Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Raduz »

Kabel šel od relátek tuším modrý koukni se na ventilátor jaké tam máš barvy, jedna barva bude ukostřena (většinou černá) někde poblíž ventilátoru.
Ten nový spínač by měl ty ventilátory spínat taky přes relé jestli tedy nemáš nějaký pakeťák z lokomotivy.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Raduz »

Zkoušel jsi vyměnit ten zpomínaný vypínač?
®; Člen LKCS
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Majo »

keby si mal vyplnene bydlisko, mozno by sa niekto z okolia ponukol s pomocou. Pretoze napisat v jednej vete, ze sa v elektrike moc nevyznam a ze natiahnem novy kabel je priam vrazedna kombinacia...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ivanivan
Příspěvky: 22
Registrován: pát led 16, 2015 19:48
Bydliště: Stropkov

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od ivanivan »

No tak uz som prisiel na chybu,siel som po kabloch a za poistkami bol jeden ka lik vyvleceny tak som ho zapojil a vsetko ok no ten co mal nivu predomnou to pekne dobabral,ked bude teplejsie tak to dam niekomu spravit ako to ma byt...a este jedna vec svieti mi stale spiatocka no stym to nesuvisi kontakty na prevodovke som precistil a svieti stale kde moze byt este chyba ci mam rovno vymenit ten spinac co je dole na prevodovke?
Lada niva 1.7i r.v. 2002
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Majo »

skus vytiahnut kable z cidla spiatocky a nechaj volne visiet- ak zhasne, tak vies, ze je to cidlom spiatocky :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
sulipupin
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2015 12:48

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od sulipupin »

Měl bych prosím dotaz jak je to se spinanim vetraku chladiče?To se mají sepnout při překročení teploty oba najednou nebo nejdřív jeden a potom když nestíhá tak druhej?Já zatím viděl točit jen jeden a jestli máj točit oba soucasne, tak kde hledat problém?Díky.
Jozef Macov
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 23, 2016 13:23

Chladenie Niva 2121, 54 KW

Příspěvek od Jozef Macov »

Páni, pekne prosím, máme Nivu 2121, 54 KW - je výborná a spoľahlivá, ale je používaná v ťažkom teréne. Myslíte, že by bolo možné pred jej chladič namontovať tú dvojicu ventilátorov, ako majú vyššie rady Nív? A zapojiť ho na osobitný vypínač?
Ona sa pri vyššej záťaži prehrieva a má iba jeden ventilátor za chladičom. Bližšie k bloku motora, ktorý evidentne nepostačuje. Ďakujem Vám za všetky rady a za Vašu pomoc
Jožo
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Luděk Musil »

Myslím si, že pokud se tam ta dvojice ventilátorů vydá prostorově - tak není problém.
A elektricky bych to řešil přes (dodatečně namontované spínací) relé. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Majo »

jediny problem je, ze tie ventilatory celkom zeru a pokial je tam povodny alternator, tak to dlhodobo nemusi stihat napajat 3 ventilatory. Teda tenn povodny ventilator je mechanicky alebo tiez elektricky? lebo pri takomto vyytazeni je dobre to skombinovat- mechanicky trvalo na vodnej pumpe(u nivy standardne az cca do roku 1995) a tie spominane elektricke na vypinac cez dve rele spredu chladica zapinat v pripade potreby. Nie je nic nezvycajne, ked kazdy ztych ventilatorov berie prud bliziaci sa 20A...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Luděk Musil »

Aha ... už jsem si přečetl i druhý odstavec :oops: ... jeden ventilátor za chladičem :idea:
To znamená co? Že ten ventilátor je mechanický = vrtule na vodní pumpě. Nebo je ventilátor s elektromotorem a čidlo na chladiči?
Podle popisu to vypadá na karburátorovou Nivu 1600. A tam bych odhadoval elektriku. Kterýmžto pádem bych ten ventilátor zezadu vyhodil a dal tam 2 zepředu, jeden napojit na původní čidlo v chladiči a druhý zapojit na vlastní vypínač.
A s tím souvisí Majova připomínka o alternátoru :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Mara »

Na 1.7i mam taky 1 vrtuli u motoru (tusim napevno). Na jinych autech jsem mival 1 ventilator spinaci a odber je znatelny (pokles svetel a napeti k 12v). Zkusil bych u sebe origo vrtuli nechat a pridat jen jeden spinaci, co se mi vali doma. Akorat rele mi neni jasne, k cemu tam ma byt a jak jej na kontaktech zapojit. Jestli jako odpor snizuje vykon vrtule, nebo k cemu?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Cory »

Ak mas vypinac,ktory zvlada >20A, tak rele vlastne ani nepotrebujes. Ale zasa tahat silovy kabel do kabiny a potom spat,to tiez nie je pekne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Luděk Musil »

Mara:
Relé je od toho, aby spínalo/rozepínalo velké proudy.
Relé má dva okruhy: silový a ovládací. Silový obvod zajistí průchod velkých proudů od akumulátoru do spotřebiče, ovládací okruh zajistí (z místa řidiče) sepnutí silového okruhu.
Relé má 4 (přepínací 5) kontaktů/pinů s těmito čísly: 30/51, 85, 86, 87, (87A).
Ovládací okruh: kontakty/piny s číselným označením 85 a 86.
Silový okruh: kontakty/piny s číselným označením 30/51 a 87, v případě přepínacího je to ještě 87A.
Krásně jsou namalovány vnitřnosti relé zde: http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/093.htm .
A vzhledem k tomu, že už jsem dlouho nemaloval obrázky - tak zde primitivní schema zapojení (přepínací relé + tlumený/dálkový světla).
Úmyslně jsem napsal primitivní, tedy co nejjednodušší, u koncernu by se řeklo simply :lol: , pro příklad to stačí :idea: .
Ještě bych k těm relátkům podotknul jednu věc. Relé jsou buď spínací nebo rozepínací nebo přepínací. Přepínací relé je takový ... ehm ... univerzál - podle toho jak je zapojíme, získáme buď spínací nebo rozepínací, protože jeden ze (silových) kontaktů uvnitř relé je stále připojen k akumulátoru. A podle zapojení se proud buď pustí nebo naopak zastaví.
L.
PS: pro rejpaly - jsou tam namalovaný světla, ale platí to pro jakýkoliv spotřebič ... třeba ventilátor :P
Přílohy
1483_001.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Mara »

:idea: :rolleyes: :idea: tak uz je mi to jasnejsi, diky. S timhle uz se da pustit do dila, nejake draty z opravy pracky jeste zbyly a mohlo by to mene jiskrit nez pri montazi dennich svetel(: spinac nejlepe pouzit teplotni od sahary, co. Ta pevna vrtule ma snad nevyhodu jen v zime myslim a jinak muze ofukovat i altik, kdyz je u ni, tak bych ho tam i nechal, i kdyz mozna trochu zvysuje odpor.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvek od Luděk Musil »

Mara píše:... spinac nejlepe pouzit teplotni od sahary, ... .
:?: Tomu nerozumím :scratch: .
Spínač můžeš použít jakýkoliv manuální k zabudování do palubní desky, třeba originální kolébkový Lada (třeba ventilátor) nebo třeba tento od Konráda: http://www.conrad.cz/kolebkovy-prepinac ... ve-spinace .
A s těmi dráty z pračky bych byl opatrnější :idea: .
Na ovládací obvod (85 a 86) postačí tenké kabely - protéká tudy (téměř) žádný proud.
Ale do silového okruhu je třeba užít silnější kabely, minimálně čtverečný milimetr průřezu :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“