problém po navraceni elektriky do auta

Moderátor: Moderátoři

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Petr HC » úte čer 10, 2014 13:24

Když se nepodaří tu spínací skříňku oživit, tak tam dej "bošárnu" co měly novější Jawy kývačky (a spousta starších motocyklů). S tím startováním tlačítkem hrozí jedno nebezpečí - že si zastartuješ do rozběhnutého motoru a očešeš pastorek starteru a věnec setrváku. Dobře fungující spínací skříňka tuto možnost blokuje.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » úte čer 10, 2014 13:39

Jo to je pravda ale mám ho v palubce tak by to šlo blbě ho zmáčknout..
Ted spíš řeším že když tam budu chtít dát to tlačítko tak koukám že na schématu jsou kostry a když dám na jednu stranu tlačítka + a zbylé tři dráty na druhou stranu,tak bych řekl že to nemůže fungovat?? nebo něco schoří...
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 10, 2014 14:02

Tlačítko / kolébkový vypínač nahrazuje spínací skříňku :idea: .
Takže by to muselo hořet i při spínací skříňce, ne :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Petr HC » úte čer 10, 2014 17:17

Kuba niva píše:...koukám že na schématu jsou kostry ...

Pokud máš schema, tak už zde mělo být oskenováno nebo alespoň obvody okolo spínací skříňky. Na ty zelenožluté vodiče nekoukej, to nejsou autokabely, ty tam nabastlil nějaký "odborník".Zž barva je vyhrazena v celé Evropě pro ochranné vodiče, což v autě nepadá v úvahu (i když v zemi neomezených možností ....)
EDIT: sice to není ž/z kroucený vodič dle ČSN ale rusové používají zelený se žlutou páskou.
(jako ten červený s modrou páskou)
Přílohy
barvy_vodičů.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Petr HC » úte čer 10, 2014 21:50

Koukni na : http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... g_1700.htm
Není to sice MPI, ale zapojení spínací skříňky se zas tak moc lišit nebude. A hlavně - nesmí tam být žádný minus (pokud tedy nechces pořádat ohňostroj).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » stř čer 11, 2014 06:17

Tak po včerejším propojování a zkoušení vše se rozsvítilo a fungovalo,auto vrčelo ale někde je problém...tavili se mi modré kabely u spínačky... :cry:
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 11, 2014 06:23

Kuba niva píše:... někde je problém...tavily se mi modré kabely u spínačky...
Podle toho co jsi psal, tak schema máš. Jdi podle něj. Tedy spíše bych se v tom schématu podíval, kam (možná hlavně KUDY) vedou ty modré kabely. Třeba se někde "omylem" přidřely a přichytily ke kostře. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » stř čer 11, 2014 06:31

právě že jsem zjistil že jeden z těch kabelů je kostra,zkouěel jsem ho prozvonit proti kostře auta a píská,ale když jsem bych ho nepropijil tak auto nic nedělá,takže záhada je někde jinde...
Kabely jsem odkryl a všechny svazky vypadají netknutě...
Nemůže to být nějaké relátko?
schéma mám
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » stř čer 11, 2014 06:38

:idea:
Přílohy
100620141937.jpg
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 11, 2014 06:43

Trocha základů o automobilní elektrice: používá se jednovodičová elektrická soustava . Druhý vodič nahrazuje karoserie vozidla. V našem případě je kostřen minus pól a kabelama běhá plus. Až tedy na řídké výjimky, kdy se k ukostření některých plastových dílů používá krátký kabel s očkem.
VŠECHNY dráty, který vedou do spínačky jsou PLUSOVÝ, nebo rozvádí dál plus. Pokud máš na některým trvalý (jakože v Tvým případě ano - na modrým) minus - tak je to špatně. Předpokládám, že měříš multimetrem na nejmenší ohmy a kromě pískání ukazuje 0 - něco málo nad 0 ohmu.
Běž po modrým a hledej. Navíc - když se Ti ten modrej "tavil" = změkla izolace, tak mohla někde klidně "odtéct" aniž si toho na první pohled všimneš.
Edit: ty zelenožlutý a hnědej kabel na "měděných" konektorech jsou divný :!:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod dvk » stř čer 11, 2014 07:10

Taková dojebkaná elektrika je zatrest. Někdy je lepší neznámé vodiče vystříhat ven a natáhnout znova pořádně a čistě, jináč na tom odmaturuješ než zjistíš kudy co vede a kam je připojené :?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » stř čer 11, 2014 07:27

Dneska to pořádně okouknu,jestli se to někde neutavilo a nešlusuje to na kostru,na modrym je to mrtvé dokud nepřipojim plus,kostru měřim na zelenožlutých a na hnědym :idea: :idea:
Přívod je červenej a modrej jde dál...
nechápu že to fungovalo a najednou bez ničeho nic to přestane...
NEMÁM RÁD ELEKTŘINU!!!!!!!!!!!!!!
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 11, 2014 07:49

Kuba niva píše:...NEMÁM RÁD ELEKTŘINU!!!!!!!!!!!!!!
Pravda ... není vidět - přesto kope :P
Pokud na tom zelenožlutým a hnědým vidíš "tvrdou" kostru - tak rozhodně nemá ve spínačce co dělat! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Kuba niva » stř čer 11, 2014 08:03

:D NO JO nemá co dělat ale bez ní to nefungujeééééééééééééééé
MI JEBNE...........
Mám komplet hotovej podvozek,uložení ramen všechny kuláky jak na ramenou tak na řízení,tlumiče,poloosy,ložiska,redukční převodku,zadní naprava všechny silenbloky vyměněný,stabilizáttory a první projížďka,která ani nezačala a já zůstanu viset na takovýhle PÍ........
CO SEM KOUMU UDĚLAL...................
Kuba niva
 
Příspěvky: 57
Registrován: stř dub 02, 2014 10:23
Bydliště: Sazená

Re: problém po navraceni elektriky do auta

Příspěvekod Petr HC » stř čer 11, 2014 11:49

Ještě je jedna možnost - a to ta, že starteru není předřazeno relé a ovládací cívka starteru se spíná přímo kostrou. Takto je to u některých vozidel zapojeno ale měla odlišné spínací skříňky. Pak ale musíš najít kterým vodičem proti kostře se starter spíná a ten dát přes to přidané tlačítko a na druhý vývod tlačítka kostru.
P.S. K tomu co jsi komu udělal... nikomu nic, ale opravou výměnkařením a systémem pokus-omyl ubližuješ sám sobě a potažmo svému autu.
Naposledy upravil Petr HC dne stř čer 11, 2014 11:54, celkově upraveno 2
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků