Zapalování NIVA 21214

Moderátor: Moderátoři

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Henry » úte srp 04, 2020 14:00

Jendo, dik za fundovanu odpoved! Teoreticky tomu sice stale nerozumiem, lebo nechapem ako moze vzniknut uzavrety elektricky obvod po 1 vodici (jedine ak by sa ten pociatocny potencial uzemnoval cez ten cierny kabel spolocneho zemnenia vsetkych tych cidiel). Ale prakticky som pochopil, ze ak zeleny kabel 59 s konektorom odpojim od oktanoveho korektora, malo by tam byt tych referencnych +5V z RJ a ked ho zapojim do oktanoveho korektora, mal by tam byt vystupny signal z korektora.

Realne som nameral na odpojenom konektore naozaj 5,05 V a pri zapojenom konektore 4,06 V, takze takmer maximalna korekcia (zmensenie) predstihu. Otacanim potenciometra sa dali nastavit hodnoty v rozpati 1,11 - 4,64 V, nastavil som teda tu minimalnu hodnotu (nastavovaci/otacaci knoflik potenciometra uplne dolava/v protismere hodinovych ruciciek) a takto to musi stacit. Toto rozladene nastavenie potesi tym viac, ze auto bolo pred cca. pol rokom na "diagnostike" u nemenovaneho odbornika, ktory keby sa naozaj pozrel na tie hodnoty cez ten Tech 1 diagnosticky pristroj, ukazalo by mu to, ze oktanovy korektor zmensuje predstih o dobrych 6-7°. Takto som na to musel prist ja primitivnymi metodami. Co si clovek nespravi sam, to nema.
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod nespor.jenda » úte srp 04, 2020 14:40

Pokud mi budeš schopen změřit odpor oktanového korektoru v jedné (pro zjednodušení krajní) poloze a také uvést napětí, jaké je s daným nastavením po zapojení korektoru na kabelu 59, můžu ti nakreslit přesné schéma s proudy a napětími, z kterého půjde pochopit, jak to funguje.
Nebo se můžu pokusit ti nakreslit schéma nepřesné, kdy si hodnoty odporů vycucám z prstu (a tím pádem nebudou nejspíš sedět hodnoty proudů), ale pro pochopení by mohlo stačit i to.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod nespor.jenda » úte srp 04, 2020 20:21

Jak by to podle mého skromného názoru mělo fungovat je rozkresleno v příloze, ale hodnoty odporů jsou vymyšlené pro příklad a tudíž se od reality mohou lišit. Stejně tak hodnoty proudů. Pro ilustraci a pochopení by ale mělo dostačovat.
okt_korektor_schema.jpg
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Henry » stř srp 05, 2020 17:31

Tak som to zmeral: hodnote vystupneho signalu 1,11 V z oktanoveho korektora zodpoveda odpor korektora 271 Ω.

Dakujem za snahu a schemu! Kazdopadne ja schemam a elektronike celkovo moc nerozumiem, tak som to moc nepochopil. Akurat vidim, ze potenciometer meni vnutorny odpor oktanoveho korektora (to som uz vedel, ved to je definicia potenciometra), cim sa meni aj signal vystupneho napatia korektora a prud prechadzajuci odporom v RJ. A vyzera to tak, ze ten kabel spolocneho uzemnenia cidiel je dolezity, ze bez neho by to asi nefungovalo, takze asi to je naozaj tak ako som predpokladal, teda ze ten prud tecie do korektora prave vdaka tomu GND (hoci tade tecie asi minimum prudu, ale nejake minimalne nenulove napatie sa tam da namerat).
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků