský avatar
dodsti
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob led 18, 2014 17:44

dodsti píše:zdravim vas chcem sa spytat lebo mam podobny problem u Niva 1,7spi rv2001, a to ze mi pri rozbehu bez zaradeneho prevodoveho stupna (jazda z kopca) auto nezmyselne samo prida plyn na cca 1600 otacok ked zastavim tak po cca 3sekundach sa volnobeh vrati na 1000 otacok

Toto je normální stav, pokud je vozidlo v pohybu na neutrál, tak ř.j. úmyslně zvýší otáčky na 1 600 ot.
Po zastavení je opět sníží na cca 800 ot. Oficiální zdůvodnění bylo že se tímto zlepší opětovné zařazení rychlostního stupně.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Po uvolnění pedálu plynu si motor ještě přidá

Příspěvekod dodsti » čtv led 23, 2014 18:41

Aha takze nemusim dalej rozmyslat cim to je :D dakujem pekne za objasnenie ale potom mi napada este jedna otazka a to ze ak by som odpojil cidlo rychlosti ak sa nemylim tak na redukcnej prevodovke, prestal by tento jav ? pretoze jazdim velmi casto dlho dole kopcom kde auto "papa" ako dive a zbytocne ! nastartovane mam len kvoli podtlaku brzd ... a este jedna vec pises ze sa jedna o opetovne zaradenie prevodoveho stupna ale mne to robi aj pri zaradenom stupni aj to je normalne ?
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Uživatelský avatar
dodsti
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků