Dobíjanie - udržiavacie

Moderátor: Moderátoři

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod Majo » stř úno 08, 2012 17:58

tak tak, z toho dovodu nesmu byt ani v aute zapojene dve baterky naraz. Pri autach s navijakom je bezne mat dve baterky, ale elektronika sa stara aby bola vzdy pripojena len jedna, ako pri nabijani, tak pod zatazou...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod Nemo » stř úno 08, 2012 21:16

Majo píše:tak tak, z toho dovodu nesmu byt ani v aute zapojene dve baterky naraz........


Ale někdo to zapoměl říct automobilce Mazda (uvedu jen modely o kterých jsem si jist) 626, E2200 tam jsou dvě baterky zcela jistě, a ač to sám také považuji za hloupost, ono to bez problémů funguje. A pak staniční baterie pro záložní napájení - běžné paralelní spojování několika sad sériově spojených baterií, co sada to jiné stáří, a ono to taky funguje. I když by to mělo dělat problémy, nedělá. :wink:
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř úno 08, 2012 21:59

Ono to vždycky "nějak" funguje, také se tomu někdy říká kompromis.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 08, 2012 23:05

Jo, děkuju za napomenutí a za připomínku.
Je fakt, že toto je blbá vlastnost. Já to beru tak, že pokud se na baterkách má něco podělat, tak to může být rozsypání článku, kterých je při seriovým řazení N x 6 a stačí aby se jeden přerušil a už to nefunguje.
To samé při vybití se začne nejslabší článek přepólovávat. Když to dám paralelně, tak mám sice riziko vybití "do souseda", ale než se soused nabije, (nebo spíš vybijí zdravé baterky), takto může ještě šlapat a energii využít. Každopádně hlavní motiv Koko Loka ke spojování bateríí bylo vyšší napětí aby to vůbec žilo, s měničem by stačila klidně jedna.

Máme zkušenosti z tábora, kde jsme spojovali cca 20 podobně velkých a podobně ojetých baterek (ovšem těch vinutých) paralelně, k tomu 3 FV panely na dobíjení ze sluníčka paralelně přes diody a na to cca 6 - 10 12V halogenek na svícení v táborové kuchyni a jídelně. Třítýdenní provoz to umělo bez výpadků.

Aby to bylo o něco čistší, muselo by se to spojit přes diody, ale nejlíp nějaké schottky, kvůli úbytkům. Akorát je to pak jen pro jednosměrný provoz (nabíjení nebo vybíjení).

GER: Neviděl jsi někde zprávu, že to byl pokaždé ten samý výrobek? ;-) (lídl?)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » sob pro 08, 2012 17:59

Rád bych se zapředl debatu o nabíječkách, jako ukázal Veliz na první straně tohoto tématu.
Vybírám něco pod stromeček a požadavky má ty, aby nabíječka byla chytrá, kompaktní a za rozumnou cenu, aby ji uměl používat i obrýlený člověk v zimě a nepřízni hrubýma rukama a aby byla přehledná.

Zatím jsme si udělal malinký průzkum trhu a vybral 4 typy nabíječek, ze kterých nejspíš vyberu tu pravou.
Jsou to tyhle:

Bosch C3, cena zhruba 1200,- http://www.rajautodilu.cz/Fotografie/Soubory/bosch_c3.pdf
Obrázek

GÜDE GAB 5A, cena zhruba 800,- http://www.gude.co.hu/gude/gude85057.pdf
Obrázek

Cemont I-Charger 5.3 , cena zhruba 1000,-(pouze prospekt) http://www.airliquidewelding.cz/file/otherelement/pj/chp1_cat_cemont64842.pdf
Obrázek

Telwin T-Charge 12, cena zhruba 1000,- (pouze prospekt) http://www.walter-hermes-kg.de/de/media/87_md.pdf
Obrázek

Všechny mají zhruba stejné rozměry, váhu, vybavení, funkce i cenu.
První dvě jsou moji favoriti, pravda, kus na tom dělá image značky, kdy mají návod ke stažení, vše je popsané a nemám důvod jim nedůvěřovat. Obě mají ruční volbu režimů, ve zkratce přibližně jako MOTO, AUTO, AUTO-ZIMA.
Cemont by měl mít zimní kompenzaci podle teploty automatickou, což podezírám z nesmyslu, protože očekávám vlastní zahřívání a tím i kecání automatiky.
O Telwinu nevím nic.

K těm funkcím:
Všechny mají nějak umět nabití hluboce vybité baterky, ale má to svá omezení, např spodním limitem 7.5V.
Pak mají všechny asi tři fáze nabíjení, čili proudem do napětí 14,4V, pak tímto napětím dokud proud někam neklesne a pak mají trickle režim udržování. Pouze jedna z nich, je to Bosch C3 má uvedeno, že v každém případě ukončí nabíjení po 41 hodinách, ať se děje co se děje. Při problémech přejde do režimu Stand-by. Kvalita jejich dokumentace mi vyhovuje.
Ostatní typy předpokládám nabíjejí furt a jejich chování třeba při haprujícím kontaktu, anebo po výpadku sítě neznám. teoreticky by měly všechny nabíjet až po stisku tlačítka obsluhou.

Kterou z nich byste použili pro udržování škodovky zaparkované 5km od domu ve studené garáži?
Oceníte bezpečnostní funkci, která nabíjení vypne po dvou dnech, nebo oceníte trvalé udržování? To je bohužel z mého pohledu chyba toho Bosche.

Všechny z mého pohledu mají debilní indikace, které si člověk musí číst málem lupou. Naštěstí, při výběru klikáním tlačítka kontrolky přeblikají dané volby, tak snad nebude problém s přehledností.

Prosím vás o názory, vaše vlastní recenze pokud jste majiteli a o hlasování v příspěvcích, co byste si vybrali, případně jestli máte tip na lepšího konkurenta, tak doporučte.

Díky.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod cackler » ned pro 09, 2012 14:15

Za mě můžu doporučit Boshku, kvalita zpracování samotné nabíječky, dokumentace a samotného nabíjecího procesu bez chyby. Ovládání snad už nejde udělat jednodušší. Jen mi chybí budík s nabíjecím proudem, ale to ty novější už moc nevedou...
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod Majo » ned pro 09, 2012 16:48

ja mam znacku Telwin dokonca 2x, sice nie tuto udrziavaciu, ale ako znacka sa mi osvedcila. Najprv som mal nejaku obyc cca 12A a nedavno som kupil Leader 400 s podporou startu http://www.rucne-naradie.sk/telwin-leader-400. Keby boli prachy, veznem aj tu udrziavaciu lebo furt sa s tym tahat k autu je sranda :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » úte pro 11, 2012 20:50

Bezva, díky za názory a ještě poprosím, Cackler, mohl bys mi říct, jak je to s tím automatickým vypnutím po těch cca 40 hodinách? Přejde to do Stand-by, takže to muís zase někdo zmáčknout?
Chci aby to leželo měsíc nebo dva v garáži a dobilo kdy je potřeba.
Pokud by to vyplo po dvou dnech, tak to sice baterii dobije, ale nejsem si jist, co je rozumnější: S jistotou nepřebít Boškou, anebo S jistotou nabít ostatníma?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod cackler » stř pro 12, 2012 20:10

Abych se přiznal tak na udržování jsem ji ještě nepoužil a v návodu o 40hod není ani slovo... Ale myslím si, že ikdyby tam něco takového bylo, tak to spíš znamená, že dobíjení vždy skončí po 40hod a potom třeba udržuje. Tohle stejně může nastat jen u úplně mrtvejch baterek.
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » pát pro 14, 2012 00:12

Píšou to na straně 11 návodu k obsluze jako bezpečnostní funkci. kdyby to fungovalo logicky jak píšeš, bylo by to super jako ochrana proti přebití, třeba. Ale nemám to potvrzené.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod cackler » pát pro 14, 2012 17:49

Asi mám nějakou starší verzi bez této vymoženosti, tady fotka z manuálu: http://i49.tinypic.com/hvvsjb.jpg
Manuál i nabíječka na sobě mají datum 2.2011...
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » pát pro 14, 2012 20:31

Aha, takže bys to ani nemohl vyzkoušet. Dobrá, děkuju za snahu, rád jsem se poučil. Uvidím co zjistím jinde a jaké pak budou zkušenosti s tím co pořídím.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod MartasBrno » ned pro 23, 2012 13:32

Tak nakonec jsem pořídil tu Boschku, stála 1200,- a byla to novější verze, která nemá časové omezení nabíjení, respektive není psané v návodu k obsluze a má paměť. Dal jsem s tím dobít baterku a nechal to dýl než dva dny, byla v udržovacím režimu a kontrola hustoměrem řekla, že baterka je na nějakých asi 80% nabití. Předtím mohla být možná na polovině. Myslím, že po delší době by to bylo lepší, ikdyž jsem skeptický k dobíjení olova pod plynovacím napětím. Kablíky dostatečně dlouhé, na konektor, vše vodotěsné, chování kulturní. Akorát teda, soudruzi si asi spletli směs na izolaci kablíku malého napětí a v zimě byl trochu tuhý. Na kablíku k baterce je navíc pojistkové pouzdro s 10A autopojistkou. Asi se poučili u konkurence. Síťová šňůra problém s tuhostí neměla ani zdaleka. Po přerušení dodávky elektriky znovu začne nabíjet posledním režimem. Symboly dost čitelné, ledky jdou vidět a nevypalují zrak. Nedělali to asi žádní velcí blbci. Zabaleno, odesláno pod 200km vzdálený stromeček.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod martin jára » ned led 17, 2016 19:47

Zdravím pánové našel jsem doma nabíječku od nějakého tabletu a chtěl bych to použít na dobijeni autobaterie ta nabijecka má 12v 50mA bude to k něčemu dobré??dekuji
martin jára
 
Příspěvky: 22
Registrován: pát pro 04, 2015 19:48
Bydliště: dolní bukovsko

Re: Dobíjanie - udržiavacie

Příspěvekod Paťo Zvolen » ned led 17, 2016 20:02

Zdravím kolego,

Obávam sa, že napätie 12V (aj to naprázdno u predmetnej nabíjačky asi) bude asi málo na dobíjanie a prúd 50mA sa ani za udržiavací nedá považovať.

Paťo
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků

cron