Zapalování NIVA 21214

Moderátor: Moderátoři

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod hush » pát zář 13, 2013 08:03

Když ten plyn dáš pryč, tak to na benzín funguje naprosto v pořádku? Pokud ne tak bych tu přírubu LPG asi neřešil.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » sob zář 14, 2013 11:28

Když tam ta příruba LPG je tak auto nedrží ani otáčky volnoběhu a když je venku tak alespoň ten volnoběh je celkem OK. Ale pořád mi to neřeší ten zásadní problém a to je akcelerace motoru a udržení otáček vyžších.
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Majo » sob zář 14, 2013 11:51

adamulik píše:13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.

Snimac koncentracie kyslika je podla mna taky okruhly snimac vo filterboxe, nie lambda sonda(ale mozem sa mylit a v tom pripade by mohol byt problem v privodnych kabloch k lambde).
oktanova korekce je zas niekde na blatniku, je to taky otocny potenciometer nazyva sa to aj oktanovy korektor a tiez bude pravdepodobne nieco s kablami/konektorom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » sob zář 14, 2013 14:03

Diky za vysvěltlení pojmů. V pláncích zapojení je ale uvedenno, že ve filtrboxu je čidlo teploty nasavaného vzduchu a lambda je označovaná jako kyslíkový senzor. Myslíš, že by tyto dvě heblátka mohly mít vliv na tyto problémy s motorem? Už mě to štve a chytám se už kdejaké kraviny. :rolleyes:
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Ivo » sob zář 14, 2013 23:52

A jak se to chová, když lambdu odpojíš úplně?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Cory » ned zář 15, 2013 08:00

Cidlo koncentracie kyslika je lambda :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » ned zář 15, 2013 08:16

Zatím jsem to bez lambdy nezkoušel ale snad zítra bude chvilka tak to vyzkouším a proměřím kabeláž k lambdě. Pokud jsem se dobře díval tak po otočení klíčku do pohotovostní polohy by měly na konektoru být jak kladny tak i záporný pól napětí baterie a ty zbyvající dva proměřím odpor mezi konektorem lambdy a konektorem řídící jednotky. Všechno mi to ale přijde jako by motor měl nedostatek paliva tak zkusím projít palivové potrubí a při nastartovaném motoru zjistit jestli si někde napřisává vzduch.
Díky za rady každá další je vítána!
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » stř zář 18, 2013 19:23

Dnes se našla chvílka tak jsem něco zkusil.
Dolil jsem svěží benzín zresetoval ŘJ a dobil baterii.
Chvíli trvalo než motor naskočil a ale když se to povedlo tak držel otáčky volnoběhu kolem 1000ot/min. po zahřáti otáčky klesly na okolo 700.
Po sešlapování pedálu opět stejný problém motor se dusil. Po chvíli se rozsvítila kontrolka motoru po vyblikání opět chyba 13. Odpojil jsem lambdu a motor beze změny. Při zvyšení otáček na 2000 a postupném pomalém přidávaní plynu otáčky poklesly a ne a ne se zvýšit. Na konektoru lambdy napětí bateríe jsem naměřil bohužel jsem nestihl přeměřít zbývající dva dráty.
Ještě mě napadlo jak jsem montoval novou lambdu tak měla poněkud jiný vzhled než ta původní nemohlo by to mít nějakou souvislost?
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » stř říj 16, 2013 09:55

Pánové tak konečně problem vyřešen.
Napadlo mě změřit tlak paliva a ejhle bílá vrána 0,5 atm. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a auto šlape jako správný rus. Teď ještě doladit detajly a jdeme na STK.
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Hurikán » stř říj 16, 2013 23:39

No tak sláva!!! A co plyn? Na ten to jede taky?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod adamulik » úte lis 05, 2013 19:37

Auto šlape bez problému akorát po nějaké době od nastartování se objeví chyba chudá palivová směs. Zatím je nivka ve fázi testovacích jízd tak uvidíme.
Dodatečně ještě děkuju všem za rady!
Lada NIVA 1,7i, Škoda Favorit, Reform Metrac H5, Zetor 7211, Kubota 9540, Babetta 210, Jawa 50/21
Uživatelský avatar
adamulik
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 28, 2012 11:08
Bydliště: Třinec - Oldřichovice

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Henry » pon srp 03, 2020 16:41

Vedel by mi niekto znaly problematiky (asi jedine Cory :D ) opisat a vysvetlit funkciu "oktanoveho korektora" na Nive 21214/1,7 SPI? Predstavoval som si to zapojenim nejako velmi podobne ako cidlo absolutneho tlaku (MAP), teda ze jednym kablom ide referencnych +5V z RJ do cidla, druhym kablom vystupne napatie (na MAP premenlive podla tlaku, na oktanovom korektore konstantne podla polohy potenciometra) a tretim kablom uzemnene cidlo/korektor. Oktanovy korektor ma vsak podla elektrickej schemy sice 3 konektory, ale idu don iba 2 kable - jedno zemnenie (cierny kabel 61/69, pin D12 na RJ - spolocne s MAP a cidlom teploty nasavaneho vzduchu) a jeden zeleny kabel 59/pin B12 na RJ, ktorym ZAROVEN ma ist +5V z RJ a naspat (?) vystupny signal z oktanoveho korektora (default cca. 1V). Nerozumiem ako moze jeden kabel sluzit zaroven ako vstup a vystup s rozdielnymi napatiami. Dakujem!
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Luděk Musil » pon srp 03, 2020 17:02

Ten korektor je, velmi zjednodušeně, pouze potenciometr, který je nastaven řekněme na nula stupňů předstihu. A to je ten naměřený 1 Volt.
Chceš-li, z jakéhokoliv důvodu jako je třeba méně kvalitní palivo, změnit předstih - změníš jej právě tímto oktanovým korektorem. Je to pouze sofistikovanější obdoba mechanického korektoru na rozdělovači.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10477
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod Henry » pon srp 03, 2020 17:24

Funkcii potenciometru rozumiem, akurat s mojimi chabymi znalostami z elektroniky si myslim, ze kazdy potenciometer musi mat vstup a vystup oddelene. Teda ze do potenciometru vstupuje nejake napatie/prud, v potenciometri je "zrazene" na nejake ine napatie/prud a to potom vystupom ide niekam dalej. V tomto pripade to tak nevyzera byt alebo skratka tomu nerozumiem.

Ja v podstate len chcem vyskusat, ci oktanovy korektor je nastaveny spravne, v nasich podmienkach je to 0° korekcie, comu by malo zodpovedat vystupne napatie 1V. A teraz je otazka, kde ho merat. Na zelenom kabli 59? A nema tam byt tych vstupnych +5V? Aby sme sa rozumeli, pripajam cast schemy s oktanovym korektorom a ilustraciu jeho zapojenia.
Přílohy
Oktanovy_korektor_2.jpg
Oktanovy_korektor_2
Oktanovy_korektor_1.jpg
Oktanovy_korektor_1
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvekod nespor.jenda » úte srp 04, 2020 08:00

V SPIčku se nevyznám, ale připojeného schématu oktanový korektor, ale ani čidla teploty nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny nemají připojeno referenční napětí +5V. Tedy bys měl měřit (a naměřit ten 1V při nulové korekci až 4,5V při nejvyšší korekci) skutečně na zeleném vodiči 59.
Nejsem si tím zcela jist, ale tipnul bych si, že princip těchto čidel bude v tom, že jejich řekněme signálové svorky jsou zároveň "ideálním" proudovým zdrojem. To znamená, že z takové svorky teče konstantní proud, ale napětí se mění podle odporu připojené zátěže (u oktanového korektoru potenciometru). Tudíž je vodič 59 zároveň napájením (proudem) a signálovým vodičem (napětí je sginál). A ke změření odporu na potenciometru nejsou potřeba tři vodiče, ale pouze dva.
Jestli kecám, tak mne může někdo znalejší klidně poopravit. Jen proboha v posledním slově předchozí věty nevynechejte písmeno "o".
---
Edit: kouknul jsem pořádně na to druhé schéma, které se týká pouze zapojení svorek oktanového korektoru. Tam je vidět, že uvnitř řídicí jednotky je ke zdroji +5V sériově připojen odpor a teprve za tímto odporem jde svorka na vodič 59 a právě v tomto místě je na ní měřen signál (napětí). Ve výsledku jde tedy o zdroj proudu, ale to slůvko ideální, které jsem uvedl dříve, berte skutečně v těch uvozovkách, do kterých jsem ho uzavřel.
Lépe než jako zdroj proudu si to člověk představí jako nezatížený odporový dělič napětí:
+5V -> R1 (konstantní, uvnitř řídicí jednotky) -> svorka vodiče 59, zároveň měření -> R2 (oktanový korektor, proměnný) -> 0V (GND)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků