Stránka 10 z 10

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: sob pro 31, 2016 11:14
od Vrabco.il
Ahoj nivaci. Prave som kupil nivku 1.7i rok 95. Auto je super. No jednu radu by som potreboval. Pri volnobehu ked ostane auto v pokoji sa mi rozsvieti CHE ale zaradim rýchlosť,prejdem 200-300m a zhasne. Je to čosi vážne,alebo sa tým nezaoberat.
Som nováčik. No pri vykone to nič nerobí.
Ďakujem.
Je to tu super forum. Už som veľa veci opravil podľa vás.

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: sob pro 31, 2016 16:37
od Luděk Ondrůch
Vyblikej chybové kódy a napiš je sem. Návod tu někde je.

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: sob pro 31, 2016 17:02
od Luděk Musil
Luděk Ondrůch píše:Vyblikej chybové kódy a napiš je sem. Návod tu někde je.
Zde: viewtopic.php?f=50&t=14735
L.

Kontrolka motoru Niva 1,7i 2011

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2018 07:23
od Mari5456
Všechny Vás zdravím a rád bych požádal o pomoc. Na dlouhé Nivě 1.7i z roku 2011 se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Diagnostika ukázala 6 uložených závad. Auto jede normálně, jen při studeném startu na volnoběh houpou otáčky. Neporadil byste někdo čím začít abych nekupoval zbytečně díly které budou v pořádku. Auto má najeto 50 tisíc. Níže vypsané závady:

1, P0422 Účinnost hlavního katalyzátoru (řada 1) - příliš nízký
2, P0500 Snímač rychlosti jízdy
3, P0102 Měřič hmotnosti/množství vzduchu - příliš malý signál
4, P0134 Lambda sonda (řada 1, sonda 1) - komponenta/funkce neaktivní
5, P0340 Snímač polohy vačkového hřídele
6, P0123 snímač polohy škrtící klapky/ pedálu A - příliš vysoký signál

Děkuji za každou případnou radu

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2018 10:52
od Luděk Musil
MPi neznám :cry: .
Ale začal bych fyzickou kontrolou snímače rychlosti jízdy, jestli třeba není utržený drát.
No - ještě mě napadla jedna věc: co se stalo před tím, než to začalo svítit? Odpověď nic je nesprávná.
L.

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2018 15:55
od Teepee
ad. P0340 Snímač polohy vačkového hřídele
Jednoduchá věc je, vytáhnout čidlo polohy vačkového hřídele, je v hlavě válců za vodorovnou horní hadicí chladiče, drží ho tam jeden šroubek.
Pokud nepůjde ven, je nafouklé a vadné, pak je třeba ho vyměnit.
Vyzkoušeno na RV 2010, cca 57 000km

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2018 17:12
od Luděk Ondrůch
Zkontroluj nejdřív pojistky.

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: stř pro 19, 2018 09:29
od Mara
Jen tipnu, ze to muze byt neco jako treba lambda (třeba) a s necim takovym řada chyb zmizne sama..

Re: Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: stř pro 19, 2018 12:59
od Teepee
Mara píše:Jen tipnu, ze to muze byt neco jako treba lambda (třeba) a s necim takovym řada chyb zmizne sama..
Jestli to spíš nehapruje nějaké ukostření, když chybu hlásí 5 snímačů najednou! Co třeba kuny, neřádily někde? Nebo něco jako vlhkost v ŘJ?
Lambda by při 50 000km ještě měla být v pohodě. Vizuální kontrolu lambdy ale určitě udělat - připojená, utažená, podložka OK. Řada (bank) 1 nic, v Nivě je jen jedna. Sonda (sensor) 1 je ta před KATalyzátorem, takže prohlídnout hlavně tu. Za Katem je pak Sonda 2
Čidlo vačky psal Majo, že odchází celkem běžně, to při 50 000km zkontrolovat neuškodí, když mě odešlo v cca 57 000km. Chybu mi vyhodilo jen tu P0340 a nepřepínalo se to na LPG.
Když se chyby vymažou, které se vrátí zpátky? Všechny?