Stránka 1 z 12

Přístrojová deska - Niva + POJISTKY

PříspěvekNapsal: sob čer 20, 2009 15:13
od Chaosss
Zdar prosím o radu nesvíti mě na Nivě 1.7 i typ 21214 přístrojovka a podsvicení cuplíků.nemá tady nekdo schéma ktera pojistka k čemu patří??pojistky sa zdaji byt dobre,zda sa me ze to moze delat klidne spalena jedna zarovka a pak nic nesviti ani pristrojovka ani cuplíky

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 00:38
od staneko
Kdyby přestala svítit žárovka, tak ostatní budou fungovat ..... kdyby praskla pojistka, tak mám pocit, že by nefungovalo ještě něco ..... zkus se podívat na reostat, kterým se nastavuje intenzita podsvícení ...... sem tam se stane, že odejde ..... ale už sem viděl i případy, že s tím někdo jinej otočil a ztlumil to a ten kdo s tím jezdí normálně si toho nevšiml :shock:

Rozpis pojistek

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 08:46
od Luděk Ondrůch
Pojistky:

1). 16 A - Stropní osvětlení, houkačky, zásuvka, zapalovač,brzdová světla.
2). 8 A - Stěrače, elektromotor topení, ostřikovač čelního skla, relé stěračů a ostřikovačů světel, stěrače světel.
3). 8 A - Levé dálkové světlo, kontrolka zapnutí dálkových světel.
4). 8 A - Pravé dálkové světlo.
5). 8 A - Levé potkávací světlo.
6). 8 A - Pravé potkávací světlo.
7). 8 A - Levé přední obrysové světlo, pravé zadní obrysové světlo, kontrolka obrysových světel, pravá svítilna osvětlení RZ.
8). 8 A - Pravé přední obrysové světlo, levé zadní obrysové světlo, levá svítilna osvětlení RZ, osvětlení zapalovače, osvětlení přístrojů.
9). 8 A - Kontrolka a ukazatel stavu oleje, ukazatel teploty chladicí kapaliny, kontrolka a ukazatel stavu paliva, kontrolka ruční brzdy, kontrolka stavu brzdové kapaliny, směrová světla, kontrolka dobíjení akumulátoru, otáčkoměr, zpětné světlomety, kontrolka uzávěrky mezinápravového diferenciálu.
10). 8 A - budící vinutí alternátoru, regulační relé.
12). 8 A - stěrače a ostřikovač čelního skla, stěrače a ostřikovače světel (spínací impuls).
16). 8 A - Směrová světla a spínač v režimu havarijní signalizace.

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 11:24
od Chaosss
Jo dík za rady,to sem zkusal jako prvni otocit tim regulatorem podsviceni,estli to nekdo neztlumil pak sem sel do pojistek ale zadna neni spatna este to zkusim promerat.Pojistka sa moze zdát dobrá ale moze tam byt mikroskopicka trhlinka.toz zatim dík cus

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 11:41
od Chaosss
Jo este tam chybi co znamenajů pojistky 11 , 13, 14, 15 dík

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 12:02
od Michael 4x4
11.) 8A Osvetlenie ŠPZ
13.) 8A Rezerva
14.) 16A Ohrev zadného skla /pracovný obvod/
15.) 16A Rezerva

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 20:52
od staneko
Chaosss píše:Jo dík za rady,to sem zkusal jako prvni otocit tim regulatorem podsviceni,estli to nekdo neztlumil pak sem sel do pojistek ale zadna neni spatna este to zkusim promerat.Pojistka sa moze zdát dobrá ale moze tam byt mikroskopicka trhlinka.toz zatim dík cus


Nejdřív doporučuju mrknout na ten reostat ..... :wink:

PříspěvekNapsal: ned čer 21, 2009 20:57
od Cory
...dopojit ho a prepojit kablikom

PříspěvekNapsal: úte čer 30, 2009 11:59
od Chaosss
Hurááá problem je vyreseny tak sem rozebral ten reostat a ejhle on tam byl urvanyý pléšek,toz sem ho tam pripajal a uz to chachci vsecko sviti :lol: díík za rady :partyman:

PříspěvekNapsal: úte čer 30, 2009 22:07
od staneko
No tak to je dobře :D a ani to nebolelo :axe:

PříspěvekNapsal: čtv lis 11, 2010 21:50
od Míra151
vypaluje se pojistka levé přední parkovačky a pravého zadního světla
Když dám novou pojistku tak mě pohasne osvětlení přístrojovky a když po chvilce pojistka praskne tak se přístrojovka dvojnásobně rozsvítí

Nemá někdo tuto závadu opravenou-vyřešenou?

PříspěvekNapsal: čtv lis 11, 2010 22:14
od Hurikán
K pohasnutí dojde vlivem úbytku napětí v napájecím uzlu v důsledku zvýšeného proudového odběru z důvodu nějakého menšího zkratu na části obvodu. Chce to projít vedení celé dané větve na pojistce 7. Kromě LP a ZL obrysovky je na větev napojeno ještě osvětlení SPZ a kontrolka světel na palubce. Nic jiného, než důkladná kontrola s postupným odpojováním nepomůže. ;)

PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 18:31
od TomasNM
Jo,ked zhasne podsvietenie,prva vec po com by som isiel je reostat a prepojil by som ho dratom napevno. Oni tie budiky naplno svietia dost mizerne,takze ani tak ich neni vidno. Namiesto reostatu som namontoval ovladanie navijaka. Ten druhy problem bude,ze je niekde skrat na kostru. Treba ist po tej vetve a skontrolovat,ci vsetko co tam visi aj funguje. Dost mozne,ze bude predraty kabel v mieste ohybu,kde prestupuje do zadnych dveri k osvetleniu spz.

PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 19:16
od Míra151
právě když je tam pojistka chvilku dobrá tak podsvícení přístrojovky(tachometr,otáčkoměr) nic moc ale jak pojistka praskne tak se přístrojovka dvojnásobně rozsvítí až to tluče do očí a reostatem jsem to musel stlumit

PříspěvekNapsal: sob lis 13, 2010 19:41
od TomasNM
Podla schemy,ktoru mam su poistky 7(svetla+SPZ) a 8(podsvetlenie budikov) prepojene s jednym vstupnym dratom. Za predpokladu,ze ten privodny kabel je niekde zaoxidovany/povoleny,pri skrate na konci auta(SPZ,P7) moze byt pokles napatia na tom privodnom kabli taky velky,ze to je vidno aj na veciach zavesenych na P8(budiky). Isiel by som v prvom rade po tom osvetleni SPZ,hlavne v ohybe a potom by som este skontroloval privodny kabel P8-spinac svetiel(cierno-biely drat),pripadne dalej.