Mara:
Relé je od toho, aby spínalo/rozepínalo velké proudy.
Relé má dva okruhy: silový a ovládací. Silový obvod zajistí průchod velkých proudů od akumulátoru do spotřebiče, ovládací okruh zajistí (z místa řidiče) sepnutí silového okruhu.
Relé má 4 (přepínací 5) kontaktů/pinů s těmito čísly: 30/51, 85, 86, 87, (87A).
Ovládací okruh: kontakty/piny s číselným označením 85 a 86.
Silový okruh: kontakty/piny s číselným označením 30/51 a 87, v případě přepínacího je to ještě 87A.
Krásně jsou namalovány vnitřnosti relé zde:
http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/093.htm .
A vzhledem k tomu, že už jsem dlouho nemaloval obrázky - tak zde primitivní schema zapojení (přepínací relé + tlumený/dálkový světla).
Úmyslně jsem napsal primitivní, tedy co nejjednodušší, u koncernu by se řeklo simply
, pro příklad to stačí
.
Ještě bych k těm relátkům podotknul jednu věc. Relé jsou buď spínací nebo rozepínací nebo přepínací. Přepínací relé je takový ... ehm ... univerzál - podle toho jak je zapojíme, získáme buď spínací nebo rozepínací, protože jeden ze (silových) kontaktů uvnitř relé je stále připojen k akumulátoru. A podle zapojení se proud buď pustí nebo naopak zastaví.
L.
PS: pro rejpaly - jsou tam namalovaný světla, ale platí to pro jakýkoliv spotřebič ... třeba ventilátor