niva 1,7i rok 96 - Nestartuje

Moderátor: Moderátoři

niva 1,7i rok 96 - Nestartuje

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 12:39

Zdravím všechny,
a mám dotaz: Dělal jse na nivě rozvody, ventily po potkaném motoru,
dal jsem všechno zpátky do hromady a niva nechytá...
CHtěl jsem nastartovat a vůbec nic, motor netočí, čerpadlo je slyšet
na palubce svítí oranžová kontrolka vlevo dole, potom se rozsvicí červená kontrolka(i)
a ještě jedna malá červená hned vedle ní po levé straně,
připadá mi že tam vůbec nejde proud,
nevíte někdo co to může být, nebo na co jsem mohl zapomenout připojit?

děkuji Petr
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod Luděk Musil » čtv srp 16, 2012 13:31

petrovcak píše:...CHtěl jsem nastartovat a vůbec nic, motor netočí, čerpadlo je slyšet

Motor jako netočí vůbec nebo startér motorem točí, ale nechytá?
Připojil jsi veškerou elektroniku? Nejdůležitější je čidlo na klice, jsou připojeny správně VN kabely ke svíčkám? Jsou připojeny konektory k zapalovacímu modulu?
Jestli svítí stále kontrolka se značkou motoru (check engine) bylo by záhodno vyblikat chybové kódy (viz zde: viewtopic.php?f=50&t=14735 ). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod Netopýr » čtv srp 16, 2012 13:35

sorry že ti do toho vlezu, viděl jsem to, tak odpovím:
motor vůbec netočí, při otočení klíčku se nestane kromě rozsvícení kontrolky (dvou) navíc vůbec nic, ani relátko necvakne, prostě jako kdyby do startéru vůbec nešla šťáva.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 13:39

Ano, přesně tak
motor ani vrk, při otočení klíčku, zhasíná ta kontrolka v závorce, nebo se rozsvicí?
ted nevím ,venku prší, tak potom
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod dvk » čtv srp 16, 2012 14:01

No tak to bude klasická žigulí závada, konektor na kabelu k cívce startéru co je pod baterkou nebo přímo konektor na cívce. Nechápu co vedlou soudruhy k tomu, že v tom konektoru je samec měď a samica hliník :|
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 14:10

diky za radu,
a kde ho najdu pod baterkou?
musím ji vyndat?
diky petr
Jo ještě mě napadla jedna věc, připojoval jsem kabel, myslím že vede od baterky,
a dal ho na šteft sání,neudělalo to tohle?
připadá mi že tam byl,nevím
ale děkuji za rady petr
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod dvk » čtv srp 16, 2012 14:17

Jestli si na šteft sání dal mínus pól, tak to je ukostření motoru, to je správně.

Nevím jak u Nivy, ale u klasiky je ten konektor na svazku kabelů cca pod baterkou a je vidět a je přístupný, spojuje jenom jeden kabel. A vydělávat baterku nemusíš. Však když půjdeš od cívky startéru po káblu, tak na něho narazíš. Někdy stačí s tím pohýbat a startér se chytne. Pokud to nepomůže tak může být zaseklá cívka startéru. Na tu někdy pomůže poklepat třeba klíčem (s citem ! :mrgreen: )
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 14:29

díky moc,
snad už přestane pršet, tak se na to vrhnu a pak napíšu
zatím diky petr
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 14:47

tak jsem skusil a nic,
ale zjistil sem že když vezmu za klíček tak se rozsvítí tahle kontrolka ( i ) po puštění klíčku zhasne
a co znamená ta malá na levo od týhle, takovej malej obdelník?
diky petr
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 14:50

jo a ještě
šel jsem po kabelu od starteru, tak jeden vede do relátka a druhej, silnější na baterku +
a mínus od baterky mám na šteft sání a ještě je tam slabší, který vede na kostru kastle, hned vedle baterie
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv srp 16, 2012 15:06

- od baterky je správně, podívej se pod palubovku jestli jsou v pořádku všechny pojistky a zkontroluj kabely co jdou po přepážce motorového prostoru jestli se při demontáži víka rozvodů nepoškodily. Rozsvícení červené a oranžové kontrolky při zapnutí zapalování je v pořádku, musí zhasnout po nastartování motoru.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv srp 16, 2012 15:09

Tak je to správně, relátkem připínáš plus na cívku startéru, která potom spína silový kontakt na který vede silný drát od baterky, přes ten kontakt pak leze silovina dále do startéru, který pak vrčí. Svit té kontrolky při startování jest správný, u některých Lad to tak dělali, aby jsi poznal, že startuješ :D . Nevím jak u Nivy, ale u krabice je tuším vodič k cívce rozpojitelný takže se nabízí možnost změřit cívku na odpor vinutí. Velice hrubě bych tipoval, že by mohla mít tak do 20 Ohmů. I kdyby ten vodič rozpojitelný nebyl tak můžeš odhodit relátko z patice a měřit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 16:28

tak jsem skusil všechno co jsem mohl,
mám tu jen žárovku s dráty a ta mi asi moc nepomůže...

nejde to nějak napřímo do startéru?
nebo jak to vůbec funguje odkud kam a přes co jde proud?
to jde baterie, spínací skřínka, startér asi přes nějaké relátko
jak popisoval SAŠA tak sem napojil drát od žárovky na drátek od cívky startéru, druhý na kostru, mamina startovala a žárovka nesvítila,
tak by startér měl být v pořádku.

děkuji za rady,
ale už vážně nevím, hrabu se v tom od včera,a ještě ani nevím, jestli mám dobře nastaveny rozvody, zabroušené ventily a jejich vůle,
kdyby někoho ještě něco napadlo,
jsem rád za každou radu
díky petr
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv srp 16, 2012 16:36

Ještě mě napadly dvě věci:
1). Podívej se na ořech ve spínací skříňce, jestli nemá opálené kontakty.
2). zkus žárovkou jesti jde napětí do relé startéru při startování a jestli z něj jde ven.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: niva 1,7i rok 96

Příspěvekod petrovcak » čtv srp 16, 2012 16:41

které je relé startéru,?
mám nivu chvilku, a elektrice vůbec nehovím
petrovcak
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 04, 2012 14:20
Bydliště: klatovy

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků