Stránka 4 z 4

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 05:57
od Luděk Musil
Mara píše:... spinac nejlepe pouzit teplotni od sahary, ... .
:?: Tomu nerozumím :scratch: .
Spínač můžeš použít jakýkoliv manuální k zabudování do palubní desky, třeba originální kolébkový Lada (třeba ventilátor) nebo třeba tento od Konráda: http://www.conrad.cz/kolebkovy-prepinac ... ve-spinace .
A s těmi dráty z pračky bych byl opatrnější :idea: .
Na ovládací obvod (85 a 86) postačí tenké kabely - protéká tudy (téměř) žádný proud.
Ale do silového okruhu je třeba užít silnější kabely, minimálně čtverečný milimetr průřezu :idea: . L.

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 07:06
od Mara
Na chladici z una je "cidlo" teploty vody, to jsem myslel, ze je nejaky teplotni spinac, ktery sepne ventilator pri urcite teplote a ten bych nejak zkusil zabudovat a napojit k rele jako spinac automaticky. Pokud to tak jde. Na hlavni proud bych dodrzel prumer kablu z odstrihnuteho konektoru, tenkemu by mohlo byt horko :D


\/ \/ \/ \/ ("šipka dolu")

To, je dobre řešeni, diky Luďku. Tim odpada verze pokus/omyl (nehledě na řádky níže). Zkusim vyjit z dilu co mi lezi navic a cidlo nekde u stare řady uz bylo popsano, ze jde vměstnat na hadici k chladici na nejaky mezikus. Pripadne by mohl pasovat cely Uno chladic 1,5i s cidlem.

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2016 07:42
od Luděk Musil
Ano, takto lze.
Však je jednodušší sehnat si originální chladič s již zabudovaným teplotním čidlem. Potom lze, ano, udělat zapojení (jednou větví) jako automatiku - přes čidlo, a další (druhou větví) manuální spínání. To manuální spínání proto, aby bylo možno ventilátor kdykoliv (v předstihu) zapnout.
Potom by šlo udělat elektrické zapojení např. takto:
L.
PS: předchozí schéma bylo upraveno tak, aby zapojení ovládací části relé si bylo co nejpodobnější.

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: stř čer 14, 2017 20:19
od Slizax
K variante na 1,7i kedy je relé ovládania ventilátora chladiacej sústavy ovládané RJ je možné čierno červený vodič (pin 86 na relé a pin C1 na RJ) odpojiť od RJ a nahradiť manuálnym spínačom ku kostre? Aké by bolo zapojenie keby som chcel mať zapojené obidve paralelne? stačila by jednosmerná dióda smerom od RJ?

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: ned čer 25, 2017 14:21
od Majo
Funguje to aj bez diódy.

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: ned čer 25, 2017 15:42
od Cory
Na m7.9.7 treba aj diodu, inak pri vypnuti zapalovania ostava zapalovanie visiet do vypnutia hlavneho rele. Ale tusim iba vtedy ak sa pouzije vypinac so zapojenou kontrolkou

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2017 20:08
od Mara
Jak se nekde psalo, ze ventilatory sepnou po odpojeni cidla teploty, tak se mi povedlo objevit nezapojene funkcni origo vedeni k ventilatorum. Uz hodne dlouho to auto ma jen vrtuli na vodni pumpe, tak to tam zas doplnim. Akorat nevim jestli tam dat 1 ventilator nebo 2 a jestli nechat jeste tu vrtuli na te pumpe. Videl bych to spise na ty 2. A ta vodni vrtule je otazka, jestli by bez ni mene trpely loziska pumpy, nebo by se nechladil altik? Trochu tam roztocena a nekryta budi respekt :|