Přístrojová deska - Niva + POJISTKY

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » ned lis 14, 2010 20:03

TomasNM píše:Podla schemy,ktoru mam su poistky 7(svetla+SPZ) a 8(podsvetlenie budikov) prepojene s jednym vstupnym dratom. Za predpokladu,ze ten privodny kabel je niekde zaoxidovany/povoleny,pri skrate na konci auta(SPZ,P7) moze byt pokles napatia na tom privodnom kabli taky velky,ze to je vidno aj na veciach zavesenych na P8(budiky). Isiel by som v prvom rade po tom osvetleni SPZ,hlavne v ohybe a potom by som este skontroloval privodny kabel P8-spinac svetiel(cierno-biely drat),pripadne dalej.


Přesně tak, Stejně jak psal hurikán, je potřeba jít postupně po té vadné části instalace. Pokud jsou tam někde konektory, tak odpojit přední / zadní část instalace a vylučovací metodou určit vadnou část až k vadnému místu. Nebo, pokud jsou na autě známá místa namáhání kabeláže zkusít je přímo najít.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Míra151 » ned lis 14, 2010 20:18

dik za rady
skusím od pojistky cvaknout PŮčko a změřím odpor drátů v paticích od žárovek
Fak je ten že na zadních dveřích to je neštěstí u většiny aut
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod TomasNM » ned lis 14, 2010 20:39

Míra151 píše:Fak je ten že na zadních dveřích to je neštěstí u většiny aut

To je svata pravda. Mam aj Citroen Evasion rv.98,skoro v povodnom stave,kde mi tiez rupol kabel v mieste ohybu pre piate dvere a slaktrafil mi zadny stierac.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod Míra151 » ned lis 28, 2010 20:46

opraveno- pan majitel měl v zadních dveřích všechny dráty na volno
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod TomasNM » ned lis 28, 2010 20:49

Super. Mozes to opravit aj mne v Citrone. Ja som lenivy :D
Keby tam vyrobcovia dali nieco,ako priemyselne flexi kable,ktore maju velmi tenke zilky a polyuretanovu izolaciu,tak ten kabel prezije 20 nasobne cele auto. Ale bolo by to kua o 5E drahsie no...
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod Míra151 » ned lis 28, 2010 21:00

tak to jsi ještě nezažil čínské dráty na elektr. VZV
Izolace neporušena,neodřena a drát prostě není. Musíš rukou jet po izolaci každého drátu než to najdeš
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod TomasNM » sob pro 04, 2010 21:15

Stacilo mi vidiet cinske startovacie kable,kde bolo max 1sqmm dratu a 5mm hruba izolacia,aby to vyzeralo doveryhodne. Tymi tenkymi zilkami som myslel kabel s celkovym prierezom 1-2.5sqmm,ale zmotany z miliona ziliek.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Kolben » čtv lis 17, 2011 19:38

Dobrý den pánové, neví někdo, jak jsou zapojeny ty 2 konektory, co vedou do přístrojovky, jsou do špičky, bílý a červený. Jde mi o to, že při demontáži (výměna a kontrola žárovek) jsem zjistil, že k jednomu z vodičů na červeném konektoru (oranžový drát) je přiletován další drát, na kterém byla přidělaná 15A pojistka a kablík, který pokračoval z pojistky, nikam nevedl a měl zaizolovaný konec. Takže rozhodně "dobastlenec", ale z vrozené zvědavosti bych rád věděl, k čemu tam takováhle "hrůza" mohla být... Díky.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Kolben
 
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod veliz » čtv lis 17, 2011 20:38

Oranžový drát by měl být napájení obvodů přístrojovky (kontrolek a budíků). Vyvedený drát (přes pojistku) mohl být k čemukoliv, co vyžadovalo napájení. Jištění 15A pojistkou ale nedává smysl, neboť je předřazena 8A pojistka.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Kolben » čtv lis 17, 2011 21:01

Díky, myslel jsem si, že to bude nějaké napájení, protože je ten drát s větším průřezem, než ty okolo. Kdo ví, co tam kdo kdy dával, na druhou stranu, v autě je takovejch možností, kde "vzít 12V", než přiletovat v palubce 2 dráty k sobě :shock: Ale díky za rychlou odpověď. Podívám se, jestli náhodou není ta originální 8A pojistka nahrazena nějakou silnější, dávalo by to pak smysl.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Kolben
 
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Luděk Musil » čtv lis 17, 2011 21:21

Připájet kus drátu a dávat na to 15 A pojistku? Notabne na palubku? Na to bych hledal poněkud jistější zdroj! L.
PS: kuřecí tlačenka , teda aspoň ta z Alberta na Lesný je pěkně hnusná
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Kolben » čtv lis 17, 2011 21:23

No to já taky :wink:
P.S.: Kuřecí tlačenka je divná už z principu, vepřová, to je něco jinýho :-D
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Kolben
 
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Luděk Musil » čtv lis 17, 2011 21:27

Kolben píše:No to já taky :wink:
P.S.: Kuřecí tlačenka je divná už z principu, vepřová, to je něco jinýho :-D

PS: mám takový divný pocit ... znáte tu anglickou hudební gruppu? Duwenblitt ... ale rychle'
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Přístrojovka - zapojení

Příspěvekod Kolben » čtv lis 17, 2011 21:30

Jojo, už jsem je slyšel :D
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Kolben
 
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Nesvítící kontrolky

Příspěvekod cecil.110r » sob zář 29, 2012 12:16

Zdravím pánové. Tchán koupil docela mladou Nivu a tak nějak jí dáváme postupně dohromady. Je to Niva z roku 2008 a máme problémy s elektrikou. Postupně přestalo jít rádio. Nesvítí ani jedna kontrolka, tedy vlastně svítí jen jedna a to když se dají dálkové světla, tak to ukáže tu modrou... Jinak nic, ani osvětlení, ani otáčkoměr.... Palivoměr ukazuje pořád půlku nádrže a to nám už i došel benzín a hladové oko nic... Teplota si dělá co chce a leze hluboko za červéné pole a pak zase chvilku je na devadesátce... no hrůza... Kontrolka dobíjení, taky nic a kontrolka motoru je raději bez žárovky...
Všechny pojistky jsou ok i jsem multimetrem všechny přeměřil, jestli mají kontakty.... Setkal jste se s tím někdo? Koukal jsem na různé elektrické schémata a blbne okruh kolem pojistky č.2 .....
Poradíte, jak najít chybu?
cecil.110r
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob zář 29, 2012 11:53

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků