Stránka 1 z 10

pořád svítí kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 15:19
od Chaosss
Zdar prosim o radu,mám Nivu 21214 a pořád mi sviti kontrolka motoru,byl jsem s tim v servise vyblikali me tam ze je spatny snimac rychlosti tak ho vymenili a sviti to porad.Mám to aj s imobilizerem mozna to dela bordel. Dík za rady

PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2010 10:27
od marty
a co pojistka je to mám pocit ta prostřední nožovka.

Check Engine - 2121

PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2012 11:17
od rasty77
Ahojte,
Nechcel som otvarat novu temu, ale to co trapi moju nivu som tu nenasiel. Takze poporiadku, kedze som zistil ze predchadzajuci majitel vybral ziarovku kontrolky check engine (asi ho otravovala ked tam svietila stale) tak som ju tam zalozil spat. Po vyblikani zavad som zistil, ze lambda sonda je zla, a to mi povedali aj na emisnej prehliadke.
Tak som kupil novu Bosch(cislo neviem z hlavy)
A teraz to pride, po vynulovani RJ odpojenim vsetko fungovalo ako malo, teda po nastartovani kontrolka CE zhasla, no na moje prekvapenie sa rozsvietila po tom ako motor dosiahol 90°C a svietila stale (vyblikane, chybovy kod 13)
Presiel som teda kable a nic som nenasiel, no zistil som, ze ked sa vraciam z chaty a idem z kopca so zaradenou stvorkou, resp. so zaradenou akoukolvek rychlostou kontolka cca po 10 sekundach zhasne a zasvieti cca po 5tich sekundach ked pridam rychlost pred dalsim kopcom a to sa opakuje vzdy ked pustim plynovy pedal so zaradenou rychlostou. Nejak moc ma to netrapi, pretoze auto (Niva21214 99rv.) ide a funguje. Iba by ma zaujimalo ci sa niekto z tu pritomnych odbornikov s niecim takym nestretol.
Lambdu som nepremeriaval, mozno je aj tato vadna.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2012 10:56
od bohuslav lada 21044i
ahoj něco podobného mi dělala moje lada 21044i nikdy jsem nepřišel na to jaký problém ve voze je . Táta kupoval zmíněnou ladu jako novou a začalo to svítit chvíly po koupi vozidla . Nikdy stím nebyl žádný problém jen zkrátka svítilo ce

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2012 18:14
od Luděk Musil
Chyba 13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku (Lambda)
viz: viewtopic.php?f=50&t=14735
Ale proč tohle dělá - to teda netuším.
Mě to udělala Lambda (asi teda Lambda) jednou a to když jsme se vraceli z Estonska. Někde v půli Polska taky začala takhle svítit /blikat. Ale druhý den už se to neopakovalo ... . L.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: pon říj 22, 2012 08:33
od dvk
rasty77: Mě to přesně takhle dělalo. Po ohřátí se rozvsítil CHE, pokud se s autem jelo většinou z kopce bez plynu, CHE zhasla, po přidání se opět rozsvítila. Bylo to vadnou lambdou, vyměnil jsem ji a od té doby je klid. Takže pokud jsi kupoval novou, tak buď jsi koupil nevhodný typ nebo je taky špatná nebo je někde zlá kabeláž. Jinak auto sice na první pohled normálně jede, ale motor jede v nouzovém režimu a žere o dva litry víc než normálně.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: úte říj 23, 2012 11:37
od rasty77
Dakujem vsetkym, ktori odpovedali :) uz som mal obavy, ze sa s tym nikto nestretol. Asi to ani riesit nebudem, auto pouzivam iba cez vikendy na polovacky, ale ak sa dostanem na ukrajinu kupim jedbu lambdu a dam vediet kto mal pravdu :P

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: sob říj 27, 2012 14:00
od agbar
Zdravím so tu nový, no už vyše pol roka to tu sledujem a je to fakt OK a veľa mi to pomohlo. Mám prekúpenú NIVU 1,7i r.v. 2OOO jednobod a taktiež LPG BRC. Auto mám pol roka a doposiaľ OK, menšie chybičky som podľa vašich rád odstránil. Teraz mám problém so spotrebou okolo 2O lit. na benzíne ale aj LPG. Terazn riešim riešim spotrebu benzínu- LPG len rezerva. Vyblikaním som zistil chybu 44 tak som si požičial lambdu z takej istej nivy malo jazdenej, dal do suchej nádžri 5 l a urobil pri normálnej jazde do 80 km/h 6O km teda 8,3 /1OO, cestami III. tr. okolo naších obcí na východe SK skoro pri harniaciach UA a PR. Chek ani raz nezasvietil tak som bol spokojný. Zrazu sa mi občas rozsvietil check a kontrolou zistené závady 24 a 35. Pod autom so zistil, že snímač rýchlosti ten okruhly aj s okrúhlou koncovkou na kábloch je KO a to tak, že droty na na snímači fuč, ale dlhodobo, nakoľko som ťažký terén nejazdil. Nakoľko bývam skoro pri UA a to v Humennom objednal som aj snímač rýchlosti a vyskúšam. Chcel by som od skúsených radu či absencia tohto snímača a zaváda 35 /kupím nový aj ten /má za následok takú vysokú spotrebu, keď tesne pred zistením som urobil spotrebu okolo 8 po výmene lamdby sondy. Pred jej výmenou mi chyba 24 a 35 nevyskakovala. Starý majiteľ povedal, že na LPG jazdil okolo 36O km prevažne terén a ja tiež no potom už len 24O. Prooooooosím o radu k tej hnusnej spotrebe. Vopred vďaka.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2012 17:13
od Luděk Musil
Pokud nedává čidlo rychlosti signál o pohybu vozidla, tak to ŘJ vyhodnotí jako chybu, přejde do "nouzového režimu", zvýší otáčky, což má za následek i vyšší spotřebu. L.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2012 18:07
od agbar
Ludku vdaka, ale teraz som sa docital v rubrike zvlastna suciastka, ze 20 l to nemoze robit ten snimac, kde mam hladt inu chybu, ked motor slape inac ako hodinky, chech nesvieti stale a co ma za nasledok kod 35 postaci vymena cidla, ktore som vycistil a aj tak checkuje. Ta moja NATASA zare jak Zil- smeju sa mi chlapi

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2012 18:46
od Cory
Taka blba otazka...Nepribrzduju ti kolesa?

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2012 20:55
od agbar
Od tych veci som zacinal...bolo v poriadku aj deravy vyfuk som spravil a magicka 20-cka sa ma drzi:-(

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2012 18:03
od agbar
rasty 77 aku tam maš lambdu ja som tam dal z UA Bosch, číslo neviem, ale pozriem. Má 4 kable čierny, sivý a 2 biele, no neviem či taká tam ide napíš. Vymenil som aj snímač rýchlosti z UA za 1O eciek /vraj/ je menší, 3 čierne káble bez označenia, okrúhla koncova, 6 imp na otáčku nasadil som a pasoval, tak uvidíme, po skúšobnej jazde sa chyba 35 už neobjavila, spotrebu zmerám po výmene snímača kľukovky. No ďalší problém, pri jazde na benzík check nič no na LPG chyba 13. Mňa z NATAŠI porazí ... je to možné, že na benzín 13 ok a na LPG vyskakuje chyba

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2012 07:37
od Luděk Musil
agbar píše:... je to možné, že na benzín 13 ok a na LPG vyskakuje chyba

Ano, možné to je. V tomto případě máš špatně nastavenou směs pro plyn, chce to pořádně seřídit. L.

Re: Check EngineII

PříspěvekNapsal: čtv lis 08, 2012 12:29
od agbar
Ludku vďaka, ale potreboval by som poradiť, nakoľko som laik, že keď iden na LPG / mám BRC typ. AGS 01.01 / tak stále svieti chyba 13 a ke´d prepnem na benzín tak zmizne , vobec ja neukáže a zaujíma, že či si tú chybu pamatá aj riadiaca jednotky benzínu a potom ide na nudzový teržim pri jazde na benzín, alebo to na benzínovú RJ nemná vplyv a chybu hlási len RJ plynu cez checkengine ? Jak to vlastne s tými RJ je???