od Cory » pon říj 01, 2012 06:28
A co "hlavné rele"? Snád to má aj Niva. To relé je spínané plusom od spínačky a kostrou a zopne hlavný obvod (pri zapnutí zapalovania), ktorý napája mimo iného aj prístrojovku. Ak si dobre pamatám Tvoj problém, tak napríklad kontrolka motoru CHE svieti - to bude tým, že práve táto kontrolka je napájaná priamo zo spínačky a nie cez relé. Takže radím skontrolovať relé, asi bude vadné a odpojiť dorábané plusy.
EDIT: Práve som si prečítal znovu čo píšeš.
Pravá časť prístrojovky (otáčkomer, kontrolka ručnej brzdy, pásov, rezervy v nádrži, uzávierky diferenciálu a oleja) je napojená na plus trvalo (pri zapnutom zapalovaní) a kontrolky sú spínané kostrou z čidiel. Keď to nefunguje a po pripojení tvrdého plus áno, tak je problém v napájaní prístrojovky (buď spomínané hlavné relé alebo poistka)
Ľavá časť prístrojovky (kontrolka brzdovej kvapaliny, smeroviek, obrysoviek, diaľkových svetiel, hmloviek a vyhrievania zadného skla) je pripojená trvalo ku kostre a je ovládaná privedenými plusmi od spínačov. Ak tieto kontrolky nefungujú, znamená to, že je prístrojovka zle ukostrená.
Pozerám do schémy a keď si predstavím, že niekto dorobil budenie alternátora, tak ma napadá, či odpojil z alternátora to staré budenie, alebo to pichol rovno na ten káblik a je to nakoniec prepojené s prístrojovkou...to by mohlo robiť šarapatu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)